Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW Z4: nová generace dorazí, potvrzena byla i s řadovým šestiválcem
5.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hmotnost chystaného roadsteru nemá přelézt 1 400 kg, o pohon se přitom bude starat nový třílitr naladěný na 340 koní. Čekat jej máme v roce 2017.
O nové generaci mnichovského roadsteru bylo již sepsáno bezpočet článků, všechny však vycházely z dohadů a spekulací. Jistotou byl pouze jediný fakt, a sice ten, že vůz vznikne ve spolupráci s Toyotou. Daný segment totiž již neláká tolik kupců jako dříve, pročež kooperace byla jediným způsobem, jak ponížit náklady a udržet tak roadster při životě. Pokud máte ovšem pocit, že svazek s japonským gigantem bude ve znamení drátů a cívek, pak vás asi trochu zklameme.
Mluvčí mnichovské automobilky Kai Lichte totiž uvedl, že „ze všeho nejdříve dorazí klasické šestiválcové BMW. Vše ostatní bude k mání - či respektive možná bude k mání - později.“ Je tedy dost možné, že hybridní provedení si nakonec ponechá Toyota pro sebe, i když na tuto variantu bychom svůj krk nevsázeli. Přeci jen v takové Evropě se jakékoliv alternativní pohonné ústrojí hodí BMW do krámu.
Rovinu spekulací, do které spadá i pohon všech kol či super-kondenzátory, ale opusťme, neboť podle Lichteho je na jakékoliv řeči ještě dostatek času. Místo toho tedy svou pozornost zaměříme na zmíněný třílitrový šestiválec, který bude zcela novou pohonnou jednotkou. Objevit se přitom má již v příštím roce pod kapotou nové generace BMW řady 7, přičemž znám bude pod interním označením B58.
V rámci výkonů prozatím nic není oficiální, v zákulisí se ovšem spekuluje o 340 koních a 440 Nm točivého momentu. Tedy výkonu, který by měl roadster katapultovat na stovku lehce nad 4 sekundy. Očekává se totiž, že nová generace Z4 v rámci hmotnosti nepřeleze 1 400 kg. Za to vůz vděčí hlavně zkušenostem značky s vývojem i3 a i8, očekávat tedy můžeme záplavu karbonových komponentů.
Tím ovšem stávající příval informací končí, přičemž na další klidně můžeme čekat i několik měsíců. Mnichovská automobilka má totiž premiér naplánováno hned několik, na sportovní roadster, jehož japonskou odnoží bude Toyota Supra, by tak měla přijít řada až někdy v roce 2017. Stávající verzi E89 tak čeká minimálně osmiletý životní cyklus.
Na neoficiálních ilustracích dostalo chystané BMW Z4 pevnou střechu, v reálu se ovšem mnichovský roadster objeví se skládacím plátnem
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch