Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X5 eDrive poodhaleno: na sto pod sedm a nereálná spotřeba 3,8 l/100 km
21.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
BMW ohlásilo plány na výrobu „zelenější“ iks-pětky, která se bude jmenovat eDrive. Hybridní pohon prý umožní akceleraci na stovku pod 7 sekund.
Už je jasné, že BMW to s avizovanou ofenzivou hybridů a vývojem dalších nositelů elektromotorů myslí naprosto vážně. Brzy se tedy objeví více či méně vzdálení sourozenci modelů i3 a i8, bez drátů a cívek to prý opravdu déle nepůjde. A jako vůbec nejaktuálnější hybridní voják nejbližší budoucnosti z Mnichova se nyní jeví SUV X5, který by přeci emise potřebovalo srazit snad ze všech bavorských modelů nejvíc (včetně X6, samozřejmě). Co naznačila nedávná studie X5 eDrive, teď už do puntíku potvrzuje testovací prototyp.
Nejnovější fotografie částečně maskovaného vozu s všeříkajícími nápisy Hybrid Test Vehicle prozrazují nejen sériovější podobu konceptu, ale také hybridní pohonné ústrojí se spalovacím motorem a elektromotorem, který je napojen na automatickou převodovku. Benzinová jednotka je podle očekávání čtyřválcová a přestože výrobce neudává žádné konkrétní technické parametry, slibuje díky spolupráci svého elektrického pomocníka spotřebu jen 3,8 litru (respektive emise CO2 s hodnotou 90 g/km). Že bude taková leda na papíře, to už není dalším tématem pro diskuze.
Nová zjištění odhalují fakt, že elektromotor bude umět pracovat jednak samostatně, při plné akceleraci však rozhodně přiloží ruku k dílu, aby přidal na dynamice. Ano, tímto způsobem pracuje například v modelech ActiveHybrid 3 a u větší pětky, jenomže u nich nemá dostatek sil, aby je roztáhl spolehlivě sám. Jen s pomocí přeplňovaného čtyřválce, u kterého sázíme na dvoulitr, by mohutná X5 s tak vysokou hmotností jednoduše nemohla zrychlit na stokilometrovou rychlost za méně než sedm sekund.
Elektromotor o pravděpodobném výkonu 95 koní má být schopen pracovat samostatně na trati dlouhé 30 kilometrů, čemuž se nedá věřit o nic více než proklamované spotřebě. Navíc řidič zřejmě nebude v hybridním režimu schopný cestovat rychleji než 120 km/h. Přestože půjde o plug-in hybrid napájený částečně z elektrické zásuvky, BMW o něm prohlašuje, že dostane pohon všech kol xDrive. Dostane ho na sto procent, jelikož nové fotografie jsou toho jasným důkazem. Z toho jsme také tipovali dřívější název xDrive40e. Věrohodné zdroje se však přiklánějí k označení X5 eDrive.
Hovořili jsme o kombinovaném výkonu 272 koní a několika režimech soustavy. Ty reprezentuje podle nových fotografií eBoost, při němž pracují obě pohonné jednotky současně pro dosažení co nejlepší akcelerace, dále je tu automatický režim Auto eDrive, maximálně elektrický Max eDrive, či režim Power, který bude zřejmě jen pro provoz na benzin se současným dobíjením akumulátorů.
Ty jsou podle schematu a technické fotky uloženy v podlaze pod zadními sedadly. Dalším režimem soustavy je Charge pro maximální dobíjený, který bude aktivován, jakmile pojedete z kopce, či když budete brzdit. ePower zase využije k akceleraci jen elektromotor. Automobilka odmítla zveřejnit podrobnější specifikaci a termín uvedení na trh, ale můžeme si vsadit, že by plug-in hybridní X5 mohla vyjíždět z továrny ještě letos.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.





















V čistě elektrickém režimu prý hybridní X5 vydrží až 30 kilometrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva