Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW „překvapivě” zjistilo, že nikdo nechce znovu platit za auto, které si dávno koupil, měsíční platby za vyhřívání sedadel ruší
8.9.2023 | Petr Miler
Automobilky jdou někdy hlavou proti zdi a toto byl další případ. Roky jsme říkali, že to je provokace, která zákazníky akorát naštve a nikdo za pouhou softwarovou aktivaci na palubě fyzicky dávno přítomné techniky platit nebude. Stalo se to a BMW z celého nápadu vycouvalo.
Představte si, že si koupíte nové kalhoty, třeba džíny. Jsou kompletní, vypadají šik, ale protože je léto, chvíli je necháte ve skříni. Pak přijde první chladné zářijové ráno, vy sáhnete po nových džínách, chcete je zapnout a... nic. Kalhoty vám oznámí: „Pro použití knoflíku je třeba jej aktivovat, tato funkce je zpoplatněna částkou 100 Kč měsíčně.” Ale pozor, má to výhodu, když v létě znovu nebudete džíny používat, 100 Kč nemusíte platit!
Hloupost? Ano, ale bohužel také stoprocentní ekvivalent toho, co v posledních letech rozjíždí automobilky. Ty napadlo, že snazší než vyrábět jedno auto v milionu specifikací bude vyrábět ho v pár fyzicky obdobných provedeních, ve kterých jednotlivé výbavové prvky budou aktivovány nebo deaktivovány podle volby zákazníka. Obecně proč ne, je to sice rizikové (protože aktivaci lze obejít), ale zůstat obchodním modelem dosavadní přístup, kdy si za něco připlatíte (anebo ne), asi to nikoho nepopudí. Výrobce ale napadlo, že lepší bude nechat si za to pravidelně platit, a tak zákazníkovi výbavu v podstatě pronajímat. I když ji má fyzicky v autě, které si koupil celé, jeho části bez softwarové aktivace nebude mít k dispozici. Výhoda? Že to přece nemusíte platit pořád, protože kdo by si nechal temperovat pozadí uprostřed léta.
Je to vážně jako „knoflík on demand” - ano, máte džíny, máte je celé, ale knoflík je „zablokovaný”, dokud nezaplatíte výpalné, pardon předplatné. To by člověka zvedlo ze židle, třeba BMW si ale přesně takto nechalo platit za vyhřívání sedadel. Ano, koupili jste si auto, koupili jste si sedadla, koupili jste si je s vyhříváním, ale v září si můžete leta notovat „žhavil Béďa, žhavil drát”, dokud za aktivaci vyhřívání znovu nezaplatíte. Psali jsme o tom mnohokrát včetně toho, že se to nemohlo setkat s pozitivní odezvou. A tak se to s ní ani nesetkalo.
Právě BMW na to přišlo jako první, neboť jako první tento nesmysl spustilo ve velkém. Peter Nota, člen představenstva BMW odpovědný za prodej a marketing, nyní diplomaticky uvedl, že „míra přijetí tohoto řešení mezi zákazníky není vysoká”. Přeloženo do lidštiny - nikdo za to nechce platit a spoustu lidí to vytočilo. Mnichovská automobilka tak nadále nebude zpoplatňovat aktivaci vyhřívaných sedadel - pokud vyhřívání v autě mít budete, bude také fungovat.
S předplatnými ale BMW zcela nekončí, místo toho se zaměří na software a služby. To dává smysl, třeba tzv. Concierge Services automobilky znamenají pro firmu dodatečné náklady a pro zákazníky dodatečný komfort. Podobně třeba soustavně aktualizované mapy s extra prvky apod. To asi lidi rozčilovat nebude, ale platit za pouhou aktivaci fyzicky přítomných sedadel? Skoro se mi chce přidat anglickou zkratku typu LMAO, to už je jako platit si za aktivaci motoru. Ale dost bylo pozvednutých obočí, tento hloupý příběh skončil. Snad nadobro.
Pravidelné měsíční platby za funkční vyhřívaná sedadla byla od začátku provokací, za kterou lidé nemohli být ochotni platit ve velkém. A tak ani nebyli, BMW ji tedy zrušilo. Foto: BMW
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 10 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 11 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 00:25 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis