Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X7 dorazí ve dvou verzích. A s ním i další, zatím tajemná luxusní novinka
29.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné mnichovské SUV sice dostane čtyři sedadla a cenu přes 2,4 milionu Kč. Na koncernový Rolls-Royce Cullinan ale stále bude hledět zdola.
O chystaném BMW X7 se mluví již celé roky. Oficiálně přitom bylo potvrzeno, že „über-luxusní“ SUV z Mnichova skutečně dorazí, přičemž stejně jako ostatní kolosy bavorské automobilky bude montováno v americkém Spartanburgu. Dosud se přitom mělo za to, že půjde pomalu o ekvivalent Bentley Bentayga s ledvinkami ve znaku, nicméně šéf prodejního oddělení BMW Ian Robertson naznačil, že do úplně vrcholného segmentu X7 nemíří. Automobilka totiž prý nepotřebuje konkurovat britskému SUV či spekulovanému Mercedesu-Maybach GLS, neboť vlastní Rolls-Royce. V jeho případě se pak chystá projekt Cullinan, který bude kategorií samou pro sebe.
My se ovšem dnes budeme držet striktně jen mnichovské novinky, která s tou britskou dokonce ani nebude sdílet komponenty. Důvodem je fakt, že Cullinan vyroste na unikátní hliníkové platformě, zatímco X7 setrvá u modulární architektury CLAR, již používá kupříkladu nová řada 7 a stát na ni bude také příští BMW X5. Robertson přitom dodal, že vrcholné SUV dorazí ve dvou verzích, z nichž jedna bude sedmimístným modelem zaměřeným spíše na praktičnost. Druhá varianta je pak oním mnichovským maximem, přičemž se čtyřmi sedadly bude startovat nad 100 000 USD (cca 2,42 mil. Kč).
Podle šéfa prodejů mnichovské značky má novinka dorazit do prodeje v roce 2018, přičemž vzhled bude odlišný od zmiňovaného X5. To ale nejspíše nebude až tak drastické, jak se při Robertsonových slovech zdá - přeci jen čelní ledvinky, výrazná boční linka, Hofmeisterova křivka a zadní světlomety ve tvaru písmene „L“ jsou jasně určujícími designovými prvky. První špionážní fotky pak rovněž naznačovaly soulad s aktuálními mnichovskými produkty, ve výsledku tak onen rozdíl nejspíše až tak enormní nebude.
Vzhled ovšem rozhodně není jedinou otázkou, která v souvislosti s novým BMW X7 vyvstává. Robertson totiž dále dodal, že vůz bude součástí řady nazývané GKL. Tedy modelů Grand Klasse, kam prozatím spadá jen nová třída 7. K ní a nové X7 přibude ještě novinka, která „je již na cestě a uvidíte ji v nepříliš vzdálené budoucnosti. Není to přitom něco, co bychom si vysnili minulý týden“. Řeč může být o dlouho spekulovaném BMW řady 9, není to ale jisté.
Vrcholné Gran Coupe je ale víceméně logickou volbou, pokud si uvědomíme, že prodeje klasických sedanů na stěžejním americkém trhu klesají. Výrazně nahoru jdou pro změnu registrace crossoverů a SUV, v tomto směru ale již jednu (dokonce dvojitou) novinku dostaneme. Jelikož se ale máme tohoto tajuplného modelu dočkat velmi brzy, nebudeme v tomto ohledu již dále spekulovat a místo toho se zadíváme na zcela opačný konec nabídky.
Ten již opětovně souvisí s crossovery a SUV, tedy segmentem, který se letos má na celkových prodejích značky podílet z 40 procent (loni to bylo 30 %). Šéf amerického zastoupení značky Ludwig Willisch ovšem dodal, že u konkurence v zámoří tyto modely dosahují až 60 či 70 procent veškerých registrací. A proto BMW vyrukuje s menším SUV, které však bude dostatečně velké na to, aby mohlo být prodáváno právě v USA.
Řeč je v tomto ohledu nejspíše o novém BMW X2. Robertson v tomto ohledu nechtěl nic komentovat, nicméně špionážní fotky tohoto modelu již existují. Půjde o kepé verzi již odhaleného předokolkového X1. Tato novinka by přitom měla dorazit již v příštím roce, přičemž dostane stejnou architekturu UKL, jen doplněnou odvážnějším stylingem.


BMW X7 se zatím ukázalo jen pod plachtou...
...raných špionážních snímcích...
...či neoficiálních ilustracích...
...přičemž od chystaného nového BMW X5 (opět na neoficiálních ilustracích) se prý má výrazně lišit
Zdroj: Auto News, Ilustrace: RM.Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před hodinouNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 3 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 4 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Táhneme na Brusel 04.28. 08:18 - HondaMan
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch