Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW připravilo nový pětkový kombík o oblíbený „kufrový trik”, nejspíš jen kvůli penězům
10.2.2024 | Petr Prokopec
Nový mnichovský kombík při prvním představení vyloženě nezklamal, při zkoumání detailů se ale ukázalo, že už nedisponuje separátně výklopným zadním oknem ve víku zavazadelníku. BMW pro to má vysvětlení, moc mu ale nevěříme.
Pokud jste někdy vlastnili kombík značky BMW, patrně víte, že do zavazadelníku se dá dostat dvojím způsobem. Jeden se nikterak neliší od konkurence a spočívá ve zvednutí celého víka, ať už manuálně nebo s pomocí elektromotorků. Ten druhý pak sice nebyl vyhrazen výlučně mnichovské automobilce, ta z něj nicméně udělala jeden z podstatných faktorů své nabídky. Majitelům totiž stačilo stisknout tlačítko vedle zadního stěrače či na dálkovém ovládání a rázem se zvedlo pouze okno. Drobnosti jste tak dovnitř mohli naskládat prakticky bez ušpinění, velkých nároků na prostor okolo atp.
Tímto „Koffertrickem“, jak občas říkají Němci, disponovala každá generace řady 5, stejně jako s ním počítá i stávající BMW 3 Touring. U nově odhaleného pětkového kombíku však po něm budete pátrat marně, separátně výklopné okno není k mání ani za příplatek. Alexander Schmuck, manažer produktové komunikace značky, pak kolegům z Motor1 prozradil i důvod, kterému ale nejspíš nevěří ani on sám. Vše má totiž spojitost se „skloněným sportovním aerodynamickým designem zádě. Začlenění mechanismu na separované ovládání ona by pak bylo na úkor objemu zavazadelníku.“
BMW tedy tvrdí, že za vším stojí přepracovaný vzhled vozu a snaha nabídnout zákazníkům co největší prostor nad zadní nápravou. Ten přitom ve srovnání s předchozí generací zůstává neměnný, standardně lze tedy znovu počítat s 570 litry a po sklopeních zadních sedadel s 1 700 l. Když se nicméně vrátíme o dvě verze zpátky ke generaci F10, zjistíme, že lidem nevadilo o 10, respektive o 30 litrů méně. Přičemž je prakticky jisté, že krok zpět tímto směrem by negativně nebyl přijat ani v nejnovějším případě.
V tomto ohledu si ostatně jen stačí posvítit na řadu plug-in hybridů, u nichž výrobci nainstalovali baterie pod podlahu zavazadelníku. Jeho objem se následně nezmenšil třeba o 10 litrů, nýbrž často i o desetinásobek. Bral ale někdo v té chvíli ohled na klientelu? Ani v nejmenším, místo toho bylo naopak zmiňováno, kterak je takové provedení maximálně pro-zákaznické. Což byl ostatně i názor BMW u předchozích generací, kde kombinace spalovací a elektrické jednotky vedla k poklesu objemu na 430 až 1 560 l.
Jaký je tedy pravý důvod? Tipovali bychom peníze, jako většinou půjde nejspíše o škrty ve vývojových a výrobních nákladech. Nejde tu totiž jen o separovaný mechanismus a jedno tlačítko, ale rovněž i veškerý použitý materiál. V případě výklopného okna totiž muselo dojít na vytvrzení skla, stejně jako ke zpevnění sloupků víka zavazadelníku. To vše ale nyní může být minulostí, úspory na jednom voze tak klidně mohou jít do tisícikorun. A nyní vše vynásobte snadno milionovou produkcí v horizontu 7 nebo 8 let...
Nová řada 5 Touring je tou vůbec první, u které nelze vyklopit pouze zadní okno, do zavazadelníku se lze dostat jen skrze zvednutí celého víka. Cherchez l'argent... Foto: BMW
Zdroj: Motor1
Bleskovky
- Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
před 8 hodinami - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu včera 16:22
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných včera 08:00
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
- Marc VDS pojede i šampionát EWC 14.1.2025
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
Nejnovější články
- Děsivá nová firemní identita Jaguaru šokovala i zaměstnance firmy. Protestovali proti ní už v roce 2022, marně
před hodinou - Jedné z velkých továren VW nedaleko Česka hrozí uzavření navzdory dočasné jistotě, 1 000 lidí skončí už letos
před 2 hodinami - Euro NCAP vyhlásil nejbezpečnější auta roku. Se zavedenými výrobci příznačně vytřel podlahu Číňan
před 4 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 5 hodinami - Už i Opel zrušil plán přejít jen na elektromobily, rok 2028 byl ostatně od začátku naprostou utopií
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 01.16. 14:03 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.16. 13:41 - řidičBOB
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.15. 18:30 - pavproch
- VZKAZY 01.15. 13:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 08:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch