Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily
1.2.2024 | Petr Prokopec
Snad nikdo z pravověrných fanoušků BMW mu neřekne jinak než bobr, to kvůli řešení masky chladiče, které nic jiného než bobří zuby nepřipomíná. Někteří doufali, že automobilka masku s faceliftem změní, ale neudělala to. Řada 4 je tak dál jediným modelem, kterému tento nápad zůstává.
Druhá generace BMW řady 4 byla představena před čtyřmi lety. Mnichovští se tehdy rozhodli, že kupé a kabriolet daleko více odliší od trojkové řady, než tomu bylo v předchozím případě. Čelní partie tedy byly ovlivněny předválečným BMW 328, jenž se honosilo vertikálně orientovanými ledvinkami. Ve 30. letech minulého století proti tomu pochopitelně nikdo neprotestoval, neboť takové pojetí odpovídal tvarům zbytku karoserie, která se směrem dopředu zužovala - tak jako třeba u dnešních traktorů či kamionů.
Naroubování tohoto doplňku na vůz, který je spíše široký než vysoký, ovšem přineslo nemalou kontroverzi. Tu automobilka nenesla zrovna lehce, nakonec ale zjevně veškeré výtky hodila za hlavu. Ostatně po prodejní stránce se averze části publika výrazně negativně neprojevila. Na bobří zuby nebo prostě bobra, jak je aktuální čtyřce přezdíváno, si navíc i část odpůrců evidentně zvykla. I když tedy i dnes někteří BMW spílají, že s faceliftem promarnilo příležitost a že to „nebyla světla, která potřebovala změnit”, automobilka zůstává původní myšlence věrná.
Pokud si při tedy nakonec pohledu na fotogalerii lámete hlavu, kde vlastně došlo na modernizaci, docela vás chápeme - na odhalení novinek je skoro potřeba návod či alespoň oficiální tisková zpráva. Ta u běžnějších modelů řady 4, stejně jako u varianty M4 zmiňuje nová světla vpředu i vzadu. Koncové lampy od verze M440i jsou pak standardně dodávány s laserovými diodami, jenž nasvícením optických vláken přispívají k jakémusi třídimenzionálnímu efektu.
Vyjma toho zde nicméně již máme pouze odlišná litá kola a trochu jinak poskládanou paletu barev karoserie. Přesunout se tak můžeme do interiéru, kde lze počítat s novým volantem, stejně jako s poslední verzí operačního systému iDrive 8.5. Ta umožňuje i hlasové ovládání ohřevu sedadel, vážně. Jistě je tomu tak proto, že jejich ovládání i ovládání ventilace je nyní součástí dotykového displeje. Zmínit lze také jiné ventilační výdechy, stejně jako zrevidované ambientní podsvícení.
Se vzhledem jsme tak hotovi, na řadu tedy přichází motorový prostor. Varianta 430i dál počítá s přeplňovaným dvoulitrem, který se sice dočkal přepracování sacího portu, spalovací komory a dalších inovací, nicméně výkon zůstal na 245 koních. Stejná jednotka pak zůstala vyhrazena i základnímu provedení 420i, u které je ovšem naladěna na 184 koní. Ty míří pouze dozadu, zatímco BMW 430i xDrive je již dle názvu čtyřkolkou.
S pohonem obou náprav je spojeny i verze M440i xDrive a M440d xDrive, které již disponují třílitrovým šestiválcem. Ten stejně jako dříve produkuje 374 a 340 koní, už chvíli však může počítat také s mild-hybridní technikou, která v nižších otáčkách přihazuje dalších 11 koní. Jedinou volbou je přitom u celé nabídky osmistupňový automat, s manuálem lze totiž spojit už jen základní BMW M4. To nadále setrvává u 480 koní, resp. u 510 verze Competition.
Tím se dostáváme k vrcholu řady, a sice verzi M4 Competition M xDrive (sic), která se pyšní pohonem všech kol upraveným slavnou divizí. Výkon u ní vzrostl na 530 koní, pročež se zrychlení z nuly na stovku odehraje za 3,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je pak obligátně omezena na 250 km/h, při dokoupení paketu M Driver's Package lze však u kupé počítat s 290 a u kabrioletu s 280 km/h. Pokaždé je ale u toho už jen automat.
Řada 4, stejně jako provedení M4, prošla faceliftem. Pokud si venkovních změn nevšimnete, netrapte se, jsou vskutku neviditelné. Nejvíce tak modernizaci ocení zájemci o vrcholnou variantu Competition s pohonem všech kol, jenž se dočkala navýšení výkonu na 530 koní. Odpůrci bobří masky ostrouhali. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
- Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
dnes - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Startovni listina Moto E 2025 17:18
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 12:33
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu včera 16:22
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných včera 08:00
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
Nejnovější články
- Velký kombík Renaultu skončil jako propadák, jako ojetina ale láká. Pár let starý diesel jako tento můžete mít okolo 250 tisíc Kč
před 6 hodinami - Děsivá nová firemní identita Jaguaru šokovala i zaměstnance firmy. Protestovali proti ní už v roce 2022, marně
před 7 hodinami - Jedné z velkých továren VW nedaleko Česka hrozí uzavření navzdory dočasné jistotě, 1 000 lidí skončí už letos
před 9 hodinami - Euro NCAP vyhlásil nejbezpečnější auta roku. Se zavedenými výrobci příznačně vytřel podlahu Číňan
před 10 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva