Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW Zagato Roadster: další Němec po italsku, tentokrát bez střechy
18.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Spolupráce německých inženýrů a italských karosářů se ukázala být tak úspěšnou, že si ji dotyční dali znova. Dokonce nad stejným autem.
Nemusíte mít až tak skvělou paměť, abyste si pamatovali, že BMW na květnovém Concours d'Elegance Villa d'Este vytáhlo vůz, kterému říká Zagato Coupe. Tuto specialitku jsme později mohli vidět i na videích od jezera Como a ani při této příležitosti jsme neopomněli zmínit, že jde tak trochu o návrat stále jediného Zetka v nabídce mnichovské značky v podobě kupé. Tato karoserie byla vlastní předchozí Z4 i dřívější Z3, u aktuální generace Z4 se ale pochopitelně vytratila z nabídky - vůz je totiž kupé i roadsterem dohromady.
Jenže právě tento přístup vozu tak trochu ubírá na lesku a je docela pravděpodobné, že BMW s další generací po stejném řešení nesáhne. Jestli se to stane a automobilka se skutečně vrátí ke dvěma samostatným modelům s pevnou resp. plátěnou střechou, to ukáže až čas, jisté ale je, že přesně tímto směrem zamířili u Zagata. Po předchozím kupé totiž ve spolupráci s BMW dali za vznik i „čistému” Roadsteru.
Není to zrovna překvapení, neboť zainteresované strany tento krok oznámily ještě před začátkem další světově významné soutěže elegance, kde výrobci mají ve zvyku odhalovat své novinky - té v Pebble Beach v Californii. A není to překvapení i z jiného důvodu - reakce na prve odhalené kupé byla velmi pozitivní,a to i u nás. Nyní už je BMW Zagato Roadster, jak si vůz říká, věcí zcela veřejnou, a tak se pojďme podívat, co nabízí.
Je třeba říci, že napodruhé už BMW se Zagatem tolik pozdvižení asi nevzbudí. Ne snad, že by vůz nebyl zajímavý, to jistě je, je ale do značné míry předchozím kupé s uříznutou střechou. Zagato Roadster vzniklo během pouhých šesti týdnů, a i z toho je vidět, že od nuly se tady nestavilo. Příď otevřené verze je stejná jako u kupé a novinky se začínají představovat až se začátkem sloupků A, které jsou u Roadsteru vyvedeny v černé barvě bez ohledu na lak karoserie.
Za těmi pochopitelně chybí pevná střecha, kterou v tomto případě nahrazuje plátno. Jak vůz vypadá s nataženou střešní částí ale můžeme jen hádat, všechny snímky ukazují vůz bez ní. I tak je ale na co koukat - italští designéři si pochopitelně museli pohrát i se zadními partiemi a nezvládli to vůbec špatně. Jindy problematické zakončení otevřených vozů je zde provedeno velmi ladně a za novými ochrannými oblouky pokračuje dvěma „vybouleninami” ve stylu těch, které má Zagato ve zvyku dělat na střeše. Také samotná záď je nepatrně odlišná, drobných změn si ale snadno sami všimnete na přiložených fotkách, na kterých jsou Coupe i Roadster k vidění také bok po boku.
Interiér se podle očekávání změnil minimálně. Palubní deska a navazující části jsou vyvedeny stejně, odlišné je pouze barevné ladění - zatímco kupé je oděno do černé, otevřené provedení dalo povětšinou přednost hnědé kůži, kterou ostatně používají i již zmíněné ochranné oblouky za zadními sedadly.
O technice se ani tentokrát BMW resp. Zagato příliš nešíří a autoři vozu konstatují, že pod kapotou najdeme tu nejlepší techniku dostupnou pro produkční model Z4. Půjde tedy o motor varianty sDrive35is, který standardně dodává zadním kolům až 335 koní, zde by měl být podle zdrojů britského Autocaru díky zvýšenému plnícímu tlaku a upravenému výfuku posunut až k hranici 400 koní.
Plány původců této specialitky s prodejem jsou stejně jako v případě kupé nejasné, stále si ale myslíme, že jen u „showcars” ukazovaných na soutěžích elegance zde nezůstane. BMW i Zagato potřebují vydělávat a o jejich Z4 prostě je zájem. Tak proč ho nevyužít?
BMW Zagato Roadster se snaží zopakovat úspěch stejně laěného kupé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 17:25 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 17:13 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch