Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW říká, že strategii nezmění, spalovací motory zachová ve vizuálně i pocitově stejných autech, jako budou ta elektrická
20.10.2024 | Petr Prokopec
Konkurenti se BMW smáli, když přicházeli se svými elektrickými UFO na dedikovaných platformách, zatímco Mnichov vytáhl elektrické verze jinak klasických aut. Jenže nakonec je to bavorská automobilka, kdo díky tomu nemá s elektromobily problém, tak proč by cokoli podstatného měnila?
Na rozdíl od většiny konkurence mnichovská automobilka začala k elektromobilitě přistupovat způsobem, jenž dle soupeřů neměl mít valný úspěch. Po stránce vizuální a vlastně ani technické totiž nedošlo na zásadní odklon od standardu, v případě třídy 4, 5 či 7 tak dostáváte pomalu identickou karoserii a krom motoru prakticky stejnou zbývající techniku bez ohledu na to, co se nachází pod kapotou. Zákazníci tuto strategii přivítali s otevřenou náručí, a tak elektrická BMW zdaleka netrpí na takový nezájem, jako je tomu u Mercedesů EQ. Ty sice mají být ekvivalentem tradičních spalovacích tříd, kráčí však až příliš specifickou cestou, které klientela zřetelně nefandí.
Není tak vlastně překvapivé, že BMW tuto taktiku nehodlá poslat přes palubu. Top Gearu to potvrdil designový šéf automobilky Adrian van Hooydonk, podle kterého vzhled konceptů Neue Klasse nebude spojen jen s budoucími produkčními elektromobily, ale rovněž s vozy osazenými hybridním či spalovacím ústrojím. Čekat pak sice máme „jisté proporční rozdíly v exteriéru a pomálu také v interiéru“, nicméně celková „vizáž a pocity“ budou shodné.
„Velký tlak na elektromobilitu, dané technologie a tento designový jazyk ovlivní celé portfolio včetně spalovacích aut. Pro zákazníky nebude existovat nic jednoduššího - pokaždé dostanou moderní BMW, zvolit si musí pouze pohonnou jednotku,“ uvedl dále van Hooydonk. Z jeho slov tak vyplývá, že i když vy sáhnete třeba po spalovacím ústrojí a váš soused po tom elektrickém, zvenčí, ani uvnitř se oba vozy lišit nebudou. A podobné uspokojení byste měli nalézt také v případě jízdy.
Tohoto cíle ovšem BMW dosáhne tentokrát trochu jinak. Ačkoli v tomto ohledu panovalo donedávna kvůli vyjádřením jiných zástupců značky jisté zmatení, nakonec to bude tak, že nové elektromobily již nebudou s těmi spalovacími sdílet platformu CLAR, místo toho přejdou na vlastní architekturu. Vůbec prvním takovým počinem má být již příští rok nové BMW iX3, jenž vzejde z letošního konceptu Vision Neue Klasse X. Následovat jej pak bude elektrická řada 3, jíž předznamenala loňská studie. Sedan ovšem máme očekávat až v roce 2026. Další čtyři novinky pak dorazí do roku 2028.
Van Hooydonk slíbil, že produkční vozy se oněm studiím budou opravdu hodně podobat. „Bude to stejné jako u i3 a i8, jenž se taktéž velmi přibližovaly ke konceptům. Pokud nic jiného, pak produkční auta upřednostňuji, neboť působí kompaktněji - u vizí jsme trochu přeháněli délku i šířku - stejně jako se pyšní větším množství detailů, jsou zkrátka kultivovanější. Nicméně po stránce celkové budou mít podobně čistý vzhled,“ dodal designový šéf značky.
My už jen zmíníme, že pod designem celé šestice je podepsán Domagoj Dukec, který navrhl i veškeré další novinky, jenž dorazí do roku 2029. Pokud se vám tedy styl Neue Klasse nelíbí, nejspíše budete muset od BMW zamířit ke konkurenci. Na druhou stranu horší než to, co přišlo v posledních zhruba pěti letech, to snad už ani být nemůže, ostatně především Vision Neue Klasse X kráčí správným směrem.
Vůbec první elektrickou novinkou řady Neue Klasse bude iX3, které dorazí již příští rok. Spalovací X3 bude ale prakticky stejná, i když technicky se bude lišit víc, než bylo dosud u BMW zvykem. Foto: BMW
Zdroj: Top Gear
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před hodinou - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 2 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 4 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 5 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva