Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X6 2014: nová generace bude agresivnější, lehčí i prostornější
11.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka přidá v příští generaci X6 designovou agresivitu, která crossoveru dovolí poodstoupit od chystané nové X5.
Stylistické oddělení automobilky BMW se při navrhovaní designu obou generací modelu X5 drželo nohama pevně na zemi a nepouštělo se do žádných uměleckých experimentů. Nejinak by tomu mělo být rovněž v případě chystaného následníka, vyvíjeného pod označením F15, což nám odhalily prozatím neověřené, nicméně velmi věrohodně vypadající fotografie.
Poněkud více volnosti bylo dopřáno lidem odpovědným za návrh geneticky spřízněného crossoveru X6, představeného v roce 2008. Ač se jeho příliš agresivní vzhled spoustě lidem nelíbí, právě ten se setkal v Číně, Rusku či Spojených státech s vřelým přijetím. Není proto divu, že se tento i komerční úspěch podepíše také na designu jeho nástupce.
Podle zjištění britského Autocaru dostane druhá generace modelu X6 ještě ostřejší tvary, čímž od X5 vizuálně poodstoupí. „Chceme dát našim sportovním modelům individuálnější vzhled a tvarově je odlišit od praktičtějších typů,“ potvrdil kolegům jeden ze zdrojů blízkých automobilce a oddělení designu.
Rozměrově se od současného vozu příliš lišit nebude, Autocar avizuje marginální prodloužení délky ze 4 877 na 4 910 milimetrů, které má být ale dostatečné z pohledu vylepšení prostorových podmínek pro cestující na zadních sedadlech - BMW definováno jako nejslabší bod aktuální X6. Současně s nárůstem délky dojde také k mírnému prodloužení rozvoru a rozšíření rozchodu obou náprav, ačkoli crossover má být ve skutečnosti postaven mírně zmenšené platformě nové X5.
Podle informátorů se bude moci BMW dále pochlubit třeba významným snížením hmotnosti, které docílí významnějším použitím vysokopevnostních ocelí formovaných za vysokých teplot. O další úsporu hmotnosti se postarají nové nápravy, adaptované ze současné řady 5 a tudíž zčásti společné také s BMW 7. Standardní verze X6 budou postaveny na klasických ocelových pružinách, lépe vybavené modely a výkonnější motorizace pak automaticky dostanou vzduchové odpružení se samoregulací světlé výšky a hydraulicky ovládané stabilizátory potlačující náklony karoserie.
Mezi pohonnými jednotkami se očekávají 4,4 V8 biturbo v roli špičkové motorizace, kterou doplní dva řadové třílitrové šestiválce - přeplňovaný zážehový a vznětový dopovaný dvojicí, případně trojicí turbodmychadel. U všech agregátů proběhne dílčí navýšení výkonu a standardem se stane osmistupňový automat.
BMW X6 dorazí během roku 2014 a o zhruba dva roky později se stane součástí větší rodiny crossoverů čítající modely X2 a X4. Všechny pak mají za úkol obstát, nebo ještě lépe vybojovat si dominanci mezi podobně koncipovanými, chystanými modely od Mercedesu, Jaguaru a Audi.
Aktuální provedení BMW X6, zde ve verzi M, se současné X5 vzdaluje hlavně provedením zadních partií. Příští generace to má změnit, vsadit na svébytnější design a zároveň ubrat kila extrémně vysoké hmotnosti. Zvětšit se má také prostor na zadních sedadlech
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva