Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW „překvapivě” zjistilo, že nikdo nechce znovu platit za auto, které si dávno koupil, měsíční platby za vyhřívání sedadel ruší
8.9.2023 | Petr Miler
Automobilky jdou někdy hlavou proti zdi a toto byl další případ. Roky jsme říkali, že to je provokace, která zákazníky akorát naštve a nikdo za pouhou softwarovou aktivaci na palubě fyzicky dávno přítomné techniky platit nebude. Stalo se to a BMW z celého nápadu vycouvalo.
Představte si, že si koupíte nové kalhoty, třeba džíny. Jsou kompletní, vypadají šik, ale protože je léto, chvíli je necháte ve skříni. Pak přijde první chladné zářijové ráno, vy sáhnete po nových džínách, chcete je zapnout a... nic. Kalhoty vám oznámí: „Pro použití knoflíku je třeba jej aktivovat, tato funkce je zpoplatněna částkou 100 Kč měsíčně.” Ale pozor, má to výhodu, když v létě znovu nebudete džíny používat, 100 Kč nemusíte platit!
Hloupost? Ano, ale bohužel také stoprocentní ekvivalent toho, co v posledních letech rozjíždí automobilky. Ty napadlo, že snazší než vyrábět jedno auto v milionu specifikací bude vyrábět ho v pár fyzicky obdobných provedeních, ve kterých jednotlivé výbavové prvky budou aktivovány nebo deaktivovány podle volby zákazníka. Obecně proč ne, je to sice rizikové (protože aktivaci lze obejít), ale zůstat obchodním modelem dosavadní přístup, kdy si za něco připlatíte (anebo ne), asi to nikoho nepopudí. Výrobce ale napadlo, že lepší bude nechat si za to pravidelně platit, a tak zákazníkovi výbavu v podstatě pronajímat. I když ji má fyzicky v autě, které si koupil celé, jeho části bez softwarové aktivace nebude mít k dispozici. Výhoda? Že to přece nemusíte platit pořád, protože kdo by si nechal temperovat pozadí uprostřed léta.
Je to vážně jako „knoflík on demand” - ano, máte džíny, máte je celé, ale knoflík je „zablokovaný”, dokud nezaplatíte výpalné, pardon předplatné. To by člověka zvedlo ze židle, třeba BMW si ale přesně takto nechalo platit za vyhřívání sedadel. Ano, koupili jste si auto, koupili jste si sedadla, koupili jste si je s vyhříváním, ale v září si můžete leta notovat „žhavil Béďa, žhavil drát”, dokud za aktivaci vyhřívání znovu nezaplatíte. Psali jsme o tom mnohokrát včetně toho, že se to nemohlo setkat s pozitivní odezvou. A tak se to s ní ani nesetkalo.
Právě BMW na to přišlo jako první, neboť jako první tento nesmysl spustilo ve velkém. Peter Nota, člen představenstva BMW odpovědný za prodej a marketing, nyní diplomaticky uvedl, že „míra přijetí tohoto řešení mezi zákazníky není vysoká”. Přeloženo do lidštiny - nikdo za to nechce platit a spoustu lidí to vytočilo. Mnichovská automobilka tak nadále nebude zpoplatňovat aktivaci vyhřívaných sedadel - pokud vyhřívání v autě mít budete, bude také fungovat.
S předplatnými ale BMW zcela nekončí, místo toho se zaměří na software a služby. To dává smysl, třeba tzv. Concierge Services automobilky znamenají pro firmu dodatečné náklady a pro zákazníky dodatečný komfort. Podobně třeba soustavně aktualizované mapy s extra prvky apod. To asi lidi rozčilovat nebude, ale platit za pouhou aktivaci fyzicky přítomných sedadel? Skoro se mi chce přidat anglickou zkratku typu LMAO, to už je jako platit si za aktivaci motoru. Ale dost bylo pozvednutých obočí, tento hloupý příběh skončil. Snad nadobro.



Pravidelné měsíční platby za funkční vyhřívaná sedadla byla od začátku provokací, za kterou lidé nemohli být ochotni platit ve velkém. A tak ani nebyli, BMW ji tedy zrušilo. Foto: BMW
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před 2 hodinamiV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před 2 hodinamiS Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
včeraMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
včeraTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
včeraVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.10. 21:16 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 04.10. 15:36 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.10. 14:57 - GeneHawkins
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.