Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW právě dalo manuálnímu řazení poslední ránu, i když se tváří, že dělá opak
29.9.2020 | Petr Miler
Je hořce vtipné, že co BMW vydává za vstřícný krok směrem k fanouškům ručního řazení, je pro ně ve skutečnosti definitivním ortelem.
O nových generacích BMW M3 a M4 se od jejich odhalení mluví jako málokdy dříve. Může za to hlavně jejich kontroverzní vzhled, který dal čelním ledvinkám podobu bobřích zubů a i designové pojetí některých dalších partií zejména u kupé dokáže vzbudit rozpaky. Není to ale to jediné, o čem se vedou vášnivé debaty.
Tím dalším je členitost nabídky, která zdánlivě vychází vstříc všem. Auto zatím dorazilo jako sedan a kupé, přijde ale i kabriolet, čtyřdvéřové kupé a dokonce i kombík. Navíc dorazí pohon zadních i všech kol, k dispozici bude manuál i automat. To zní jako skvělá zpráva, však každý si může vybrat, po čem zatouží. Z pohledu nadšenců má ale menší háček, tedy vlastně pořádný hák.
Manuál totiž nebude k dispozici pro vrcholnou verzi s pohonem všech kol a vyšším výkonem - budete si s ním tedy moci koupit slabší zadokolku a to je všechno. I to pár zájemců jistě osloví, nadšenci ale budou v pasti - ti chtějí manuál, ale současně chtějí vrchol techniky, maximum rychlosti, nechtějí si vesele řadit a u toho koukat, jak jim ujíždí nějaké „nemehlo” jen díky tomu, že má lepší auto, kterému se to jejich nedokáže vyrovnat, i kdyby si připlatili dva miliony. A tak velmi pochybujeme, že po této verzi sáhne větší množství lidí - krátkým průzkumem mezi současnými majiteli M3 F80 a M4 F82 s manuály jsme zjistili, že zájem o slabší verzi s manuálem nemá nikdo. Ostatně, tito lidé mají obvykle vrcholné verze Competition ve vysokých výbavách.
Bohužel se tak přesně potvrzují naše očekávání z předchozích let. BMW tímto postupem manuály nespasí, ale balancující na hraně propasti je skopne do strže. Být k dispozici pro vrcholné provedení, skoro jistě si udrží současný podíl na celkových prodejích a bude to důvod, aby žily dál (například Porsche prodává od doby jeho návratu do nabídky přes 40 % 911 GT3 s manuálem). Pokud se ale z manuální převodovky stane „sociální volba”, nebude ji chtít téměř nikdo. BMW pak v příští generaci manuál vynechá a řekne: Však jsme jej minule nabídli a nikdo ho nekupoval... Jenže vy jste jej nabídli ve verzi, po které většina zákazníků ručního řazení nestojí, dodali bychom my.
Možná to ale právě tak někdo od BMW chce. Držet v nabídce manuální verze je luxus, který si zřejmě už nechce dovolit a potřebuje argument dovnitř firmy, aby nad ním mohl udělat kříž. Pokud chcete na toto téma vědět víc, rozebírali jsme jej už kdysi v rámci komentáře rozhovoru s Chrisem Harrisem z Top Gearu, který je sám nadšencem pro ruční řazení, ale chce s ním mít to nejlepší auto, ne druhou ligu. Ostatně Porsche tím správným směrem kráčí i u dostupnějších modelů - s manuálem je nyní dostupná Carrera S, základní Carrera nikoli. BMW na to jde přesně opačně.
Nová BMW M3 a M4 se do řečí dostaly hlavně kvůli svému kontroverznímu vzlhledu, není to ale to jediné, čím probouzí vášně. Foto: BMW
Nabídnutím manuálu jen pro slabší verzi bez 4x4 BMW ruční řazení ve svých výkonných autech definitivně odpraví. Možná to ale právě tak chce, nakonec třeba předchozí M6 bylo možné koupit s manuálem, ale ne v Evropě, i když se vyrábělo v Mnichově a manažeři značky (toto je auto jednoho z nich) si verze s ručním řazením brali jako služební vozy. Jak absurdní... Foto: Autoforum.cz
Bleskovky
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
dnes - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025
Nejnovější články
- Dieselový kombík BMW řady 5 láká už po pár letech nízkými cenami, za ty peníze je to neuvěřitelný univerzál
před 4 hodinami - Test ukázal, jak se Tesla roky neposunula prakticky nikam. Cizí auta se u jejích vlastních nabíječek dobíjí líp než její vlastní
před 6 hodinami - Trpělivost vám může ušetřit desítky tisíc jako nic. Nezájem o ojetiny tlačí jejich ceny dolů, sami prodejci letos čekají, že dál zlevní
před 7 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 9 hodinami - Mechanik rozebral legendární motor Toyoty s 668 tisíci najetými km a ukázal jeho vnitřnosti, jeho stav bere dech
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.20. 18:31 - pavproch
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.20. 14:54 - budik
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.19. 20:46 - řidičBOB
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB