Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X5 eDrive: také BMW sází na hybridy s nereálnou papírovou spotřebou
22.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Hybridní X5 má jezdit za 3,8 l paliva na 100 km. Krom toho dá stovku pod 7 s, zakopaný pes je ovšem v 30 km ujetých čistě na elektřinu.
Je to jen pár hodin, co jsme informovali o hybridních modelech Range Roveru, a už tu máme jejich souputníka z Mnichova. I koncepční BMW X5 eDrive totiž sází na alternativní pohonné ústrojí, které by mu mělo zajistit pár zdvižených palců v Bruselu. A když o tom tak přemýšlíme, těch pochval asi bude nakonec více než u dvojitého „R“, neboť Němci ohlašují průměrnou spotřebu ve výši pouhých 3,8 l/100 km. Reálná stejně jako u všech plug-in-hybridů kalibrovaných na míru evropských norem sice nebude, to ale Evropskou unii až tolik nezajímá.
Nechceme tedy BMW hned ze začátku shazovat, nevěříme ale tomu, že by se mnichovská značka při vývoji elektromobilu i3 a plug-in hybridu i8 naučila nějaké fígle, které by popíraly fyzikální zákony. Dále ale kolem této horké kaše tancovat nebudeme a raději přikročíme ke zbytku faktů.
Tak tedy, hybridní ústrojí eDrive je založeno na čtyřválcovém motoru TwinPower Turbo, který je spřažen s elektromotorem o výkonu 95 koní a lithium-iontovými bateriemi. Tím de facto oficiální popis hnacího ústrojí končí, teprve při debutu na autosalonu ve Frankfurtu zřejmě BMW oznámí, jaké palivo daný motor spaluje. Předpokládáme ale, že půjde spíše o benzin, už kvůli očekávání, že cílovou destinací případného sériového modelu budou hlavně mimoevropské státy, kde nafta není zdaleka tak populární.
Stejně tak nevíme, jakou kapacitu mají ony baterie. Slibují dojezd nějakých 30 kilometrů při nejvyšší rychlosti 120 km/h (to neznamená 30 km ujetých rychlostí 120 km/h, ale jen fakt, že elektromotor vyšší rychlost nevyvine), což by naznačovalo maximálně 10, ale spíše ještě o dost méně kWh uložených v akumulátorech pod podlahou zavazadlového prostoru.
Po stránce jízdní dynamiky je BMW ještě tajemnější, víme tak pouze o akceleraci z klidu na stovku, která má proběhnout pod 7 sekund. Tohoto času by přitom hybridní X5 měla dosáhnout v hybridním režimu, mimo něj ovšem bude verze eDrive schopná jezdit pouze na elektřinu nebo v režimu Safe Battery, kdy by měla být v zápřahu jen spalovací jednotka.
Nejzajímavější je tak nakonec ona avizovaná spotřeba 3,8 litru paliva na 100 km, která stojí na stejně hliněných nohách jako ta ve výši 1,2 litru na 100 km u Opelu Ampera. Místní normy tradičně ignorují jiné „energetické vstupy”, a tak je oněch 30 kilometrů ujetých na elektřinu považováno za jízdu na vzduch. Co na tom, že jakmile předem nabité akumulátory jednou vyčerpáte, musíte se spolehnout jen na samotné hybridní ústrojí „žijící” hlavně z fosilních paliv, za takového stavu by dobíjecí hybridy nenabízely žádné jasné patrné výhody. Takhle tedy můžeme říci, že oněch 3,8 litru paliva reflektuje spotřebu na zbylých 70 kilometrech a standardní papírová spotřeba by činila 5,4 litru na 100 km. Ta reálná pak bude pochopitelně ještě vyšší.
Jaké jsou produkční vyhlídky X5 eDrive? Podle zdrojů zevnitř automobilky je výroba ještě nějaké dva roky vzdálená, díky čemuž se může snadno proměnit design, který momentálně sází hlavně na prvky podsvícené modrými diodami. Ty bychom ale u produkčního vozu stejně nedostali, mnohem větší šanci ovšem mají 21palcová litá kola tvarovaná tak, aby měla co nejmenší odpor vzduchu. To už jsou ale detaily, tím hlavním je pohonné ústrojí, o němž nám BMW bude muset ještě něco povědět...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu
BMW X5 eDrive ve Frankfurtu dokázalo, že se dá opravdu připojit k zásuvce
Hybridní BMW X5 eDrive se chlubí pozoruhodně nízkou spotřebou, do výroby by mělo dorazit až za dva roky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Živá témata na fóru
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:09 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB