Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X1: nejmenší z mnichovských SUV oficiálně
4.7.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Díky vytrvalému nátlaku ze strany motoristických novinářů i veřejnosti, BMW konečně uvolnilo oficiální tiskové materiály a plnohodnotné fotografie k očekávané novince kategorie SUV jménem X1.
Když se předevčírem objevily na internetu uniklé oficiální fotografie celého BMW X1 bez jakéhokoli maskování, bylo to vysvobození. BMW pak již nemohlo déle otálet s oficiálním představením vozu, které postupným odhalováním natahovalo tak dlouho, až jej jako trapné začala označovat i současnému BMW nejvíce nakloněná média. Nyní si tak „iks-jedničku” můžeme představit ve všech detailech
Novinka z kategorie „městských off-roadů” nabídne v prvé řadě vyšší stavbu a tedy i zvýšenou jízdní pozici. Obojí krom dobrého výhledu z vozu přináší pocit velkorysého prostoru kolem pasažérů, který ale zřejmě podobně jako u X3 a X5 (natož pak u X6) bude zřejmě jen pocitem.
Interiér vyhlíží docela útulně a bude pravděpodobně pro majitele většího X3 noční můrou, protože se mnohem více blíží mnichovským sedanům a hlavně nepůsobí tak studeně jako právě u X3. Vnitřní prostor přitom nabídne svým univerzálním uspořádáním velkou variabilitu. Zadní sedadla jsou rozdělena v poměru 40/20/20. Zavazadlový prostor nabídne kapacitu 420 a po sklopení sedadel až 1350 litrů pro zavazadla. Pocit dostatečného prostoru dodá i efektní panoramatická střecha, ta je ale za příplatek.
Ve standardní výbavě ovšem najdeme klimatizaci, čelní, boční a hlavové airbagy, adaptivní brzdové svítilny a světla pro denní svícení. Xenonové světlomety nebo automatická klimatizace jsou ale již za příplatek, stejně jako desítky dalších položek mnohdy nikterak exklusivních prvků, jak už jsme ostatně u vozů značky BMW zvyklí.
Mezi přílplatkovými prvky najdeme i nejnovější generaci multimediálního systému iDrive, který se již tradičně ovládá pomocí ovladačů na středové konzole, kterých však v poslední generaci značně přibylo. Kromě navigace bude mj. možné připlatit si i za integrovaný pevný disk, který slouží pro uložení oblíbené hudby z DVD či přenosného USB flashdisku.
Mezi pohonnými jednotkami najdeme v první fázi v podstatě jen dva motory, které budou nabízeny v celkem čtyřech verzích. Prvním bude špičkový zážehový šestiválec o objemu 3,0 litru s označením 28i a druhým vznětový čtyřválec o objemu 2,0 litru s označením 18d, 20d a 23d, který tedy bue nabízen v celkem třech výkonových verzích.
Standardem pro X1 bude pohon zadních kol s obchodním označením sDrive, který doplní i připojitelný pohon všech kol xDrive pro vybrané verze. Krom něj bude řidiči k dispozici i systém EfficientDynamics s funkcí regenerace brzdné energie, ukazatel vhodného bodu ke změně převodového stupně, nebo funkce vypínání motoru Auto-Start-Stop, která je vhodná především při jízdě po městě.
Více informací o jednotlivých nabízených verzích najdete v následujícím přehledu.
Motorové jednotky
BMW X1 xDrive28i:
zážehový šestiválec s časováním ventilů VALVETRONIC
Objem: 2,996 cc, Výkon: 190 kW/258 koní v 6600 1/min.
Nej. točivý moment: 310 N.m od 2600 - 3000 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 6.8 s
Nejvyšší rychlost: 205 km/h
Průměrná spotřeba: 9.4 l/100 km při emisích CO2 219 g/km
BMW X1 xDrive23d:
dvakrát přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním common rail
Objem: 1,995 cc, Výkon: 150 kW/204 koní v 4400 1/min.
Nej. točivý moment: 400 N.m od 2000 - 2250 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 7.3 s
Nejvyšší rychlost: 223 km/h
Průměrná spotřeba: 6.3 ltr/100 km při emisích CO2 167 g/km
BMW X1 xDrive20d:
přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním common rail
Objem: 1,995 cc, Výkon: 130 kW/177 koní v 4,000 1/min.
Nej. točivý moment: 350 N.m od 1750 - 3000 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 8.4 s
Nejvyšší rychlost: 213 km/h
Průměrná spotřeba: 5.8 ltr/100 km při emisích CO2 153 g/km
BMW X1 sDrive20d:
přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním common rail
Objem: 1,995 cc, Výkon: 130 kW/177 koní v 4000 1/min.
Nej. točivý moment: 350 N.m od 1750 - 3000 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 8.1 s
Nejvyšší rychlost: 218 km/h
Průměrná spotřeba: 5.3 ltr/100 km při emisích CO2 139 g/km
BMW X1 xDrive18d:
přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním common rail
Objem: 1,995 cc, Výkon: 105 kW/143 koní v 4000 1/min.
Nej. točivý moment: 320 N.m od 1750 - 3000 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 10.1 s
Nejvyšší rychlost: 195 km/h
Průměrná spotřeba: 5.7 ltr/100 km při emisích CO2 150 g/km
BMW X1 sDrive18d:
přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním common rail
Objem: 1,995 cc, Výkon: 105 kW/143 koní v 4000 1/min.
Nej. točivý moment: 320 N.m od 1750 - 3000 1/min.
Zrychlení z 0-100 km/h: 9.6 s
Nejvyšší rychlost: 200 km/h
Průměrná spotřeba: 5.2 ltr/100 km při emisích CO2 136 g/km



























Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 prý končí jako propadák, C43 také. Náhradou ale má být jen o kousek menší nesmysl, popř. z nouze ctnost
8.4.2025Porsche dál mohutně padá ke dnu, před celosvětovým fiaskem ho zachránila jen Trumpova cla
8.4.2025Chevrolet poprvé ukázal podobu nové Corvette. Na první pohled ohromí, na ten druhý ale zklame
8.4.2025Automobilky zastavují vývoz aut do USA kvůli novým clům, nejlíp tak ukazují, oč nyní běží
8.4.2025V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření před 56 minutami - Carrert93
- S větrem ve vlasech.... před 2 hodinami - pavproch
- BMW Divize před 3 hodinami - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? před 4 hodinami - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu před 5 hodinami - pavproch
- Politický koutek před 7 hodinami - jerry
- Rychlodotazy včera - Stepan
- Detektory policejních radarů včera - Eda