Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X5 eDrive: také BMW sází na hybridy s nereálnou papírovou spotřebou
22.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Hybridní X5 má jezdit za 3,8 l paliva na 100 km. Krom toho dá stovku pod 7 s, zakopaný pes je ovšem v 30 km ujetých čistě na elektřinu.
Je to jen pár hodin, co jsme informovali o hybridních modelech Range Roveru, a už tu máme jejich souputníka z Mnichova. I koncepční BMW X5 eDrive totiž sází na alternativní pohonné ústrojí, které by mu mělo zajistit pár zdvižených palců v Bruselu. A když o tom tak přemýšlíme, těch pochval asi bude nakonec více než u dvojitého „R“, neboť Němci ohlašují průměrnou spotřebu ve výši pouhých 3,8 l/100 km. Reálná stejně jako u všech plug-in-hybridů kalibrovaných na míru evropských norem sice nebude, to ale Evropskou unii až tolik nezajímá.
Nechceme tedy BMW hned ze začátku shazovat, nevěříme ale tomu, že by se mnichovská značka při vývoji elektromobilu i3 a plug-in hybridu i8 naučila nějaké fígle, které by popíraly fyzikální zákony. Dále ale kolem této horké kaše tancovat nebudeme a raději přikročíme ke zbytku faktů.
Tak tedy, hybridní ústrojí eDrive je založeno na čtyřválcovém motoru TwinPower Turbo, který je spřažen s elektromotorem o výkonu 95 koní a lithium-iontovými bateriemi. Tím de facto oficiální popis hnacího ústrojí končí, teprve při debutu na autosalonu ve Frankfurtu zřejmě BMW oznámí, jaké palivo daný motor spaluje. Předpokládáme ale, že půjde spíše o benzin, už kvůli očekávání, že cílovou destinací případného sériového modelu budou hlavně mimoevropské státy, kde nafta není zdaleka tak populární.
Stejně tak nevíme, jakou kapacitu mají ony baterie. Slibují dojezd nějakých 30 kilometrů při nejvyšší rychlosti 120 km/h (to neznamená 30 km ujetých rychlostí 120 km/h, ale jen fakt, že elektromotor vyšší rychlost nevyvine), což by naznačovalo maximálně 10, ale spíše ještě o dost méně kWh uložených v akumulátorech pod podlahou zavazadlového prostoru.
Po stránce jízdní dynamiky je BMW ještě tajemnější, víme tak pouze o akceleraci z klidu na stovku, která má proběhnout pod 7 sekund. Tohoto času by přitom hybridní X5 měla dosáhnout v hybridním režimu, mimo něj ovšem bude verze eDrive schopná jezdit pouze na elektřinu nebo v režimu Safe Battery, kdy by měla být v zápřahu jen spalovací jednotka.
Nejzajímavější je tak nakonec ona avizovaná spotřeba 3,8 litru paliva na 100 km, která stojí na stejně hliněných nohách jako ta ve výši 1,2 litru na 100 km u Opelu Ampera. Místní normy tradičně ignorují jiné „energetické vstupy”, a tak je oněch 30 kilometrů ujetých na elektřinu považováno za jízdu na vzduch. Co na tom, že jakmile předem nabité akumulátory jednou vyčerpáte, musíte se spolehnout jen na samotné hybridní ústrojí „žijící” hlavně z fosilních paliv, za takového stavu by dobíjecí hybridy nenabízely žádné jasné patrné výhody. Takhle tedy můžeme říci, že oněch 3,8 litru paliva reflektuje spotřebu na zbylých 70 kilometrech a standardní papírová spotřeba by činila 5,4 litru na 100 km. Ta reálná pak bude pochopitelně ještě vyšší.
Jaké jsou produkční vyhlídky X5 eDrive? Podle zdrojů zevnitř automobilky je výroba ještě nějaké dva roky vzdálená, díky čemuž se může snadno proměnit design, který momentálně sází hlavně na prvky podsvícené modrými diodami. Ty bychom ale u produkčního vozu stejně nedostali, mnohem větší šanci ovšem mají 21palcová litá kola tvarovaná tak, aby měla co nejmenší odpor vzduchu. To už jsou ale detaily, tím hlavním je pohonné ústrojí, o němž nám BMW bude muset ještě něco povědět...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu









BMW X5 eDrive ve Frankfurtu dokázalo, že se dá opravdu připojit k zásuvce
Hybridní BMW X5 eDrive se chlubí pozoruhodně nízkou spotřebou, do výroby by mělo dorazit až za dva roky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včeraNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle