Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW „překvapivě” zjistilo, že nikdo nechce znovu platit za auto, které si dávno koupil, měsíční platby za vyhřívání sedadel ruší
8.9.2023 | Petr Miler
Automobilky jdou někdy hlavou proti zdi a toto byl další případ. Roky jsme říkali, že to je provokace, která zákazníky akorát naštve a nikdo za pouhou softwarovou aktivaci na palubě fyzicky dávno přítomné techniky platit nebude. Stalo se to a BMW z celého nápadu vycouvalo.
Představte si, že si koupíte nové kalhoty, třeba džíny. Jsou kompletní, vypadají šik, ale protože je léto, chvíli je necháte ve skříni. Pak přijde první chladné zářijové ráno, vy sáhnete po nových džínách, chcete je zapnout a... nic. Kalhoty vám oznámí: „Pro použití knoflíku je třeba jej aktivovat, tato funkce je zpoplatněna částkou 100 Kč měsíčně.” Ale pozor, má to výhodu, když v létě znovu nebudete džíny používat, 100 Kč nemusíte platit!
Hloupost? Ano, ale bohužel také stoprocentní ekvivalent toho, co v posledních letech rozjíždí automobilky. Ty napadlo, že snazší než vyrábět jedno auto v milionu specifikací bude vyrábět ho v pár fyzicky obdobných provedeních, ve kterých jednotlivé výbavové prvky budou aktivovány nebo deaktivovány podle volby zákazníka. Obecně proč ne, je to sice rizikové (protože aktivaci lze obejít), ale zůstat obchodním modelem dosavadní přístup, kdy si za něco připlatíte (anebo ne), asi to nikoho nepopudí. Výrobce ale napadlo, že lepší bude nechat si za to pravidelně platit, a tak zákazníkovi výbavu v podstatě pronajímat. I když ji má fyzicky v autě, které si koupil celé, jeho části bez softwarové aktivace nebude mít k dispozici. Výhoda? Že to přece nemusíte platit pořád, protože kdo by si nechal temperovat pozadí uprostřed léta.
Je to vážně jako „knoflík on demand” - ano, máte džíny, máte je celé, ale knoflík je „zablokovaný”, dokud nezaplatíte výpalné, pardon předplatné. To by člověka zvedlo ze židle, třeba BMW si ale přesně takto nechalo platit za vyhřívání sedadel. Ano, koupili jste si auto, koupili jste si sedadla, koupili jste si je s vyhříváním, ale v září si můžete leta notovat „žhavil Béďa, žhavil drát”, dokud za aktivaci vyhřívání znovu nezaplatíte. Psali jsme o tom mnohokrát včetně toho, že se to nemohlo setkat s pozitivní odezvou. A tak se to s ní ani nesetkalo.
Právě BMW na to přišlo jako první, neboť jako první tento nesmysl spustilo ve velkém. Peter Nota, člen představenstva BMW odpovědný za prodej a marketing, nyní diplomaticky uvedl, že „míra přijetí tohoto řešení mezi zákazníky není vysoká”. Přeloženo do lidštiny - nikdo za to nechce platit a spoustu lidí to vytočilo. Mnichovská automobilka tak nadále nebude zpoplatňovat aktivaci vyhřívaných sedadel - pokud vyhřívání v autě mít budete, bude také fungovat.
S předplatnými ale BMW zcela nekončí, místo toho se zaměří na software a služby. To dává smysl, třeba tzv. Concierge Services automobilky znamenají pro firmu dodatečné náklady a pro zákazníky dodatečný komfort. Podobně třeba soustavně aktualizované mapy s extra prvky apod. To asi lidi rozčilovat nebude, ale platit za pouhou aktivaci fyzicky přítomných sedadel? Skoro se mi chce přidat anglickou zkratku typu LMAO, to už je jako platit si za aktivaci motoru. Ale dost bylo pozvednutých obočí, tento hloupý příběh skončil. Snad nadobro.
Pravidelné měsíční platby za funkční vyhřívaná sedadla byla od začátku provokací, za kterou lidé nemohli být ochotni platit ve velkém. A tak ani nebyli, BMW ji tedy zrušilo. Foto: BMW
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus