Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové ukázali, že nejlepší Bugatti Veyron jde překonat s autem za čtyřicetinu jeho ceny
12.11.2020 | Petr Prokopec
I když Veyron dávno není žhavou novinkou, za jedno z nejrychlejších aut všech dob platí pořád. Stejně tak ale platí za jedno z těch nejdražších, Ariel Atom 4 dokáže totéž za zlomek jeho ceny.
Čtvrtá generace Arielu Atom přišla na svět před dvěma roky, vůbec bychom se ale nedivili, kdyby si toho kromě skalních příznivců britské značky nikdo nevšiml. Rozdíly oproti předchůdcům jsou totiž po vizuální stránce minimální, více změn se odehrálo pod povrchem, neboť vůz dostal přepracované šasí. Díky tomu nabízí o 15 procent vyšší tuhost, stejně jako více místa v kabině. A zvětšena byla i palivová nádrž, pročež dvoumístná střela bez karoserie zvládne pokořit až 482 kilometrů na jedno natankování.
V lednu letošního roku se Atom 4 objevil v Top Gearu, kde mu nejprve dělal společnost Chris Harris, než se za volant posadil Stig. Ten nicméně na trati nedosáhl zrovna působivého času, neboť okruh byl totálně smáčený vodou. Ariel tak byl při 1 minutě a 25,3 sekundách pomalejší než Alfa Romeo 4C či BMW 1M Coupe, což pro britskou automobilku nebyla dobrá vizitka. Jakkoliv jsou totiž italské i německé kupé schopnými vozy, vedle Atomu jednoduše měly hrát druhé či spíše až třetí housle.
Přesně to si evidentně myslel i Top Gear, a právě proto vyrazil Ariel na okruh v Dunsfoldu znovu, jen tentokrát za lepších podmínek. To se projevilo na čase, který je nakonec třináctý nejlepší vůbec. S hodnotou 1 minuta a 16 sekund tak Atom 4 vyrovnal Mercedes-AMG GT R. Zároveň je pak o jednu desetinu sekundy rychlejší než Porsche 991 GT3 RS, zatímco McLaren MP4-12C poráží o dvě, Lamborghini Aventador o pět a Bugatti Veyron SuperSport o osm desetin sekundy.
Znovu se tak potvrzuje, že na techničtějších okruzích je stěžejní především hmotnost, nikoliv výkon. V tomto ohledu je pochopitelně Ariel jedním z premiantů, neboť Atom 4 pohání dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec z Hondy Civic Type-R. Jeho 325 koní a 420 Nm točivého momentu je spojeno se zhruba 620 kilogramy, pročež působivý čas na trati Top Gearu není až tak překvapivý. Stejně jako sprint na stovku za 2,8 sekundy, na stošedesátku za 6,8 sekundy a nejvyšší rychlost 261 km/h.
Lze už jen dodat, že auto rychlejší než Bugatti může být za vaše výrazně méně peněz. Atom 4 totiž startuje na 39 975 librách (cca 1,18 milionu Kč), což je dnešním kursem téměř 1/40 cifry, kterou bylo nutné dát za Veyron SS. Britská automobilka počítá s výrobou maximálně sto kusů ročně, lk vozu pak nabízí i příplatkovou výbavu, ve které nechybí navýšení výkonu na 350 koní, posílené brzdy včetně závodních destiček, stavitelný podvozek Öhlins či rychlovyjímatelný volant.
Ariel Atom 4 je na trati Top Gearu rychlejší než Bugatti Veyron SuperSport, přestože stojí výrazně menší peníze. Foto: Ariel Motor
Zdroj: Top Gear@YouTube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 8 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 9 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 11 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 00:20 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.24. 21:00 - M.Z.
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch