Britové doufají v návrat Škody 120, jejich přání by se skutečně mohlo splnit

Stodvacítka není autem, na které bychom měli důvod v dobrém vzpomínat, stalo se spíše symbolem vrcholící neschopnosti Škody konkurovat skoro komukoli. Britové to ale v případě alternativního jména Estelle vidí jinak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Britové doufají v návrat Škody 120, jejich přání by se skutečně mohlo splnit

10.8.2021 | Petr Prokopec

Britové doufají v návrat Škody 120, jejich přání by se skutečně mohlo splnit

/

Foto: Škoda Auto

Stodvacítka není autem, na které bychom měli důvod v dobrém vzpomínat, stalo se spíše symbolem vrcholící neschopnosti Škody konkurovat skoro komukoli. Britové to ale v případě alternativního jména Estelle vidí jinak.

V roce 1976 představily tehdejší Automobilové závody, národní podnik (AZNP) novou Škodu 742, která do našeho povědomí vstoupila spíše pod obchodními označeními 105, 120 a 130, nejčastěji pak tím druhým z nich. S odstupem několika měsíců se ale vypravila i na britský trh, a to s poněkud zvukomalebnějším názvem Estelle. Ačkoliv ji ovšem po většinu času provázela špatná reputace, díky nízké pořizovací ceně šlo nakonec o slušný prodejní hit. Mezi květnem 1977 a březnem 1990 tak bylo v ostrovním království prodáno 120 105 exemplářů tohoto modelu, z nichž některé zůstávají v provozu dodnes.

Právě z těchto důvodů lze pochopit, proč Britové mluví i touží po návratu Škody 120, tedy „jejich” Estelle. Nejnověji olej do ohně přilil Autocar, který požádal o komentář šéfa značky Thomase Schäfera. Automobilka z Mladé Boleslavi si totiž letos zaregistrovala nové označení Elroq, které by podle všeho mělo ozdobit malé elektrické SUV. Stane se tak? „Nevím, nejsem o tom přesvědčen,“ řekl s úsměvem Schäfer v reakci na dotaz, zda se tak novinka skutečně bude jmenovat.

Šéf Škody dále zmínil, že „pojmenování nového modelu je vždy až tím posledním krokem a my o tom pravděpodobně nerozhodneme ani v příštích 12 měsících“. Dá se ale předpokládat, že spíše než cokoliv jiného Schäfer pouze mlží. O tom, že automobilka chystá menší elektrické SUV, si totiž šuškají i vrabci na střeše. Půjde totiž o součást nového trojlístku, který kromě Škody zformují také Seat a Volkwagen, kdy první nabídne nejspíše Acandru, druhý pak ID.2.

Název Elroq navíc plně zapadá do strategií tuzemské značky, jejíž veškerá SUV končí písmenem „Q“, jenž má symbolizovat jejich terénní schopnosti. A zatímco u benzinových je počátek názvu ohraničen písmenem „K“, u těch elektrických jde o písmeno „E“. Suma sumárum je tak skoro jisté, že nově zaregistrované označení zamíří na záď SUV s elektrickým pohonem. Stejně tak ale není vyloučeno, že se Škoda Estelle nevrátí, byť by již nešlo o přímého nástupce.

Souběžně s malým elektrickým SUV má totiž vzniknout i spřízněný hatchback, který by VW uvedl na trh pod názvem ID.1. A právě tento model by mohl být škodováckým odkazem na někdejší legendu, aspoň Britové doufají v to, že se to stane. Zda tomu tok opravdu bude, je v tuto chvíli nejasné. A oficiálních odpovědí se skutečně hned tak nedočkáme, neboť nové elektrické SUV má dorazit až v roce 2024 a onen elektrický hatchback dokonce až v roce 2027.


Britové doufají v návrat Škody 120, jejich přání by se skutečně mohlo splnit - 1 - Skoda 742 120 130 ceny 2020 01Britové doufají v návrat Škody 120, jejich přání by se skutečně mohlo splnit - 2 - Skoda 742 120 130 ceny 2020 02Britové doufají v návrat Škody 120, jejich přání by se skutečně mohlo splnit - 3 - Skoda 742 120 130 ceny 2020 06
Škoda 120 se v Británii prodávala pod názvem Estelle a byla vzhledem ke svým schopnostem nadmíru populární. Britové by si přáli alespoň návrat jejího jména - může se to stát, takto by se mohl jmenovat nový elektrický hatchback. Ilustrační foto: Škoda Auto

Zdroj: Autocar, Automobilwoche

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše