BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol

(+ videa) Nová X5 se honí hlavně za spotřebou. Je lehčí a vůbec poprvé si ji budete moci koupit i se čtyřválcem a pohonem zadních kol.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol

30.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Nová X5 se honí hlavně za spotřebou. Je lehčí a vůbec poprvé si ji budete moci koupit i se čtyřválcem a pohonem zadních kol.

Tip: Podívejte se také na uniklé fotky verze M50d, paketu M a provedení Luxury.

Je to jen pár hodin, co se na světlo světa dostaly první oficiální fotografie třetí generace BMW X5, nyní vám už můžeme nabídnout kompletní představení. Tedy pochopitelně jen to virtuální, naživo se totiž vůz představí až v září ve Frankfurtu. Jisté tím ale je, že předchozí zprávy nebyly až tak zkreslené, když informovaly o zahájení výroby v americkém Spartanburgu v srpnu. Poopravit tak musíme jen údaje o základní pohonné jednotce, kterou sice bude čtyřválec, namísto benzinu ale bude spotřebovávat diesel. Dopřát si jej navíc budete moci i v kombinaci s pohonem zadních kol, což je vůbec první taková nabídka v segmentu luxusních SUV. Hledat ale za tím můžete jediné, a to spotřebu. Podle údajů automobilky by totiž BMW X5 sDrive25d mělo na každých 100 kilometrů vyžadovat jen 5,6 litru paliva.

Jsme samozřejmě zvědavi, jak vysoká bude skutečná spotřeba, podle nejnovějších statistik je to totiž právě BMW, u jehož žíznivosti dochází k největším rozdílům mezi údaji na papíru a realitou. Pomoci by vozu měl také úbytek hmotnosti (nakonec je z propíraných 150 kilogramů jen 90 kg), naopak karoserie se bude snažit spíše o opak - stejně jako minulých generací (E53 se představila v roce 1999, E70 v roce 2008) má totiž i novinka výraznou siluetu, její rozměry navíc oproti předchůdci narostly o 32 mm na délku, o 5 mm do šířky a 14 mm do výšky.

Nové rozměry mnichovského giganta tak činí 4 886 mm od nárazníku k nárazníku, 1 938 mm ze strany na stranu a 1 762 mm od země až po střechu. Rozvor 2 933 mm je identický s druhou generací X5, ve srovnání s ní však byl na obou nápravách o 4 mm zkrácen rozchod kol. Vpředu je tak rozpětí 1 640 mm, vzadu pak 1 646 mm. Takový zavazadlový prostor však ve srovnání s tím byl zvětšen o 30 litrů na standardní kapacitu 650 l, kterou lze ještě navýšit sklopením sedadel na 1 870 litrů.

Kupující mají přitom hned dvě možnosti konfigurace interiéru. Tou první je posez pro pět pasažérů, se kterým přichází napevno uchycená zadní lavice dělená v poměru 40/20/40. Zvolit však můžete také kabinu pro sedm lidí, kdy prostřední řada sedadel je dělena v poměru 70/30 a posouvá se dopředu a dozadu. Lze tak buď navýšit místo pro nohy cestujících ve třetí řadě nebo maximalizovat prostor v zavazadelníku.

Jen praktičností ovšem nové BMW X5 není živo. Nabídka totiž počítá s mnohem větším množstvím luxusní výbavy, v níž nechybí head-up displej, systém nočního vidění s detekcí chodců a zvěře, technologie monitorující jízdu v daném pruhu a čtoucí dopravní značky, parkovací asistent se sadou kamer po celém obvodu karoserie nebo přednárazový systém, jehož součástí je i funkce automatického brzdění.

Chybět pak ani nebude „mobilní kancelář“. Tedy nově nastavený systém ConnectedDrive, se kterým máte plnohodnotný přístup na internet a můžete přímo ve voze využívat např. funkce čtení a diktování e-mailů a textových zpráv. Tisková zpráva se přitom věnuje i takové činnosti, jako je spojení se sociálními sítěmi, díky čemuž si můžete začít jasně představovat cílovou skupinu - ostatně, BMW prohlašuje, že X5 F15 se zaměří hlavně na americký, čínský a ruský trh.

Převážně poslední jmenovaná země očividně pro BMW v posledních letech hraje prim. Loni tam byla představena modernizovaná řada 7, příští rok by na moskevském autosalonu pro změnu měla být představena druhá generace X6. Ta se přitom od X5 poněkud vzdálí, neboť dostane přepracované šasi. Nyní uvedené klasické SUV by přitom mělo vycházet z komponentů faceliftovaného stávajícího modelu X6, kdy nabídne adaptivní tlumiče a mechanické vektorování točivého momentu na zadní nápravě, které by mělo napomoci agilnosti.

Samotná nabídka podvozků by ale měla pokrývat veškeré oblasti cestování. Dopřát si tak můžete základ s vinutými pružinami, sáhnout ale můžete i po třech verzích vzduchového odpružení (Comfort, Dynamic a Professional). Pokaždé přitom budete konfrontování s dvojitými lichoběžníky vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu, stejně jako by se jedinou volbou mezi převodovkami měl stát automat ZF s osmi stupni a standardně zakomponovaným systémem start/stop.

Po stránce motorické pak Evropa bude moci zpočátku volit jen mezi třemi pohonnými jednotkami, mezi nimiž v úvodu zmíněný čtyřválcový diesel bude chybět. Tento dvoulitrový agregát s výkonem 215 koní by totiž měl dorazit až v prosinci, přičemž kromě zadní nápravy jej budete moci spřáhnout i s pohonem všech kol. Ve stejné době pak přijedou i modely xDrive40d a xDrive35i. Druhý jmenovaný motor o výkonu 306 koní ovšem bude možné již od podzimu pořídit na americkém trhu, kde bude vysílat výkon jen na zadní nebo na všechna čtyři kola.

Na obou světadílech pak bude prozatímním vrcholem verze xDrive50i, kterou pohání 4,4litrový motor V8 s dvojitým přeplňováním. Oproti minulé generaci však jeho výkon narostl na 450 koní, díky čemuž by neměla být problémem stovka pod pět sekund. Jen o malinko pomalejší (5,3 sekundy) pak bude pouze v Evropě nabízená verze xDrive M50d, která má nabídnout 381 koní a jen těžko dosažitelnou průměrnou spotřebu 6,7 l/100 km. Pro oba modely pak bude nejvyšší rychlostí pro změnu velmi skutečných 250 km/h.

Nejprodávanějším modelem Starého kontinentu ale dozajista bude verze xDrive30d, která váží 2 070 kg (o osmdesát kilo méně než předchůdce). Produkovat bude 258 koní, přičemž oproti minulé generaci její zrychlení na stovku pokleslo ze 7,6 sekundy na 6,9 s. Snížena by pak měla být i spotřeba (a také emise NOx, o což se u všech dieselových motorů stará vstřikování močoviny), která by dle norem pro kombinovaný provoz měla činit jen 6,2 l/100 km. Divit bychom se proto neměli tvrzení značky, že všechny pohonné jednotky snadno projdou normami EU6, které začnou platit v září 2014.

Na ceny je prozatím ještě velmi brzy, s poklesem pod stávající úroveň i přes úbytek válců a kilogramů však příliš nečekejte. Sazkou na jistotu ale naopak budou pakety výbavy, které mají opětovně přinést sady M Sport nebo Luxury Line. Někdy v příštím roce by se pak mohla objevit i zcela nová verze X5 M, jejíž výkon by s ohledem na posun u standardních verzí mohl vyletět až k 600 koním. Čtyřválcová verze by tak alespoň měla svůj protipól...

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.

Kompletní galerie oficiálních snímků BMW X5 F15 2014


BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 1 - BMW X5 F15 2014 oficialni 01BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 2 - BMW X5 F15 2014 oficialni 02BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 3 - BMW X5 F15 2014 oficialni 03BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 4 - BMW X5 F15 2014 oficialni 04BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 5 - BMW X5 F15 2014 oficialni 05BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 6 - BMW X5 F15 2014 oficialni 06BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 7 - BMW X5 F15 2014 oficialni 07BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 8 - BMW X5 F15 2014 oficialni 08BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 9 - BMW X5 F15 2014 oficialni 09BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 10 - BMW X5 F15 2014 oficialni 10BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 11 - BMW X5 F15 2014 oficialni 11BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 12 - BMW X5 F15 2014 oficialni 12BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 13 - BMW X5 F15 2014 oficialni 13BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 14 - BMW X5 F15 2014 oficialni 14BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 15 - BMW X5 F15 2014 oficialni 15BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 16 - BMW X5 F15 2014 oficialni 16BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 17 - BMW X5 F15 2014 oficialni 17BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 18 - BMW X5 F15 2014 oficialni 18BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 19 - BMW X5 F15 2014 oficialni 19BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 20 - BMW X5 F15 2014 oficialni 20BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 21 - BMW X5 F15 2014 oficialni 21BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 22 - BMW X5 F15 2014 oficialni 22BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 23 - BMW X5 F15 2014 oficialni 23BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 24 - BMW X5 F15 2014 oficialni 24BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 25 - BMW X5 F15 2014 oficialni 25BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 26 - BMW X5 F15 2014 oficialni 26BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 27 - BMW X5 F15 2014 oficialni 27BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 28 - BMW X5 F15 2014 oficialni 28

BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 29 - BMW X5 F15 2014 oficialni 29BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 30 - BMW X5 F15 2014 oficialni 30

BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 31 - BMW X5 F15 2014 oficialni 31BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 32 - BMW X5 F15 2014 oficialni 32BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 33 - BMW X5 F15 2014 oficialni 33BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 34 - BMW X5 F15 2014 oficialni 34BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 35 - BMW X5 F15 2014 oficialni 35BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 36 - BMW X5 F15 2014 oficialni 36BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 37 - BMW X5 F15 2014 oficialni 37BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 38 - BMW X5 F15 2014 oficialni 38BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 39 - BMW X5 F15 2014 oficialni 39BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 40 - BMW X5 F15 2014 oficialni 40BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 41 - BMW X5 F15 2014 oficialni 41BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 42 - BMW X5 F15 2014 oficialni 42BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 43 - BMW X5 F15 2014 oficialni 43BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 44 - BMW X5 F15 2014 oficialni 44BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 45 - BMW X5 F15 2014 oficialni 45BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 46 - BMW X5 F15 2014 oficialni 46BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 47 - BMW X5 F15 2014 oficialni 47BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 48 - BMW X5 F15 2014 oficialni 48BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 49 - BMW X5 F15 2014 oficialni 49BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 50 - BMW X5 F15 2014 oficialni 50BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 51 - BMW X5 F15 2014 oficialni 51BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 52 - BMW X5 F15 2014 oficialni 52BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 53 - BMW X5 F15 2014 oficialni 53BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 54 - BMW X5 F15 2014 oficialni 54BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 55 - BMW X5 F15 2014 oficialni 55BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 56 - BMW X5 F15 2014 oficialni 56BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 57 - BMW X5 F15 2014 oficialni 57BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 58 - BMW X5 F15 2014 oficialni 58BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 59 - BMW X5 F15 2014 oficialni 59BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 60 - BMW X5 F15 2014 oficialni 60BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 61 - BMW X5 F15 2014 oficialni 61BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 62 - BMW X5 F15 2014 oficialni 62BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 63 - BMW X5 F15 2014 oficialni 63BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 64 - BMW X5 F15 2014 oficialni 64BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 65 - BMW X5 F15 2014 oficialni 65BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 66 - BMW X5 F15 2014 oficialni 66BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 67 - BMW X5 F15 2014 oficialni 67BMW X5 2014 oficiálně, poprvé s čtyřválcem a pohonem zadních kol - 68 - BMW X5 F15 2014 oficialni 68

První oficiální videa BMW X5 F15 2014

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše