Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové mají štěstí, všechna spalovací Porsche zaříznutá v EU si budou moci kupovat dál
31.3.2024 | Petr Prokopec
Většinu příležitostí nabízených Brexitem Britové bohužel nevyužili, kolikrát se naopak rozhodli jít ještě problematičtějšími cestami. Ne tak v tomto případě. Nesmyslná nařízení spojená s kybernetickou bezpečností aut na rozdíl od EU za svá nepřijali, a tak nepřijdou nejen o Macan, ani o Boxster a Cayman.
Od Brexitu si řada Britů slibovala daleko víc, než nakonec dostala. Mimo jiné i proto, že se vláda ostrovního království nejenže rozhodla jít rozumnějšími cestami než Evropská unie, ale naopak být ještě dogmatičtější. Platí to i na poli aut, však zatímco zbytek kontinentu měl naplánováno, že ukončí prodej nových spalovacích aut v roce 2035, Britové chtěli totéž učinit již o pět let dříve. Že to v mezičase odpískali, je dnes už jen smutným mementem.
Podle nás to nebylo naposledy, plánovaný „pohřeb“ spalovacích aut ale dnes nechme být. V některých věcech ostatně Britové evropštější než Evropa být nechtějí, a tak ani nejsou. Jednou z takových věcí jsou podle nás naprosto nesmyslné regulace v oblasti kybernetické bezpečnosti, která EU přijala jen se dvěma dalšími zeměmi na celém světě. Ostrovní království se k nim nepřipojilo, a tak řada aut, která z kontinentální Evropy nejpozději do 6. července zmizí kvůli ještě většímu balíku novinek, bude v Británii dál k mání.
Znamená to, že tamní klientela si bude moci v portfoliu Porsche vybírat bez jakéhokoli omezení. V nabídce tedy zůstane nejen spalovací Macan, jak jsme vás informovali už dříve, ale také veškeré varianty modelové rodiny Boxster a Cayman, které v EU též mají utrum. Zatímco tedy lidé z kontinentální Evropy budou mít šanci jen v případě vrcholných variant RS Spyder a GT4 RS, pro Brity zůstanou i nadále k dispozici jak základní varianty, tak i verze S či GTS. Poslední zmíněné přitom disponují čtyřlitrovým šestiválcem naladěným na 400 koní.
Tuto skutečnost už kolegům z Auto Expressu potvrdila samotná automobilka stejně jako fakt, že „prodej modelové rodiny 718 se spalovacím ústrojím bude ukončen v Evropské unii i některých zemích, které přijaly evropskou legislativu“. Zároveň Porsche dodalo, že ono omezení se týká jak spalovacích, tak elektrických aut. Nicméně Taycan byl již vyvinut s ohledem na zmiňované směrnice, a podobně tomu bude i u bateriového nástupce obou malých sporťáků, který máme očekávat v příštím roce.
Znovu tak lze jen poukázat na to, kterak je nová směrnice stran kyberbezpečnosti postavená na hlavu. Boxsteru a Caymanu se ročně prodá zhruba 20 tisíc kusů, ovšem po celém světě. Z tohoto množství většina končí ve Spojených státech, Číně a zbytku světa vůbec, Velkou Británii nevyjímaje. V Evropě se prodalo loni jen 6 580 exemplářů všech verzí modelu 718, z nichž část se stejně bude prodávat dál. Tak o čem se tu bavíme? O 6 tisíc víkendových sporťácích, které by žádnou kybernetickou bezpečnost řešit ani nemusely, kdyby je ta samá EU nenutila se k internetu připojovat? Jak absurdní to je.
Očekávat však, že by z Bruselu dorazilo cokoliv rozumného, znamená, že člověk má méně zdravého rozumu než europolitici. V případě zájmu o zajímavá auta vám tak možná nezbude nic jiného než je koupit v Británii, nechat přímo na místě zaregistrovat na některého z vašich známých a následně přesunout na kontinent - Porsche umí do Británie dodat i vozy s levostranným řízením. Je to sice komplikovaný proces, ovšem jinak si běžný Boxster či Cayman jako nový už nepořídíte.



Británie se naštěstí nepřidala k požadavkům EU na kybernetickou bezpečnost, ostatně jako skoro nikdo na světě. Tamní motoristé si tak i dál budou moci Boxster, Cayman i Macan pořídit v jakékoli spalovací verzi. Foto: Porsche
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 11 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 5 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 7 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 8 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 10 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch