Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X7 M má být mnichovská odpověď na Bentaygu, i když „jen” s V8 z nové M5
18.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW ještě ani nepředstavilo model X7, přesto už zvažuje jeho výkonnou verzi. Šlo by o jeden z vrcholů mezi luxusními výkonnými SUV.
Na našich stránkách to bylo zmíněno již bezpočtukrát a zazní to i dnes: na trhu dnes není perspektivnější segment než SUV a odvozené crossovery. Jejich příď přitom může být ozdobena jakýmkoliv logem, problémem není ani astronomická cena. Trendy jsou zkrátka nezvratné, pročež do daných vod míří i ty značky, pro které se dosud jednalo o pole neorané. Ty zavedené pak pro změnu obsazují jakoukoliv možnou skulinku na trhu.
BMW je přitom automobilkou, která v případě modelů X4 a X6 dokonce objevila zcela nové segmenty. Nyní ovšem v Mnichově nehodlají jít cestou neprobádanou, místo toho chtějí s chystaným vrcholným SUV X7 vsadit na jistotu a konkurovat těm nejluxusnějším SUV na trhu.
Může být s podivem, že nad rozšířením svých aktivit do těchto vod váhali a když už, tak proč se do nich vydávají nyní. Příklady ale táhnou i zde a když konkurenční automobilky vidí, co a za kolik je schopno prodat Bentley, neváhají se pustit do téhož. BMW tedy stvoří jakousi „sedmičku do terénu”, která navíc zazáří i praktičností - ubytovat zvládne až sedm cestujících ve třech řadách.
Kromě toho se ovšem dosavadní informace zmiňovaly také o čtyřmístném provedení, které by bylo mnichovským vrcholem a jenž má startovat výrazně na 2,5 miliony korun. Nová fakta pak naznačují, že BMW od sebe oba vozy nehodlá odlišit jen počtem sedadel či kupříkladu výbavou, ale také venkovním vzhledem. Co přesně to ale znamená, to je nyní záhadou, čekejme ale něco ve stylu zmíněné Bentaygy - i ta se umí dle požadavků zákazníků tvářit více jako skautík či měšťan.
Bez ohledu na výsledek ale možná dorazí ještě třetí verze nesoucí písmeno M, o které BMW podle dostupných informací už nyní přemýšlí. Pokud dostane oficiální požehnání, do showroomů dorazí jako X7 M a vzhledově se odliší jinými koly, agresivnějšími nárazníky, mohutnějšími bočními prahy či větším střešním spoilerem. Ke zmíněnému Bentley by navíc měla blízko i dynamicky - pohánět jej totiž m=a nové osmiválcové twin-turbo.
Stejnou pohonnou jednotku bude používat také nové BMW M5, v jehož případě dle zdrojů ze zákulisí máme očekávat dokonce 620 koní. X7 M se ovšem má pohybovat pod hranicí 600 koní, nabízet je však - stejně jako točivý moment - bude v mnohem širším pásmu otáček. Standardem pak bude osmistupňový automat a pohon všech kol xDrive.
Zní to zajímavě, má to ovšem jeden háček, který jsme naťukli již výše - X7 M zatím stále ještě nedostalo zelenou, přičemž BMW má na rozhodování ještě dostatek času. Základní model se totiž má ukázat až v roce 2019, finální rozhodnutí značky tak může přijít klidně až příští rok.
Pokud se přitom o požehnání rozhodne kladně, pak stejně jako všechny ostatní SUV bude i BMW X7 M po boku standardní verze vyráběno v americkém Spartanburgu. I kvůli tomu nemá být osazeno dvanáctiválcovým motorem, to ale zrovna u downsizignem-posedlého BMW (čest výjimkám...) zase tak nepřekvapí.


BMW nám zatím chystané SUV X7 ukázalo pouze pod plachtou...
...jen o trochu více pak odhalily špionážní snímky...
...či rané neoficiální ilustrace
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
před 3 hodinamiUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
včeraMuž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
5.4.2025
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 2 hodinamiČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
před 3 hodinamiŠéf Seatu náhle skončil, těsně před tím ale v rozhovoru popsal, jak na tom dnes automobilka je
před 5 hodinamiMalá automobilka asi zapomněla, že je rok 2025, představila nový nejsilnější motor V12 historie silničních aut
před 6 hodinamiPoslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva