Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X4 oficiálně: nové detaily, fotky i videa, na trhu za rok
5.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Oficiální odhalení konceptu X4 přelomové informace nepřináší, pár dalších zajímavých detailů a materiálů ale k dispozici máme.
Německá automobilka BMW prodala loni ve Spojených státech přes 280 tisíc aut a o čtrnáct procent vylepšila svůj výsledek z roku 2011. Impozantní? Jak se to vezme. Čína dokázala za stejné období odkoupit přes 326 tisíc vozů mnichovské značky a meziročně navýšit svůj zájem o BMW o více než čtyřicet procent. Možná by nás proto nemělo překvapovat, pokud se stále více nových aut bude představovat ve světové premiéře právě na tamních autosalonech a přizpůsobovat se vkusu jejich návštěvníků, jak je tomu i v případě nového crossoveru X4.
Jeho fotografie se dostaly ven v mírném předstihu před tiskovou zprávou a ať už to byla zamýšlená akce či nikoli, konečně vám může nabídnout i nějaká relevantní data. Předně můžeme posloužit rozměry - koncept BMW X4 je dlouhý 4 648 mm, široký 1 915 mm, vysoký 1 622 mm a rozvor měří 2 810 mm (identický s X3). Ačkoli se tato čísla mohou od produkčního modelu mírně lišit, vůz bude o 229 mm kratší, 68 mm štíhlejší a o stejných 68 mm nižší než BMW X6, přičemž jeho vzdálenost náprav je menší o 183 mm.
Design konceptu X4 byl bez jakékoli pochybnosti ovlivněn čtyři roky starým typem X6, se kterým sdílí siluetu, proporce, velká (zde 21palcová) kola, některé detaily a samozřejmě se vzhlíží v jeho koncepci kombinující crossover se střechou připomínající vozy kupé. Auto vznikalo pod dohledem šéfa designového oddělení Karima Habiba a dost možná bude v příštích letech velmi podobně vypadat také nejmenší provedení X2.
Do kabiny nám BMW dosud nahlédnout nedovolilo, kolegům z britského Autocaru se však podařilo zjistit od svých zdrojů blízkých automobilce, že by měla být značně podobná klasičtěji tvarovanému sourozenci X3, ze kterého vychází. Důvodem tohoto rozhodnutí má být především snaha uspořit nějaké prostředky, každopádně palubní deska či středová konzole mají být vyrobené z nových materiálů, aby mohlo BMW obě auta více odlišit a zdůvodnit vyšší cenu X4.
Stejně jako model X6, také menší novinka bude mít v základu čtyřsedadlový interiér, běžnější zadní lavice pro tři bude součást příplatkové výbavy. O velikosti zavazadelníků můžeme jen spekulovat, odhaduje se ale na cirka 500 litrů. Šanghajský koncept má být pouze maketa bez motoru, platí ale to, co jsme psali včera - X4 dostane benzínové turbo 2,0 litru o výkonu 245 koní ve verzi xDrive28i, přeplňovaný šestiválec 3,0 l s 306 koňmi jako xDrive35i a jisté jsou rovněž identicky koncipované diesely, pokaždé ve dvou výkonových variantách s výkony od 143 do 313 koní. Nejsilnější variantou (tedy alespoň do předpokládaného příchodu X4 M) se stane elektro-benzínová X4 kombinující řadovou šestku a elektromotor z BMW ActiveHybrid 3 o celkovém výkonu 340 koní.
Ačkoli zde máme koncept, BMW oficiálně v tiskové zprávě potvrzuje, že ve své produkční podobě bude X4 produkována v severoamerické továrně ve Spartanburgu s nepodstatně odlišným vzhledem od příštího roku. Ceny by měly být přibližně o 80 až 100 tisíc vyšší než u srovnatelných modelů X3.






















Produkce crossoveru bude opět probíhat ve Spojených státech, ve spartanburgské továrně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 2 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB