Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW pumpuje nové motory i do dalších řad, šest válců nemá ani jeden
13.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW se s novinkami pro léto 2015 zaměřilo hlavně na motorový prostor, kam přihodí tříválce a vymění čtyřválce. Kromě toho jsou tu nové laky.
BMW již pravidelně každý čtvrtrok představuje novinky pro následující období. V půli ledna jsme tak mohli odhalit změny, které se týkaly řady 2, trojky a čtyřky i pětky a sportovních derivátů. Dnes se až tak rozsáhlé nálože nemusíte bát, to ovšem neznamená, že by Mnichov usnul na vavřínech. Novinky jsou opětovně určeny nemalému množství modelů, vesměs však souvisejí jen s motorovým prostorem. Asi přitom nemusíme dodávat, že povětšinou jsou u toho tříválce, tedy pohonné ústrojí, kterým BMW jednou osadí snad i M3, aby udělalo radost úředníkům v Bruselu a své zákazníky přivedlo akorát k pláči.
Do tak černého scénáře ale máme, doufejme, ještě daleko. Nicméně kroky k jeho naplnění značka dělá, a nejsou to ani tak krůčky, jakožto spíše skoky. Ostatně, považte sami. První novinka se týká řady 1, kdy od července letošního roku bude BMW 118i poháněno 1,5litrovým tříválcem o výkonu 136 koní. Stovku má přitom s manuálem zvládnout za 8,5 sekundy (8,7 sekundy s automatem), průměrná spotřeba pak činí 5 až 5,4 l/100 km (4,8 - 5,2 l/100 km).
Přesunout se můžeme k řadě 2, kdy se dvoulitrovým dieselem poháněné modely 218d a 225d mohou těšit lehkému nárůstu výkonu. První z nich tak nově nabídne 150 koní, se kterými zvládne sprint na stovku za 8,4 s (8,2 s) a v průměru si řekne o 4 až 4,4 l/100 km (3,8 - 4,2 l/100 km). Druhá verze pak produkuje koní 224, přičemž ty jsou spárovány pouze s automatem. Stovku tak toto BMW pokoří za 6,2 sekundy a normovaná spotřeba byla vypočítána na 4,3 až 4,6 l/100 km.
Řeč v obou případech byla o kupátkách, pohonné jednotky však lze spojit také s plátěnou střechou. Kabriolet je přitom v rámci zrychlení o dvě až pět desetin pomalejší, průměrně pak spotřebuje o tři desetiny litru paliva více. Tím však s otevřeným modelem nekončíme, zmínit je třeba ještě novou verzi M235i xDrive. Zde je motor původní, zájemci ale mohou počítat s pohonem všech kol, který počítá se 326 koňmi benzinového šestiválce. Stovku pak zdoláte za 4,9 sekundy, spotřeba činí 8,3 l/100 km.
Za dalšími změnami již musíme ke „krtkům“, tedy k modelům 2 Active Tourer a 2 Gran Tourer. Obě verze mnichovského MPV totiž dostaly do vínku již ve standardu multikolizní brzdu a detekci únavy řidiče. Vylepšen byl také příplatkový head-up displej, u sedmimístného provedení je pak možné od července objednávat také tříválcové motory. Ve verzi 216i přitom dostáváte 102 benzinových koní, se kterými stovku pokoříte za 11,9 s, u modelu 214d pak jde o 95 koní a 13,5 sekundy.
Kromě toho nabídku obohatí také provedení 220d, které již počítá s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 190 koní. V takovém případě zrychlení zabere 7,9 sekundy (7,8 sekundy s automatem), zatímco spotřeba byla vypočítána na 4,5 až 4,7 l/100 km (4,4 - 4,6 l/100 km). Kromě pohonu předních kol je možné tento motor spojit rovněž se systémem xDrive, tato verze však již byla k mání od zahájení prodeje.
Dalším „pány na holení“ se stávají řady 3, 4 a BMW X5, u nichž došlo k navýšení výkonu dvoulitrových dieselů. Verze 318d GT tak nově dává k dobru 150 koní, se kterými zvládne stovku za 9,3 s (9,2 s) a v průměru si řekne o 4,5 až 4,7 l/100 km (4,3 - 4,5 l/100 km). V případě modelu 320d GT již můžete počítat se 190 koňmi, 7,8sekundovým (7,7sekundovým) sprintem a spotřebou 4,6 až 4,8 l/100 km (4,3 - 4,6 l/100 km).
Slabší motor je pak určen i pro BMW 418d Coupe, které s ním zvládá stovku za 9 s (8,9 s) a dle norem spotřebuje 4,1 až 4,5 l/100 km (4,1 -4,4 l/100 km). Silnější pohonná jednotka pak bude pro změnu pohánět verzi 420d Cabrio, u které lze počítat s 8,1sekundovým (8sekundovým) sprintem a spotřebou pohybující se mezi 4,8 až 5,1 litry na sto kilometrů (4,4 - 4,7 l/100 km).
Dvoulitrová dieselová pohonná jednotka se objeví také pod kapotou modelů X5 sDrive25d a X5 xDrive25d, kde kromě 190 koní produkuje rovněž 500 Nm točivého momentu. Zadokolka přitom má jezdit za 5,3 až 5,4 l/100 km, zatímco se systémem 4x4 je spojena 5,6litrová žíznivost. Zrychlení z klidu na stovku za 7,7 sekundy je pak platné pro obě verze.
Tím jsme s modifikacemi motorových prostorů hotovi, zmínit tak již můžeme pouze změny související s interiérem a exteriérem. Zvenčí jde přitom pouze o laky z nabídky BMW Individual, kterými je možné ozdobit veškeré modely v nabídce. Pro řadu 4 jsou přitom určeny nové odstíny Champagne Quartz a Smokey Topaz, pro řadu 5 pak Tanzanite Blue a Z4 lze oháknout do odstínu Estoril Blue.
Dovnitř trojky a čtyřky se pro změnu mohou nastěhovat aktualizované navigační systém Professional a Business. Kromě toho dorazil i nový parkovací asistent a k mání je také manuální příručka, kterou lze stáhnout skrze mobilní aplikaci. To je ale pro letošní léto vše, s dalšími změnami se BMW přihlásí krátce před příchodem podzimu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024 - Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva