Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X6 M Performance: další tovární show tentokrát pro celebritu mezi SUV
8.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Mnichovská obluda je k nepřehlédnutí i ve standardním provedení. Extrovertní řidiči ji teď ale mohou ověsit enklávou doplňků od M Performance.
Strategie BMW spojená s nabízením maxima individualizací už nepřekvapí v podstatě nikoho, ostatně podrobný rozbor této problematiky byl nastíněn v posledním testu 435d xDrive M Performance, který považujeme za současný vrchol mnichovské kombinatoriky. Chce být sportovcem, ekologickým vozem, pohodlným GT i tuningovou modlou. Poslední vlastnost na něm je diktována salvou doplňků M Performance, jejichž pomocí můžete z většiny modelů řady udělat sportovce. Někdy je to jen naoko, jindy s pomocí mechanicky užitečných věcí i tak, že také jezdí o něco lépe.
To se obvykle netýká crossoverů, u nichž je nejdůležitější, aby „vypadaly“. Naposledy jsme tu měli prvky M Performance vyzbrojenou X3 a její sestřičku X4 a co se týče SUV a jejich derivátů, továrního tuningu se dočkala také poslední generace X5. Čekalo se tedy nakonec jen na kúru královny všech bavorských SUV, kupátkoidního X6. Recept je v tomto případě bez překvapení stejný jako u praktičtější a levnější X5 bez klesající střechy.
Černě vyvedené dekorativní ledvinky, lehce odlišná příd, karbonové kryty zrcátek či stejně laděné lízátko na přední nárazník a na záď náš zájem sice tolik nevzbuzují, ale všem, kteří hodlají novou X6 naznačovat, o kolik více je sportovnější než všechna ostatní SUV, se budou dozajista hodit. Přidejte si k tomu rovnou náznak zadního difuzoru, prvky k dokreslení okolí výfuků, sportovnější koncovky, samolepky na bok a ke kompletní sadě exteriéru už vám budou chybět jen dvoubarevné jednadvacítky a výkonnější brzdová soustava s modrými brzdiči.
Do interiéru nabízí program M Performance například karbonem pokrytý dekor palubní desky a volič osmistupňového automatu ZF, speciální koberečky, sportovnější volant čalouněný alcantarou s typickým červeným pruhem, ocelové pedály a segmenty některých ploch ozdobené opět alcantarou. A když už budete v rauši z objednávání těchto ozdob, byla by zřejmě škoda nedozdobit to ještě podsvícenými prahy s výmluvnými logy.
Ten, kdo s novou X6 už nakroutil nějaké kilometry, může potvrdit, že je to zase o kus univerzálnější vůz vybavený dobře nastaveným podvozkem pro silniční jízdu. Jenomže někomu s ohledem na to nemusejí stačit ani už tak dost silné motory a potřebuje ještě výkon trochu přikrmit. Pak vás M Performance potěší možností přidat 20 koní a 50 Nm, které u méně obvyklé verze xDrive35i znamenají ve výsledku 326 koní a 450 Nm, což se obtiskne na zkrácení sprintu na stokilometrovou rychlost o půl sekundy (na 5,9 s).
Častější volbou však bude vznětová, rovněž šestiválcová verze xDrive30d s výkonem 258 koní (190 kW) a točivým momentem 560 Nm, kterou lze továrním „chipem” lehce dostat na 277 koní (204 kW) a 585 Nm. Třebaže nárůst je to na papíře takřka zanedbatelný, X5 pak sprint na stovku zkrátí o dvě desetiny sekundy na výsledných 6,5 sekundy. Maximální rychlost 230 km/h však zřejmě zůstane nezměněna. Ve fotogalerii si celou tu optickou výzbroj můžete prohlédnout na vrcholné vznětové verzi X6 M50d.
BMW X6 M Performance, to je další tovární showman, který by byl rád větším sportovcem, avšak ve skutečnosti výrazně sportovnější než standardní provedení nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva