Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X1 2016: nová generace nafocena bez maskování zepředu i zezadu
28.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci sladí svůj nejmenší terénní model s jeho většími sourozenci. Jako jediný však dostane hnanou přední nápravu, jíž budou zásobovat i tříválce.
Mnichovská automobilka v posledních měsících omladila své terénní portfolio. Přivítat jsme tak mohli zcela nové verze modelů X4, X5 a X6 i facelift X3. Stranou dosud zůstal pouze nejmenší zástupce dané řady, a sice BMW X1. I na tento vůz se ovšem dostane, a sice letos v létě. Řeč je samozřejmě pouze o virtuální premiéře, ta živá se uskuteční v září ve Frankfurtu. Očekávat se jistě dá nemalá pozornost odborné i laické veřejnosti, a to zejména kvůli platformě.
Důvod je ten, že nové BMW X1 bude používat modulární komponenty UKL1, jež primárně počítají s pohonem předních kol. Tuto koncepci používá již model 2 Active Tourer, který bude s bratříčkem sdílet také pohonné jednotky. Základem přitom budou 1,5litrové tříválce TwinPower Turbo, zatímco výše postavenou část nabídky bude pohánět dvoulitrový čtyřválec.
U benzinového provedení lze očekávat maximálně 231 koní, zatímco to dieselové by velmi rádo srazilo spotřebu někam pod čtyři litry na sto kilometrů. To je ovšem hodnota, jíž nové BMW X1 dosáhne pouze v laboratořích, nikoliv na reálných silnicích. A to ani v případě, že skutečně půjde o základní předokolku, nikoliv verzi osazenou pohonem xDrive.
Zatímco technika je již dobře známa, v rámci designu máme k dispozici stále jen jisté náznaky. I z těch je ale patrné, že model X1 se přiblíží svým sourozencům. To nám ostatně dokazují i nejnovější fotky nemaskované přídě a zádě, kde si můžeme povšimnout větších předních ledvinek, nových nárazníků či světlometů. A také většího množství chromu.
Pohled na bok pak prozrazuje označení xDrive25Li, které zjevně počítá s prodlouženou platformou. Zatím však není jisté, zda půjde pouze o verzi určenou pro Čínu, kde cestující ocení více prostoru pro nohy, nebo jestli máme tu čest se sedmimístnou variantou, která by stejně jako obdobně koncipované BMW 2 Active Tourer byla k mání také v Evropě.
Chystané BMW X1 se vizuálně přiblíží svým větším sourozencům. Pod kapotou jej však čeká revoluce
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejčtenější články
- Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva