Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW zkouší spasit nechtěnou i3 verzí „s” a faceliftem, pomůže to jen stěží
29.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejsvérázněji vyhlížející BMW dostalo novější kabát, ne však dost nový na to, aby odvrátilo nezájem. A ani provedení „s” se nezdá být spásou.
Při pohledu na evropské prodeje BMW i3 jsme se museli štípnout, abychom měli jistotu, že e nám to nezdá. Každý letošní měsíc je totiž ve vztahu k předchozím obdobím rekordní, v březnu bylo dokonce vůbec poprvé registrováno přes dva tisíce aut. Jenže svět není jen Evropa a ve Spojených státech je odbyt i3 nadále mizerný. Pouze letos v březnu bylo prodáno přes 700 aut, celkově si pak našlo loni zákazníka 7 625 vozů.
Přidejme si k tomu loňských 14 999 aut v Evropě, k tomu asi 3 000 i8 na obou kontinentech a jsme na svém - nízké desítky tisíc prodaných vozů divize „i” jsou daleko za očekáváními více jak 100 tisíc prodaných vozů za rok zkraje a 60 tisíc později. Proto se BMW snaží nabídku těchto modelů průběžně zatraktivňovat a již na autosalonu ve Frankfurtu naživo představí modernizované provedení i3, které čítá i variantu i3s. Pojďme se teď na obojí podívat.
Začněme u základního provedení, které má nadále motor s výkonem 170 koní a 250 Nm točivého momentu, s čímž zvládá zrychlení z klidu na stovku za 7,3 sekundy a nejvyšší rychlost 150 km/h. Akumulátory usazené v podlaze u něj mají zaručit dojezd 290 až 300 kilometrů dle cyklu NEDC, 235 až 255 kilometrů v případě novější metodiky WLTP a zhruba do 200 kilometrů při citlivém pohybu po skutečné silnici.
Verze i3s se oproti tomu chlubí 184 koňmi a 270 Nm, jichž bylo dosaženo přeprogramováním motoru a osazením nových ložisek. Zrychlení z klidu na stovku se tak nově odehraje za 6,9 sekundy, maximálka vzrostla na 160 km/h. Reálný dojezd by stále měl být zhruba 200 kilometrů, v případě normovaného měření ale vzdálenost klesla na 280 km (NEDC), resp. na 235 až 245 km (WLTP) či hlouběji pod 200 km ve skutečnosti.
Pro oba modely je k dispozici také provedení Range Extender, které k výše zmíněnému přihazuje dvouválcový motor o výkonu 38 koní. Ten opětovně slouží pouze k produkci elektřiny, nikoliv k přímému roztáčení kol, přičemž dojezd navyšuje o zhruba 150 km na asi 330 km. Tato porce by přitom měla odpovídat reálnému použití, skutečnost ale vždy bude pochopitelně záviset především na způsobu jízdy.
PO vizuální stránce dostala i3 nový přední a zadní nárazník. Jejich stylizace má vůz opticky rozšířit, což je rovněž úkol dvou stříbrně lakovaných střešních lišt. Obě verze pak mohou již standardně počítat s LEDkami na obou koncích vozu, stejně jako v případě směrových světel. Nic jiného než diody tedy již BMW i3 nově nepoužívá.
Provedení i3s pak vůči základu dostalo sportovní podvozek se světlou výškou sníženou o 10 milimetrů. Zároveň se o 40 mm rozšířil rozchod kol, ráfky jsou přitom již standardně 20palcové. Automobilka zároveň přišla také s pneumatikami, jež jsou vůči standardu o 20 milimetrů širší. Uvnitř jsou ale změny spojeny pouze s odlišným logem, případně pak prvky standardní výbavy.
Ani výbava základní BMW i3 se moc nezměnila, oba modely víceméně jen profitují z nových úrovní výbavy nazvaných Loft, Lodge a Suite. Lodge zahrnuje nové čalounění sedadel, jež kombinuje vlněnou látku s přírodní kůží ošetřenou extraktem z olivových ratolestí. Podle BMW je přes 80 % všech viditelných povrchů je plně recyklovatelných.
Změnami prošla i bezpečnostní výbava, která mimo jiné zahrnuje parkovací asistent či semi-autonomní řízení Traffic Jam Assistant fungující v rychlostech do 60 km/h. Modernizován byl i multimediální systém, stejně jako dobíjení. Skrze BMW i Wallbox je možné počítat s energií na zhruba 180 kilometrů již po třech hodinách.
Výstavní premiéra vylepšeného BMW i3 i nového provedení i3s se odehraje za dva týdny ve Frankfurtu. Do prodeje pak obě varianty zamíří v listopadu letošního roku. Může i3 modernizace pomoci s odbytem a vyšvihnout jej tam, kde jej BMW od začátku chtělo mít? Pochybujeme o tom. Na to je design stále příliš podivný a verze „s” prostě... „málo s”.
BMW i3 2018
BMW i3s 2018
BMW i3 a i3s 2018
BMW i3, i3s a i8 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 3 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie