Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X7 dorazí ve dvou verzích. A s ním i další, zatím tajemná luxusní novinka
29.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné mnichovské SUV sice dostane čtyři sedadla a cenu přes 2,4 milionu Kč. Na koncernový Rolls-Royce Cullinan ale stále bude hledět zdola.
O chystaném BMW X7 se mluví již celé roky. Oficiálně přitom bylo potvrzeno, že „über-luxusní“ SUV z Mnichova skutečně dorazí, přičemž stejně jako ostatní kolosy bavorské automobilky bude montováno v americkém Spartanburgu. Dosud se přitom mělo za to, že půjde pomalu o ekvivalent Bentley Bentayga s ledvinkami ve znaku, nicméně šéf prodejního oddělení BMW Ian Robertson naznačil, že do úplně vrcholného segmentu X7 nemíří. Automobilka totiž prý nepotřebuje konkurovat britskému SUV či spekulovanému Mercedesu-Maybach GLS, neboť vlastní Rolls-Royce. V jeho případě se pak chystá projekt Cullinan, který bude kategorií samou pro sebe.
My se ovšem dnes budeme držet striktně jen mnichovské novinky, která s tou britskou dokonce ani nebude sdílet komponenty. Důvodem je fakt, že Cullinan vyroste na unikátní hliníkové platformě, zatímco X7 setrvá u modulární architektury CLAR, již používá kupříkladu nová řada 7 a stát na ni bude také příští BMW X5. Robertson přitom dodal, že vrcholné SUV dorazí ve dvou verzích, z nichž jedna bude sedmimístným modelem zaměřeným spíše na praktičnost. Druhá varianta je pak oním mnichovským maximem, přičemž se čtyřmi sedadly bude startovat nad 100 000 USD (cca 2,42 mil. Kč).
Podle šéfa prodejů mnichovské značky má novinka dorazit do prodeje v roce 2018, přičemž vzhled bude odlišný od zmiňovaného X5. To ale nejspíše nebude až tak drastické, jak se při Robertsonových slovech zdá - přeci jen čelní ledvinky, výrazná boční linka, Hofmeisterova křivka a zadní světlomety ve tvaru písmene „L“ jsou jasně určujícími designovými prvky. První špionážní fotky pak rovněž naznačovaly soulad s aktuálními mnichovskými produkty, ve výsledku tak onen rozdíl nejspíše až tak enormní nebude.
Vzhled ovšem rozhodně není jedinou otázkou, která v souvislosti s novým BMW X7 vyvstává. Robertson totiž dále dodal, že vůz bude součástí řady nazývané GKL. Tedy modelů Grand Klasse, kam prozatím spadá jen nová třída 7. K ní a nové X7 přibude ještě novinka, která „je již na cestě a uvidíte ji v nepříliš vzdálené budoucnosti. Není to přitom něco, co bychom si vysnili minulý týden“. Řeč může být o dlouho spekulovaném BMW řady 9, není to ale jisté.
Vrcholné Gran Coupe je ale víceméně logickou volbou, pokud si uvědomíme, že prodeje klasických sedanů na stěžejním americkém trhu klesají. Výrazně nahoru jdou pro změnu registrace crossoverů a SUV, v tomto směru ale již jednu (dokonce dvojitou) novinku dostaneme. Jelikož se ale máme tohoto tajuplného modelu dočkat velmi brzy, nebudeme v tomto ohledu již dále spekulovat a místo toho se zadíváme na zcela opačný konec nabídky.
Ten již opětovně souvisí s crossovery a SUV, tedy segmentem, který se letos má na celkových prodejích značky podílet z 40 procent (loni to bylo 30 %). Šéf amerického zastoupení značky Ludwig Willisch ovšem dodal, že u konkurence v zámoří tyto modely dosahují až 60 či 70 procent veškerých registrací. A proto BMW vyrukuje s menším SUV, které však bude dostatečně velké na to, aby mohlo být prodáváno právě v USA.
Řeč je v tomto ohledu nejspíše o novém BMW X2. Robertson v tomto ohledu nechtěl nic komentovat, nicméně špionážní fotky tohoto modelu již existují. Půjde o kepé verzi již odhaleného předokolkového X1. Tato novinka by přitom měla dorazit již v příštím roce, přičemž dostane stejnou architekturu UKL, jen doplněnou odvážnějším stylingem.
BMW X7 se zatím ukázalo jen pod plachtou...
...raných špionážních snímcích...
...či neoficiálních ilustracích...
...přičemž od chystaného nového BMW X5 (opět na neoficiálních ilustracích) se prý má výrazně lišit
Zdroj: Auto News, Ilustrace: RM.Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva