Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW potvrdilo odhodlání udělat M4 hlavně lehkou, přijde i nové CSL?
16.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O výkon půjde u nové M3 a M4 až v druhé řadě, bije se dál v prsa BMW. Hybridní technologie proto neočekávejte, spoustu lehkých materiálů ale ano.
Uložení jména BMW M3 Coupé k ledu je věcí, která řadě lidí nedává spát, kolegy z britského Top Gearu nevyjímaje. Proto ostatně usedli na kus řeči s Mattem Collinsem, produktovým manažerem německé značky pro malé a střední vozy, který se o novince roku 2014 trochu rozpovídal. Obávat bychom se prý neměli jakékoliv změny v zaměření - BMW M4 prý „není něčím, co bychom chtěli uspěchat, protože musí být tak dobré, jak jen může být“.
To jsou samozřejmě slova, jakými častuje nový model snad každá automobilka. Proto Collins osvětlil, jakým způsobem probíhal (a nadále probíhá) vývoj. Ten se přitom dle všech zvěstí skutečně zaměřil hlavně na už přetřásanou nízkou hmotnost, spekulace stran nižšího výkonu nového přeplňovaného řadového šestiválce ale prozatím nebyly ani potvrzeny, ani vyvráceny. Jisté je tak nadále pouze to, že společně s názvem se do důchodu odebere i atmosférický osmiválec.
„Naší filozofií je snaha dodat výkon skrze vyšší procento pokrokových materiálů - lehkých slitin a karbonového vlákna - než abychom činili motor silnějším. A proto jsme se na redukci hmotnosti zaměřili. Využít přitom můžeme i technologických poznatků z vývoje řady „i“, který je hlavně o těchto materiálech. Je to skoro až závodní přístup, ale tak bych to nevnímal. Prostě se jen zaměřujeme na dynamičnost,“ řekl dále Collins.
Výměnou atmosférického plnění za to vynucené turbodmychadlem pak BMW pro změnu vychází v ústrety přání většiny zákazníků. Ti totiž 4,4litrový osmiválec twin-turbo o výkonu 560 koní přijali pod kapotami modelů M5 a M6 nadmíru kladně. „Zpočátku tu byla jistá nevole, ale posléze nám řekli, že oceňují celkový nárůst výkonu i jeho mnohem větší porci v nízkých otáčkách.“
Změna pod kapotou je tak logická, i když přesnou konfiguraci Collins nepotvrdil, ani nevyvrátl. Sdílnější je ovšem k možné verzi CSL, která podle něj zatím není v plánu. A to hlavně kvůli zmiňovanému vývoji, který se na nízkou hmotnost - hlavní parketu modelu CSL - zaměřuje již sám o sobě. „Musíme napřed počkat, jak budou reagovat zákazníci. Pokud ale zatouží po ještě lehčí verzi, vyrobíme ji.“
CSL je tak případně hudbou vzdálené budoucnosti, kterou navíc mnichovská filharmonie ani nemusí odehrát. Kdy ale očekávat standardní M4? Jistou nápovědou by podle Collinse mohl být dosavadní přístup značky, která eMko představovala vždy rok a půl po novém sedanu řady 3. Tentokrát ale takový recept bude platit zřejmě jen pro M3, tedy sedan, jehož premiéra je v té či oné formě očekávána na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Na kupé M4 si patrně budeme muset počkat o něco déle - nelze příliš očekávat, že by automobilka oba vozy představila současně nebo v krátkém časovém odstupu.
Tomu nasvědčuje i zpráva, že se oba vozy mají přes spřízněnou mechaniku svými vlastnostmi výrazně lišit. Zatímco totiž sedan M3 bere při vývoji ohled i na konkurenci od Audi a Mercedesu, dvoudveřové kupé podle Collinse soupeře mít nebude. „Naším cílem je snaha vyvinout ne lepší vůz, ale ještě lepší, než ten nejlepší.“ Bude tak mít M4 dvoukrokový náskok před konkurencí? Uvidíme, patrně příští rok.
Zakamuflované BMW M4 F82 se v okolí Mnichova a Nürburgu zjevuje v poslední době stále častěji. Do prodeje ale jen tak nedorazí
Rozličné spekulativní ilustrace zřejmě daleko od pravdy nebudou
Zdroj: Top Gear UK
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024 - Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva