Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bosch už propouští i lidi z vývoje a otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům. „Situace je horší, než jsme čekali,” uvádí mluvčí
12.12.2023 | Petr Miler
Elektrická revoluce přinese víc pracovních míst, říkali. Propouštíme dalších 1 500 lidí, říká nyní Bosch. A nejde „jen” o další dělníky, sáhne i do řad těch, kteří skutečně měli z této tranzice profitovat - mezi kvalifikované vývojáře z Schwieberdingenu a Feuerbachu.
1 500 propuštěných lidí, to je nejnovější účet za politicky vynucovanou elektrickou mobilitu. Největší světový výrobce automobilových komponentů Bosch právě oznámil to, o čem německá média už pár dnů spekulovala. Vývojová zařízení firmy ve Feuerbachu a Schwieberdingenu v jihozápadním Německu tak poznají, co to jsou škrty. A je to překvapivý krok, neboť se tentokrát nedotknou pracovníků ve výrobě, ale lidí z vývoje a administrativy.
Tento krok přichází nedlouho poté, co Bosch dokola uváděl, že těchto struktur firmy se propouštění nedotknou, neboť vysoce kvalifikovaní vývojáři jsou pro pro společnost nepostradatelní, s přechodem na elektromobilitu jich bude třeba jen víc a lidi věnující se upozaďovaným technologiím lze případně přeškolit. Je zjevné, že s realitou se tato tvrzení neschází.
„Čelíme podstatně větším výzvám, než jsme na začátku roku očekávali,“ říká mluvčí Bosche. Za hlavní problém firma otevřeně označuje elektromobily, a to z celé škály důvodů - od menší škály potřebných komponentů přes rostoucí význam vývoje v Číně až po fakt, že automobilky jako Volkswagen a Mercedes prodávají méně elektromobilů, než očekávaly. To logicky mění jejich plány a Bosch následků nemůže zůstat ušetřen. Sekundárně Bosch jmenuje rostoucí náklady na materiály a energie i obecně slabou poptávku po nových autech, což jej všechno nutí šetřit i tam, kde původně neplánoval.
„Budeme muset přizpůsobit úroveň zaměstnanosti v některých oblastech situaci na poli objednávek a nevyhneme se ani personálním úpravám,” říká mluvčí Bosche jazykem, kterému rozumí asi jen tiskoví mluvčí. Jednání o „personálních úpravách” zatím probíhají pouze ve Feuerbachu a Schwieberdingenu, konec to ale být nemusí. „V roce 2024 se to může rychle změnit,” dodává k věci Mario Gutmann, předseda podnikové rady Bosche v Bambergu a člen dozorčí rady firmy. Navíc nepůjde jen o propouštění, v dalších pobočkách firmy podle Giutmanna nebudou nahrazováni zaměstnanci, kteří odejdou do důchodu.
Podle mluvčí jednání se zástupci zaměstnanců probíhají již několik týdnů, ale dosud nebyly dohodnuty jasné podmínky odchodu oněch 1 500 lidí. Celý proces by prý měl proběhnout za pomoci „společensky přijatelných opatření”, mezi která budou patřit „dohody o předčasném odchodu do důchodu nebo dohody o dobrovolném ukončení pracovního poměru”.
Německá média k tomu dodávají, že automobilky jako Volkswagen a Mercedes mají velké problémy s prodejem zejména elektrických modelů, nedokážou umořovat své původní investice do těchto aut, a proto omezují i ty původně plánované. To logicky dopadá i na další firmy v řetězci, které rázem též nepotřebují takové kapacity, s jakými původně počítaly. Proto Bosch propouští také mezi vývojáři. A máme-li věřit panu Gutmannovi, zdaleka s tím neskončil.

Vývojové zařízení Bosche v Schwieberdingenu je jedním z těch, kterých se dotknou dříve nezamýšlené škrty dopadající na zaměstnance ve vývoji. Ti měli být „v suchu”, zjevně nejsou. Foto: Bosch, tiskové materiály
Zdroje: Bosch, Automobilwoche, Handelsblatt
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 8 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Lada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
před 2 hodinamiSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
před 3 hodinamiU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
před 5 hodinamiČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosluli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
před 6 hodinamiMuž si nevědomky koupil zpátky své vlastní auto, které mu o pár měsíců dřív ukradli, nikdo teď neví, co si s tím počít
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha