Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X1 2015: nová X1 opustí vzhled kombíku na chůdách i pohon zadních kol
31.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další předokolka z Mnichova vzniká společně s X2 i Mini Countryman. Dorazí hybrid i model s M v názvu.
Co jsme včera nakousli, to dnes můžeme dojíst. Tedy jinými slovy, tam, kde jsme začali vyprávět o chystaném BMW X2, dnes navážeme zmínkami o nové generaci X1. Té se nakonec dočkáme dříve, než jsme očekávali, neboť slavnostní odhalení je naplánováno na červen příštího roku. Stylová varianta X2 by pak měla dorazit o dvanáct měsíců později, přičemž v obou případech můžeme očekávat novou platformu UKL1, kterou již používá nové Mini nebo BMW 2 Active Tourer.
Aby přitom německá automobilka výrazně osekala náklady, nepoužije pouze stejnou platformu, ale rovněž identické pohonné jednotky. A co víc, oba crossovery vyvíjí společně s novou generací modelů Mini Countryman a Clubman. Ve všech případech se tak dočkáme i stejných elektrických systémů či identického pohonu. V základu by měl veškerý výkon motorů mířit pouze na přední nápravu, za příplatek ale bude k dispozici také systém xDrive.
Tuto zásadní změnu oproti stávající generaci, která v základu zaměstnává zadní nápravu, pak doprovodí ještě změna konfigurace v motorovém prostoru. Motory totiž již nebudou uloženy podélně, ale napříč. To designérům umožní navrhnout zcela nový profil, který počítá s kratší (ovšem také vyšší) kapotou, dopředu posunutým čelním oknem a mnohem dynamičtější siluetou. Vzhled kombíku na chůdách, kterým disponuje současný model, tak bude opuštěn.
Souběžně s tímto krokem by zároveň měly být i zmenšeny venkovní rozměry, čímž se BMW X1 více odliší od mohutnějšího sourozence X3. Pro Čínu, Rusko a Spojené státy ovšem mnichovská značka připravuje verzi, která by přišla s delším zadním převisem a dost možná i prodlouženým rozvorem. Důvodem je přitom třetí řada sedadel, která by se nastěhovala do zavazadlového prostoru.
Tato varianta ale zřejmě bude pro Evropu zakázaným zbožím, proto rychle zpátky ke standardu. Ten počítá s pěticí dveří a sedadel, u BMW X2 bychom se ovšem měli dočkat stylovější koncepce, jež počítá pouze s jedním párem bočních dveří a čtyřmi místy uvnitř. Včera jsme přitom naznačovali, že k mání bude i pětidvířko, o jeho existenci se však naši kolegové z britského Autocaru nezmiňují.
Potvrzeny jsou ale naopak zvěsti o vrcholné verzi, kterou by si do parády měla vzít buď M-divize nebo oddělení M Performance. Stavět se přitom bude na nové variantě přeplňovaného benzinového čtyřválce B48, který ve standardu vyvine 231 koní. Tato síla by však u sportovního modelu měla překročit metu 300 koní, což stlačí čas potřebný ke sprintu na stovku pod 5 sekund.
Aktuálně je ale nejisté, zda tento agregát zamíří pouze pod kapotu verze X2, či zda ho adoptuje také BMW X1. V jeho případě ovšem máme počítat také s benzin-elektrickou hybridní verzí, která by zkombinovala přeplňovaný tříválec pohánějící přední kola s elektromotorem, jenž svou silou zásobuje kola zadní. Kombinovaný výkon by činil 190 koní, spotřeba 2,2 l/100 km a elektrodojezd 30 km.
Vyjma těchto pohonných jednotek pak můžeme očekávat příchod tříválců a čtyřválců o 1,5litrovém nebo dvoulitrovém objemu v dieselové nebo benzinové verzi. Výkonová škála přitom odstartuje 115 koňmi a skončí na zmiňovaných 231 koních u verze xDrive25i. Bestsellerem by ovšem měla být předokolka sDrive18d, která pod kapotou nabídne dvoulitrový turbodiesel o výkonu 150 koní.
Již špionážní snímky naznačují, že nové BMW X1 se dočká zcela odlišného designu než stávající provedení připomínající kombík na chůdách
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva