Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové doufají v návrat Škody 120, jejich přání by se skutečně mohlo splnit
10.8.2021 | Petr Prokopec
Stodvacítka není autem, na které bychom měli důvod v dobrém vzpomínat, stalo se spíše symbolem vrcholící neschopnosti Škody konkurovat skoro komukoli. Britové to ale v případě alternativního jména Estelle vidí jinak.
V roce 1976 představily tehdejší Automobilové závody, národní podnik (AZNP) novou Škodu 742, která do našeho povědomí vstoupila spíše pod obchodními označeními 105, 120 a 130, nejčastěji pak tím druhým z nich. S odstupem několika měsíců se ale vypravila i na britský trh, a to s poněkud zvukomalebnějším názvem Estelle. Ačkoliv ji ovšem po většinu času provázela špatná reputace, díky nízké pořizovací ceně šlo nakonec o slušný prodejní hit. Mezi květnem 1977 a březnem 1990 tak bylo v ostrovním království prodáno 120 105 exemplářů tohoto modelu, z nichž některé zůstávají v provozu dodnes.
Právě z těchto důvodů lze pochopit, proč Britové mluví i touží po návratu Škody 120, tedy „jejich” Estelle. Nejnověji olej do ohně přilil Autocar, který požádal o komentář šéfa značky Thomase Schäfera. Automobilka z Mladé Boleslavi si totiž letos zaregistrovala nové označení Elroq, které by podle všeho mělo ozdobit malé elektrické SUV. Stane se tak? „Nevím, nejsem o tom přesvědčen,“ řekl s úsměvem Schäfer v reakci na dotaz, zda se tak novinka skutečně bude jmenovat.
Šéf Škody dále zmínil, že „pojmenování nového modelu je vždy až tím posledním krokem a my o tom pravděpodobně nerozhodneme ani v příštích 12 měsících“. Dá se ale předpokládat, že spíše než cokoliv jiného Schäfer pouze mlží. O tom, že automobilka chystá menší elektrické SUV, si totiž šuškají i vrabci na střeše. Půjde totiž o součást nového trojlístku, který kromě Škody zformují také Seat a Volkwagen, kdy první nabídne nejspíše Acandru, druhý pak ID.2.
Název Elroq navíc plně zapadá do strategií tuzemské značky, jejíž veškerá SUV končí písmenem „Q“, jenž má symbolizovat jejich terénní schopnosti. A zatímco u benzinových je počátek názvu ohraničen písmenem „K“, u těch elektrických jde o písmeno „E“. Suma sumárum je tak skoro jisté, že nově zaregistrované označení zamíří na záď SUV s elektrickým pohonem. Stejně tak ale není vyloučeno, že se Škoda Estelle nevrátí, byť by již nešlo o přímého nástupce.
Souběžně s malým elektrickým SUV má totiž vzniknout i spřízněný hatchback, který by VW uvedl na trh pod názvem ID.1. A právě tento model by mohl být škodováckým odkazem na někdejší legendu, aspoň Britové doufají v to, že se to stane. Zda tomu tok opravdu bude, je v tuto chvíli nejasné. A oficiálních odpovědí se skutečně hned tak nedočkáme, neboť nové elektrické SUV má dorazit až v roce 2024 a onen elektrický hatchback dokonce až v roce 2027.
Škoda 120 se v Británii prodávala pod názvem Estelle a byla vzhledem ke svým schopnostem nadmíru populární. Britové by si přáli alespoň návrat jejího jména - může se to stát, takto by se mohl jmenovat nový elektrický hatchback. Ilustrační foto: Škoda Auto
Zdroj: Autocar, Automobilwoche
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
včera - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 23:45 - abgx1
- Detektory policejních radarů 11.25. 22:33 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus