Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW už testuje M5 s pohonem 4x4, dorazí již v této generaci?
23.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(foto) Pravděpodobně půjde pouze o mulu testující komponenty příští generace M5, u BMW si ale v tomto ohledu nemůžeme být ničím jisti.
BMW kdysi řeklo, že nikdy nepostaví ostrá M s turbem. BMW kdysi řeklo, že eMka nikdy nezatíží pohonem všech kol. BMW kdysi řeklo, že se nikdy nevzdá svých atmosférických řadových šestiválců. BMW řeklo asi tisíc svých „nikdy”, z nichž jen za posledních pár let popřelo naprostou většinu. Automobilka sice kraluje prodejům mezi prémiovkami, z tradic, na kterých staví svůj image, ale ctí máloco. Však sedan s benzinovým motorem R6 a pohonem zadních kol má dnes k jeho typickému produktu hodně daleko.
Už se ani neptáme, co ještě z tradičních hodnot zbude, ohlášená elektrická revoluce dává jasnou odpověď: nic. Jestli je to pro BMW přístup vedoucí k udržitelnosti jeho pozic nebo spíše naopak, ukáže čas, v kontextu výše zmíněného ale nepřekvapí, že automobilka brzy postaví vůbec první „čistý” (nebavíme se o verzích M Performance) sedan divize M, který nebude roztáčet pouze zadní kola.
V případě modelu M5 se ostatně už léta spekuluje, zda jej pohon 4x4 nestihne. V této generaci se to už stát nemělo, v té další ale ano. Že k tomu dojde, nedávno potvrdil i nový šéf divize dorazivší ještě v sáčku s odznakem čtyř kruhu na klopě, který na načrtl i několik dalších ostrých modelů. Nejnovější fotky potvrzují, že si nevymýšlel, otázkou ale pořád je, kdy M5 xDrive dorazí.
Na přiložených záběrech ze severu Švédska zdánlivě není nic zajímavého, je na nich dobře známá dnešní M5. Špionážním fotografům se ale její testování v dnešní době, na sklonku životního cyklu, zdálo být zvláštní, a tak se odstavenému vozu podívali pod sukni. Jaké je čekalo překvapení, když v přední části vozu našli poloosy pohánějící také přední kola.
Tohle prostě je M5 xDrive a otázkou je jen to, co tento prototyp znamená. Optimisté (či skeptici, vyberte si) řeknou, že jde jen o mulu nové generace či testování jejích komponentů, když nová pětka má dorazit snad někdy během příštího roku. Zní to logicky, ale musí to být pravda? Nemusí, BMW se může snadno pokusit oživit prodeje em-pětky na sklonku jejího životního cyklu právě verzí xDrive, ostatně příchod samotné nové 5er ještě neznačí příchod další M5 - na tu můžeme čekat ještě roky a generace F10 se může vesele prodávat dál. Vyvinout takové auto nemůže být pro bavorské příliš náročné.
Posuďte sami, důkaz existence prototypu přikládáme. Ačkoli my věříme spíše tomu, že jde jen o mulu, vůbec bychom se nedivili, kdyby se BMW nebylo schopno smířit s představou, jak mu ještě roky budou brát zákazníky vozy jako Mercedes E63 AMG 4Matic. M5 F10 s pohonem xDrive by bylo řešením...







O tom, že BMW M5 s pohonem 4x4 testuje, nemůže být žádných pochyb. Otázkou je, co to znamená...
Zdroje: Auto Evolution, BimmerPost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 11 hodinamiPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnesNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 7 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 9 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před 10 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 11 hodinamiVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva