Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW propustilo naráz 10 tisíc lidí, i když ještě nedávno tvrdilo, že nikoho nevyhodí
21.6.2020 | Petr Miler
Situace v automobilovém průmyslu je diplomaticky řečeno nedobrá a ani prémiové značky obsluhující lépe situovanou klientelu nemají na růžích ustláno. I BMW tak musí propouštět.
O tom, že svět pamatuje lepší časy než letošní rok, asi nemusíme dlouze vyprávět. Jak ekonomická situace v Evropě navzdory některým pozitivním signálům vypadá nyní, jsme naznačovali v jednom z předchozích článků a navzdory snaze věnovat se spíše pozitivnějším událostem, tu máme další nedobrou zprávu.
Přichází z Mnichova, sídla automobilky BMW, jejíž kroky nejlépe dokumentují, jak rychle se situace zhoršuje. Ještě loni se výrobce bavoráků holedbal, že na rozdíl od jiných nebude muset propouštět, koronavirus ale jeho plány zhatil. Na začátku června tak automobilka připustila, že musí propustit 5 tisíc lidí a vlastně ani neví, jak to udělá. Chtěla původně jen využít přirozené fluktuace a nenabrat nové zaměstnance místo těch, kteří odchází. Za současné situace ale lidé odcházet přestali a firma musela hledat jiná řešení.
Toto se stalo před pouhými třemi týdny, během nichž zjevně automobilka cestu našla. Podle oficiálního oznámení „přijala balíček personálních opatření pro udržitelnou budoucnost”, což je fantastická fráze, podle informací agentury Reuters se za ní ale skrývá o poněkud nepříjemněji znějící opatření. Už nestačí propustit 5 tisíc lidí, z firmy jich musí odejít 10 tisíc.
BMW tak neprodlouží kontrakty 10 tisícům smluvních pracovníků, jejichž práce už není třeba. Společnost tak pochopitelně reaguje na sníženou poptávku a snižuje přebytečné výrobní kapacity. Pro lepší představu dodejme, že ze pro BMW pracuje na celém světě asi 133 tisíc lidí, a 10 tisíc je tedy velká část z nich. Navíc předpokládáme, že jde pouze o německé zaměstnance, kterých bude celkově citelně méně - BMW má své fabriky ve více jak 10 zemích celého světa a mimo Německo zaměstnává desítky tisíc lidí.
Rychle rostoucí počet zaměstnanců, kterých se BMW musí zbavit, nejlépe ukazuje, jak složitá je současná situace pro výrobce aut. A jistě nejen pro ně
Zdroje: Reuters, BMW
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva