Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové mají štěstí, všechna spalovací Porsche zaříznutá v EU si budou moci kupovat dál
31.3.2024 | Petr Prokopec
Většinu příležitostí nabízených Brexitem Britové bohužel nevyužili, kolikrát se naopak rozhodli jít ještě problematičtějšími cestami. Ne tak v tomto případě. Nesmyslná nařízení spojená s kybernetickou bezpečností aut na rozdíl od EU za svá nepřijali, a tak nepřijdou nejen o Macan, ani o Boxster a Cayman.
Od Brexitu si řada Britů slibovala daleko víc, než nakonec dostala. Mimo jiné i proto, že se vláda ostrovního království nejenže rozhodla jít rozumnějšími cestami než Evropská unie, ale naopak být ještě dogmatičtější. Platí to i na poli aut, však zatímco zbytek kontinentu měl naplánováno, že ukončí prodej nových spalovacích aut v roce 2035, Britové chtěli totéž učinit již o pět let dříve. Že to v mezičase odpískali, je dnes už jen smutným mementem.
Podle nás to nebylo naposledy, plánovaný „pohřeb“ spalovacích aut ale dnes nechme být. V některých věcech ostatně Britové evropštější než Evropa být nechtějí, a tak ani nejsou. Jednou z takových věcí jsou podle nás naprosto nesmyslné regulace v oblasti kybernetické bezpečnosti, která EU přijala jen se dvěma dalšími zeměmi na celém světě. Ostrovní království se k nim nepřipojilo, a tak řada aut, která z kontinentální Evropy nejpozději do 6. července zmizí kvůli ještě většímu balíku novinek, bude v Británii dál k mání.
Znamená to, že tamní klientela si bude moci v portfoliu Porsche vybírat bez jakéhokoli omezení. V nabídce tedy zůstane nejen spalovací Macan, jak jsme vás informovali už dříve, ale také veškeré varianty modelové rodiny Boxster a Cayman, které v EU též mají utrum. Zatímco tedy lidé z kontinentální Evropy budou mít šanci jen v případě vrcholných variant RS Spyder a GT4 RS, pro Brity zůstanou i nadále k dispozici jak základní varianty, tak i verze S či GTS. Poslední zmíněné přitom disponují čtyřlitrovým šestiválcem naladěným na 400 koní.
Tuto skutečnost už kolegům z Auto Expressu potvrdila samotná automobilka stejně jako fakt, že „prodej modelové rodiny 718 se spalovacím ústrojím bude ukončen v Evropské unii i některých zemích, které přijaly evropskou legislativu“. Zároveň Porsche dodalo, že ono omezení se týká jak spalovacích, tak elektrických aut. Nicméně Taycan byl již vyvinut s ohledem na zmiňované směrnice, a podobně tomu bude i u bateriového nástupce obou malých sporťáků, který máme očekávat v příštím roce.
Znovu tak lze jen poukázat na to, kterak je nová směrnice stran kyberbezpečnosti postavená na hlavu. Boxsteru a Caymanu se ročně prodá zhruba 20 tisíc kusů, ovšem po celém světě. Z tohoto množství většina končí ve Spojených státech, Číně a zbytku světa vůbec, Velkou Británii nevyjímaje. V Evropě se prodalo loni jen 6 580 exemplářů všech verzí modelu 718, z nichž část se stejně bude prodávat dál. Tak o čem se tu bavíme? O 6 tisíc víkendových sporťácích, které by žádnou kybernetickou bezpečnost řešit ani nemusely, kdyby je ta samá EU nenutila se k internetu připojovat? Jak absurdní to je.
Očekávat však, že by z Bruselu dorazilo cokoliv rozumného, znamená, že člověk má méně zdravého rozumu než europolitici. V případě zájmu o zajímavá auta vám tak možná nezbude nic jiného než je koupit v Británii, nechat přímo na místě zaregistrovat na některého z vašich známých a následně přesunout na kontinent - Porsche umí do Británie dodat i vozy s levostranným řízením. Je to sice komplikovaný proces, ovšem jinak si běžný Boxster či Cayman jako nový už nepořídíte.
Británie se naštěstí nepřidala k požadavkům EU na kybernetickou bezpečnost, ostatně jako skoro nikdo na světě. Tamní motoristé si tak i dál budou moci Boxster, Cayman i Macan pořídit v jakékoli spalovací verzi. Foto: Porsche
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu včera 16:22
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných včera 08:00
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
- Marc VDS pojede i šampionát EWC 14.1.2025
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
Nejnovější články
- K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
před 10 hodinami - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
včera - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
včera - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
včera
Živá témata na fóru
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.15. 20:03 - řidičBOB
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.15. 18:30 - pavproch
- VZKAZY 01.15. 13:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 08:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam