BMW Z4: nová generace dorazí, potvrzena byla i s řadovým šestiválcem

Hmotnost chystaného roadsteru nemá přelézt 1 400 kg, o pohon se přitom bude starat nový třílitr naladěný na 340 koní. Čekat jej máme v roce 2017.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW Z4: nová generace dorazí, potvrzena byla i s řadovým šestiválcem

5.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW Z4: nová generace dorazí, potvrzena byla i s řadovým šestiválcem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hmotnost chystaného roadsteru nemá přelézt 1 400 kg, o pohon se přitom bude starat nový třílitr naladěný na 340 koní. Čekat jej máme v roce 2017.

O nové generaci mnichovského roadsteru bylo již sepsáno bezpočet článků, všechny však vycházely z dohadů a spekulací. Jistotou byl pouze jediný fakt, a sice ten, že vůz vznikne ve spolupráci s Toyotou. Daný segment totiž již neláká tolik kupců jako dříve, pročež kooperace byla jediným způsobem, jak ponížit náklady a udržet tak roadster při životě. Pokud máte ovšem pocit, že svazek s japonským gigantem bude ve znamení drátů a cívek, pak vás asi trochu zklameme.

Mluvčí mnichovské automobilky Kai Lichte totiž uvedl, že „ze všeho nejdříve dorazí klasické šestiválcové BMW. Vše ostatní bude k mání - či respektive možná bude k mání - později.“ Je tedy dost možné, že hybridní provedení si nakonec ponechá Toyota pro sebe, i když na tuto variantu bychom svůj krk nevsázeli. Přeci jen v takové Evropě se jakékoliv alternativní pohonné ústrojí hodí BMW do krámu.

Rovinu spekulací, do které spadá i pohon všech kol či super-kondenzátory, ale opusťme, neboť podle Lichteho je na jakékoliv řeči ještě dostatek času. Místo toho tedy svou pozornost zaměříme na zmíněný třílitrový šestiválec, který bude zcela novou pohonnou jednotkou. Objevit se přitom má již v příštím roce pod kapotou nové generace BMW řady 7, přičemž znám bude pod interním označením B58.

V rámci výkonů prozatím nic není oficiální, v zákulisí se ovšem spekuluje o 340 koních a 440 Nm točivého momentu. Tedy výkonu, který by měl roadster katapultovat na stovku lehce nad 4 sekundy. Očekává se totiž, že nová generace Z4 v rámci hmotnosti nepřeleze 1 400 kg. Za to vůz vděčí hlavně zkušenostem značky s vývojem i3 a i8, očekávat tedy můžeme záplavu karbonových komponentů.

Tím ovšem stávající příval informací končí, přičemž na další klidně můžeme čekat i několik měsíců. Mnichovská automobilka má totiž premiér naplánováno hned několik, na sportovní roadster, jehož japonskou odnoží bude Toyota Supra, by tak měla přijít řada až někdy v roce 2017. Stávající verzi E89 tak čeká minimálně osmiletý životní cyklus.


BMW Z4: nová generace dorazí, potvrzena byla i s řadovým šestiválcem - 1 - BMW Z5 render by Alexander Imnadze 01BMW Z4: nová generace dorazí, potvrzena byla i s řadovým šestiválcem - 2 - BMW Z5 render by Alexander Imnadze 02BMW Z4: nová generace dorazí, potvrzena byla i s řadovým šestiválcem - 3 - BMW Z5 render by Alexander Imnadze 03BMW Z4: nová generace dorazí, potvrzena byla i s řadovým šestiválcem - 4 - BMW Z5 render by Alexander Imnadze 04BMW Z4: nová generace dorazí, potvrzena byla i s řadovým šestiválcem - 5 - BMW Z5 render by Alexander Imnadze 05BMW Z4: nová generace dorazí, potvrzena byla i s řadovým šestiválcem - 6 - BMW Z5 render by Alexander Imnadze 06BMW Z4: nová generace dorazí, potvrzena byla i s řadovým šestiválcem - 7 - BMW Z5 render by Alexander Imnadze 07BMW Z4: nová generace dorazí, potvrzena byla i s řadovým šestiválcem - 8 - BMW Z5 render by Alexander Imnadze 08BMW Z4: nová generace dorazí, potvrzena byla i s řadovým šestiválcem - 9 - BMW Z5 render by Alexander Imnadze 09BMW Z4: nová generace dorazí, potvrzena byla i s řadovým šestiválcem - 10 - BMW Z5 render by Alexander Imnadze 10
Na neoficiálních ilustracích dostalo chystané BMW Z4 pevnou střechu, v reálu se ovšem mnichovský roadster objeví se skládacím plátnem

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.