Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW potvrdilo modely X3 M, X4 M. A ve hře je i ostrá předokolka
13.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bývalý šéf Audi RS chce ve svém novém mnichovském působišti uskutečnit nemalé plány. S tradicemi značky ale mnoho společného nemají.
Je tomu sotva týden, co jsme nastínili budoucnost automobilového průmyslu, jak ji vidí německá automobilka BMW. Ta nevypadá zrovna růžově, zvláště pokud sami sebe počítáte mezi zastánce tradičních a nikdy uspokojivě nepřekonaných technických řešení. S o to většími nadějemi se na detroitském autosalonu upíraly zraky všech přítomných k Franku van Meelovi, který nově vede divizi BMW M. Ten potvrdil příchod modelu M2 a zároveň naznačil, že v příštích letech se máme těšit na nemalou expanzi. Ta však příliš mnoho společného s tradicemi mnichovské značky nemá.
Začněme ovšem pozitivně oznámením, že van Meel, který na nové působiště přešel od divize Audi RS, je velkým fanouškem modelu 1 M Coupé. Proto asi nepřekvapí, že by byl rád, kdyby za jeho vlády vznikl podobný vůz. Takovým by samozřejmě měla být „em-dvojka“, s jejím vývojem se však započalo již dlouho před příchodem nového šéfa. Dost možná se tedy časem dočkáme opravdu působivého vozu, takový ale zřejmě prozatím existuje pouze v říši fantazie.
Více se však ví o chystaných novinkách divize, kterými rozhodně nebude M3 Touring nebo M7. Nový šéf totiž vidí daleko větší obchodní příležitost u modelů X3 M a X4 M, což asi nebude překvapením, pokud si uvědomíme, že trh aktuálně preferuje zejména crossovery či kompaktní, sportovní a luxusní SUV. Neznamená to ovšem, že by každý takový model značky měl dostat svoji ostřejší variantu, neboť kupříkladu o X1 M nepadlo ani slovo.
Zatímco u SUV lze systém pohonu všech kol čekat automaticky, o trochu méně jej asi fanoušci značky uvítají na příštích generacích modelů M5 a M6. Podle van Meela se nemají čeho obávat, neboť obě novinky budou i nadále preferovat zadní nápravu, my ale víme, že to samo o sobě pro pocity srovnatelné s řízením zadokolky zdaleka nestačí. Systém xDrive má vozům logicky umožnit lepší přenos výkonu momentu na silnici, neboť se počítá s jejich navýšením, což by již na jednu nápravu byla přílišná porce.
Padáka pak postupně dostane i manuální převodovka, i když v případě modelů M3/M4 ještě asi nějaký ten čas v nabídce vydrží. Vše záleží hlavně na zájmu zákazníků, u těch evropských ale BMW už moc nezajímá a zajímat nadále nebude. K čemu ovšem nedojde, to je příchod elektrického nebo hybridního „eMka“. Van Meel ovšem dodává, že obě divize budou spolupracovat, zejména pak v oblasti karbonových vláken.
Jistá elektrifikace sportovních modelů značky však vyloučena není. Řeč je však hlavně o elektricky řízených turbodmychadlech, se kterými by byla zlepšena odezva plynového pedálu. Vše ale musí být v souladu s filozofií divize, která by i nadále chtěla vyrábět auta pro skutečné řidiče. Možná i proto se nový šéf netváří zrovna nadšeně při pomyšlení na model, který by vzešel z předokolkové platformy UKL1.
Na druhou stranu však dodává, že pokud se povede dotyčného kandidáta naladit opravdu ostře, pak by klidně mohl dorazit pod hlavičkou oddělení M Performance. I to ostatně čeká expanze, ta se však týká zejména modelů osazených dieselovým motorem. Opět ale platí, že ani v tomto případě není každý vůz z nabídky hoden toho, aby se dočkal sportovní varianty.
V nejbližších letech pak nemáme očekávat ani příchod modelů divize M, které by byly osazeny čtyřválci. Van Meel totiž dodává, že jejich dynamika nejde ruku v ruce s filozofií sportovního oddělení, a co víc, takové motory nejsou příliš kultivované. Vše by sice mohlo změnit spřáhnutí s elektromotorem, v takovém případě by ale daný vůz neměl dost „šťávy“ na objetí Nürburgringu.
To je ale vše, co nový šéf prozradil. Budoucnost tedy není černo-černá, ke světlým barvám má ale hodně daleko. BMW se sice také musí přizpůsobit diktátu regulátorů, o značnou část vlastního úpadku se ale stará samo - k některým, z dlouhodobého hlediska špatným řešením automobilku nikdo nenutí. Jsme i proto více než zvědavi, s čím divize skutečně dorazí v příštím roce, kdy značka oslaví své sté narozeniny. Van Meel totiž dodal, že máme očekávat něco velkého - dříve probíraná M100 v tomto kontextu zní jako logická možnost...
Příchod BMW M2 je dnes již naprostou jistotou, jak dokládá celá řada snímků prototypů nachytaných při testování
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 2 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 4 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 5 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva