Bowler EXR S: silniční verze offroadového speciálu je k mání, stovku udělá za 4,2 s

Pokud nepovažujete offroading pouze za opatrné sjíždění strmých kopců, silniční Bowler EXR S by mohl být tou správnou hračkou pro vás.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bowler EXR S: silniční verze offroadového speciálu je k mání, stovku udělá za 4,2 s

22.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Bowler EXR S: silniční verze offroadového speciálu je k mání, stovku udělá za 4,2 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud nepovažujete offroading pouze za opatrné sjíždění strmých kopců, silniční Bowler EXR S by mohl být tou správnou hračkou pro vás.

Společnost Bowler Motorsport z britského Derbyshire, zabývající se přestavbou vozů Land Rover a Range Rover na závodní offroadové speciály a účastnící se třeba dakarského maratonu, nabízí jeden ze svých strojů s homologací pro běžný provoz.

Model EXR S je postaven na základech Range Roveru Sport, s původním autem ale mnoho společného nemá. Originál váží v základu skoro 2,6 tuny, Bowler je o 800 kilogramů lehčí, radikální váhová redukce ale není zase tak překvapivá. Konstruktéři použili vlastní hydroformování vyrobené šasi s integrovaným bezpečnostním rámem a kompozitové panely karoserie, které můžete mít v jedné z dvanácti nabízených barev.

Naopak zážehový motor je skoro sériový. Jde o pětilitrový vidlicový osmiválec přeplňovaný mechanicky poháněným kompresorem, který má v různých modelech JLR 510 koní a 625 newtonmetrů. Lehkým přeprogramováním se zvýšil jeho výkon na 558 koní, maximální točivý moment zůstal identický.

Ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou s pádlovým řazením a permanentním pohonem všech kol s elektronicky řízeným mezinápravovým diferenciálem se Bowler EXR S dostane na stovku za 4,2 sekundy a akceleruje až do 250 km/h, kde motor narazí na omezovač. Průměrná spotřeba se podle výrobce pohybuje kolem 16 litrů na 100 kilometrů (že by jednou věrohodný údaj alespoň pro běžné ježdění?).

Zavěšení kol tvoří dvojité lichoběžníky v každém rohu, doplněné o tlumiče značky Bilstein a pružiny Eibach, přičemž dvaadvacetipalcová kola s pneumatikami Kumho o rozměru 305/35 R22 můžou přepružit o 285 mm. Zpomalení auta zajišťuje brzdový systém Brembo s kotouči o průměru 360 mm a šestipístkovými třmeny vpředu a 340 mm a čtyřpístkovým třmeny vzadu.

Ke standardní výbavě auta patří dvě závodní skořepiny s klasickými bezpečnostními pásy, které lze za příplatek vyměnit za šestibodové „postroje“. Na přání pak Bowler do vozu montuje hydraulické zvedáky, interkom, odolnější tlumiče se samostatnými zásobníky, případně gumy s profilem vhodným do náročnějšího terénu. Vedle toho všeho sportování se však nezapomnělo ani na komfort. V kabině je kupříkladu duální klimatizace, audiosystém Pioneer s bluetooth a připojením pro iPod či iPhone nebo kožené čalounění kombinované s alcantarou.


Bowler EXR S: silniční verze offroadového speciálu je k mání, stovku udělá za 4,2 s - 1 - Bowler EXR S 01Bowler EXR S: silniční verze offroadového speciálu je k mání, stovku udělá za 4,2 s - 2 - Bowler EXR S 02Bowler EXR S: silniční verze offroadového speciálu je k mání, stovku udělá za 4,2 s - 3 - Bowler EXR S 03Bowler EXR S: silniční verze offroadového speciálu je k mání, stovku udělá za 4,2 s - 4 - Bowler EXR S 04Bowler EXR S: silniční verze offroadového speciálu je k mání, stovku udělá za 4,2 s - 5 - Bowler EXR S 05Bowler EXR S: silniční verze offroadového speciálu je k mání, stovku udělá za 4,2 s - 6 - Bowler EXR S 06
Kompresorový osmiválec produkuje stejný výkon jako aktuální BMW M5, Bowler je přitom téměř o 200 kg lehčí. Jaký paradox...

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.