Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X3 2014: facelift oficiálně, s novou tváří a výkonnějšími turbodiesely
6.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto, videa) Mnichovské SUV chce ve verzi sDrive18d jezdit jen za 5 l/100 km. Jako X3 xDrive35d pak pro změnu zvládá stovku za 5,3 s.
S čím jsme včerejší den zakončili, tím ten dnešní můžeme začít. Modernizace BMW X3 je totiž venku oficiálně, s veškerými informacemi, fotkami i dvojicí videí. Naše povídání přitom můžeme začít exteriérem, kde nové jsou čelní světlomety, třídimenzionální ledvinky nebo nárazník. Ten byl vyměněn i vzadu, přičemž dle našeho včerejšího proroctví se skutečně dočkáte i nových barev karoserie a litých kol. Mimo to pak nechybí ještě nová zpětná zrcátka se zakomponovanými směrovkami, to je ale v rámci exteriéru skutečně vše.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde zřejmě nejzásadnější změnou je přepracování držáku na nápoje, jež dostal posuvný kryt. Palubní deska se pak těší z několika nových chromových nebo leštěných černých aplikací, jimž společnost dělají čtyři nové barvy čalounění a čtyři nové dekorační sety. Modernizován pak byl i systém iDrive, přibyla linie výbavy xLine a k dispozici je také příplatkový systém Smart Opener otevírající záď automaticky.
Tím jsme ovšem vyčerpali také vnitřní změny, díky čemuž můžeme konečně zamířit pod kapotu, kde se toho v rámci modernizace odehrálo nejvíce. Především u dieselových motorů, které nově nabízí vyšší výkon a nižší spotřebu. To ostatně platí již o základní verzi X3 sDrive18d, která je standardně spjata s šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol. Po faceliftu totiž nabízí 150 koní, přičemž jezdit má za 5 l/100 km.
Další na řadě je verze X3 xDrive20d, která stejně jako dvě následující pohonné jednotky již dostala do vínku pohon všech kol. Výkon dvoulitrového dieselu přitom vyskočil na 190 koní, zatímco spotřeba by měla zamířit dolů k 5,4 l/100 km. V rámci převodovek je přitom možná volba mezi manuálem a osmistupňovým automatem, který je jedinou možností pro zbývající dvě pohonné jednotky.
Těmi míníme verze xDrive30d a xDrive35d, které obě používají řadový třílitrový šestiválec. První z nich přitom nabízí 258 koní a spotřebovat by měla 5,9 l/100 km, zatímco u druhé míří na všechna čtyři kola koní 313. Průměrná spotřeba by přitom měla činit 6 litrů na 100 kilometrů, zatímco sprint z klidu na stovku zabere 5,3 sekundy a nejvyšší rychlost šplhá ke 245 km/h.
Sáhnout samozřejmě můžete také po benzinových motorech, v případě verzí xDrive28i a xDrive35i však neevidujeme oproti dřívějšku žádný rozdíl, a to jak ve výkonech, tak i ve spotřebě. Nemění se pak ani příplatková výbava, ve které nechybí třeba paket M Sport s až 20palcovými koly, sportovním bodykitem, sedadly a podvozkem.
Ceny by se ovšem lehce nahoru pohnout měly, na přesné částky u všech verzí si ovšem budeme muset ještě nějakou tu chvíli počkat. Zatímco totiž veřejný debut se odehraje za čtyři týdny v Ženevě, do prodeje modernizované BMW X3 zamíří až v červnu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.












Faceliftované BMW X3 se v Ženevě ukázalo v té samé konfiguraci, v jaké jej zachycují také oficiální fotky
BMW X3 doznalo změn v rámci exteriéru, interiéru i pod kapotou. V motorovém prostoru přitom profituje hlavně z výkonnějších a úspornějších turbodieselů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 3 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva