Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně
4.7.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Díky vytrvalému nátlaku ze strany motoristických novinářů i veřejnosti, BMW konečně uvolnilo oficiální tiskové materiály a plnohodnotné fotografie k očekávané novince kategorie SUV jménem X1.
Když se předevčírem objevily na internetu uniklé oficiální fotografie celého BMW X1 bez jakéhokoli maskování, bylo to vysvobození. BMW pak již nemohlo déle otálet s oficiálním představením vozu, které postupným odhalováním natahovalo tak dlouho, až jej jako trapné začala označovat i současnému BMW nejvíce nakloněná média. Nyní si tak „iks-jedničku” můžeme představit ve všech detailech
Novinka z kategorie „městských off-roadů” nabídne v prvé řadě vyšší stavbu a tedy i zvýšenou jízdní pozici. Obojí krom dobrého výhledu z vozu přináší pocit velkorysého prostoru kolem pasažérů, který ale zřejmě podobně jako u X3 a X5 (natož pak u X6) bude zřejmě jen pocitem.
Interiér vyhlíží docela útulně a bude pravděpodobně pro majitele většího X3 noční můrou, protože se mnohem více blíží mnichovským sedanům a hlavně nepůsobí tak studeně jako právě u X3. Vnitřní prostor přitom nabídne svým univerzálním uspořádáním velkou variabilitu. Zadní sedadla jsou rozdělena v poměru 40/20/20. Zavazadlový prostor nabídne kapacitu 420 a po sklopení sedadel až 1350 litrů pro zavazadla. Pocit dostatečného prostoru dodá i efektní panoramatická střecha, ta je ale za příplatek.
Ve standardní výbavě ovšem najdeme klimatizaci, čelní, boční a hlavové airbagy, adaptivní brzdové svítilny a světla pro denní svícení. Xenonové světlomety nebo automatická klimatizace jsou ale již za příplatek, stejně jako desítky dalších položek mnohdy nikterak exklusivních prvků, jak už jsme ostatně u vozů značky BMW zvyklí.
Mezi přílplatkovými prvky najdeme i nejnovější generaci multimediálního systému iDrive, který se již tradičně ovládá pomocí ovladačů na středové konzole, kterých však v poslední generaci značně přibylo. Kromě navigace bude mj. možné připlatit si i za integrovaný pevný disk, který slouží pro uložení oblíbené hudby z DVD či přenosného USB flashdisku.
Mezi pohonnými jednotkami najdeme v první fázi v podstatě jen dva motory, které budou nabízeny v celkem čtyřech verzích. Prvním bude špičkový zážehový šestiválec o objemu 3,0 litru s označením 28i a druhým vznětový čtyřválec o objemu 2,0 litru s označením 18d, 20d a 23d, který tedy bue nabízen v celkem třech výkonových verzích.
Standardem pro X1 bude pohon zadních kol s obchodním označením sDrive, který doplní i připojitelný pohon všech kol xDrive pro vybrané verze. Krom něj bude řidiči k dispozici i systém EfficientDynamics s funkcí regenerace brzdné energie, ukazatel vhodného bodu ke změně převodového stupně, nebo funkce vypínání motoru Auto-Start-Stop, která je vhodná především při jízdě po městě.
Více informací o jednotlivých nabízených verzích najdete v následujícím přehledu.
Motorové jednotky
BMW X1 xDrive28i:
zážehový šestiválec s časováním ventilů VALVETRONIC
Objem: 2,996 cc, Výkon: 190 kW/258 koní v 6600 1/min.
Nej. točivý moment: 310 N.m od 2600 - 3000 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 6.8 s
Nejvyšší rychlost: 205 km/h
Průměrná spotřeba: 9.4 l/100 km při emisích CO2 219 g/km
BMW X1 xDrive23d:
dvakrát přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním common rail
Objem: 1,995 cc, Výkon: 150 kW/204 koní v 4400 1/min.
Nej. točivý moment: 400 N.m od 2000 - 2250 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 7.3 s
Nejvyšší rychlost: 223 km/h
Průměrná spotřeba: 6.3 ltr/100 km při emisích CO2 167 g/km
BMW X1 xDrive20d:
přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním common rail
Objem: 1,995 cc, Výkon: 130 kW/177 koní v 4,000 1/min.
Nej. točivý moment: 350 N.m od 1750 - 3000 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 8.4 s
Nejvyšší rychlost: 213 km/h
Průměrná spotřeba: 5.8 ltr/100 km při emisích CO2 153 g/km
BMW X1 sDrive20d:
přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním common rail
Objem: 1,995 cc, Výkon: 130 kW/177 koní v 4000 1/min.
Nej. točivý moment: 350 N.m od 1750 - 3000 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 8.1 s
Nejvyšší rychlost: 218 km/h
Průměrná spotřeba: 5.3 ltr/100 km při emisích CO2 139 g/km
BMW X1 xDrive18d:
přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním common rail
Objem: 1,995 cc, Výkon: 105 kW/143 koní v 4000 1/min.
Nej. točivý moment: 320 N.m od 1750 - 3000 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 10.1 s
Nejvyšší rychlost: 195 km/h
Průměrná spotřeba: 5.7 ltr/100 km při emisích CO2 150 g/km
BMW X1 sDrive18d:
přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním common rail
Objem: 1,995 cc, Výkon: 105 kW/143 koní v 4000 1/min.
Nej. točivý moment: 320 N.m od 1750 - 3000 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 9.6 s
Nejvyšší rychlost: 200 km/h
Průměrná spotřeba: 5.2 ltr/100 km při emisích CO2 136 g/km



























Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 10 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 11 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva