Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW omezí nabídku Mini, přesto chce prodávat 45 modelů
13.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Další Mini dostane menší počet variant, BMW ale zároveň hodlá nabízet až různých 45 modelů. Řada 2 Active Tourer je údajně první z 15 předokolek.
Teprve před několika měsíci zamířila do světa plechových miláčků třetí generace Mini, kterou jsme mohli při exkluzivní příležitosti podrobně prozkoumat. Teď se k tomu v poslední době přidalo ještě ohlášení základních motorizací. Jenomže čas běží dál, vývoj musí pokračovat a britsko-německá automobilka tedy už musí začít plánovat další, v pořadí již čtvrtou generaci novodobého Mini.
Podle posledních zpráv se však s příštím dějstvím (dorazivším ještě do konce této dekády) očekává zúžení nabídky ze šesti až sedmi modelů, na které v následujících letech naroste na čtyři až pět verzí. Menší počet ale bude znamenat také výraznější designovou diferenciaci. Z úst člena představenstva značek Mini a Rolls-Royce Petera Schwarzenbauera taktéž zaznělo, že BMW musí být u příštího Mini opatrné ve smyslu počtu variant i jejich velikosti.
Němci tedy hodlají dělat méně, ale poctivěji, v překladu kvalitnější a zase menší Mini. Další změnou by mohlo být zřízení designového studia v Londýně, neboť aktuální generace byla navrhována v Mnichově. Třeba takový Nissan na podobném kroku jednoznačně vydělal (Qashqai a Juke vznikaly právě v Londýně), v Británii zkrátka designu rozumí a mají pro něj cit.
Nakonec by to rozhodně dávalo smysl, vždyť si vezměme například nový koncept JCW, který má s původním dějstvím Mini skutečně pramálo společného, je spíše parodií než skutečným originálem. Jistotou do budoucna má být třídveřový hatchback, jeho otevřená verze a také skutečné SUV. Podle všeho se tedy v roce 2017 dočkáme mnohem zajímavějšího Countrymanu, neboť se hovoří až o 30centimetrovém nárůstu délky jeho karoserie. Podle těchto tvrzení se dá také usuzovat, že se rozloučíme například s derivátem Pacemanem.
Hlavním cílem údajně bude posunout vozy výše a zároveň také cenově jinam. Nové „hatchabckové“ Mini by mohlo s cenou od 570 tisíc korun konkurovat třeba populárnímu Golfu. Vyšší cena by také odpovídala ekonomickému smýšlení, neboť produkce v Británii znamená poměrně vysoké výrobní náklady. Spolu s tím se bude řada změn odehrávat u mateřského BMW, neboť strategie musí být přeci zcela komplexní.
V Mnichově hodlají u roztočené modrobílé vrtule vyrábět do budoucna 30 vozů se zadním 15 s předním pohonem, přičemž minimálně 5 z nich ponese znak BMW, zbytek se údajně týká Mini. Šéf vývoje Herbert Diess se nechává slyšet, že BMW v budoucnu použije takzvanou twin-architekturu, což bude ekvivalentem modulární platformy, jakou používá třeba Volkswagen. Půjde v podstatě o základ v podobě platformy UKL1 pro přední pohon (z posledního Mini) pro zástavbu flexibilních součástí jak předního, tak i zadního pohonu, Většina budoucích pohonných jednotek dostane objem 0,5 litru na jeden válec.
Z jeho úst také vyšla slova o tom, že nadcházející řada 2 Active Tourer je zatím z chystaných předokolek jediným modelem, který dostal zelenou k masové výrobě. Připomeňme si, že v Ženevě bude k vidění v pětimístné variantě, která se do prodeje dostane v létě, a také nezapomeňme, proč spadá zrovna do řady 2. Do konce letošního roku očekáváme ještě příchod o dvě sedadla bohatší verze.
BMW tvrdí, že tento model navzdory pohonu „méně vhodné“ nápravy byl nadále vyvíjen s důrazem na dynamiku a agilitu. Má být zkrátka pravověrným BMW bez kompromisů. No, tak to jsme tedy zvědaví. Spolu s tříválcovými downsizingovými turbomotory tomu příliš nevěříme, se čtyřválcovým dvoulitrem topverze označené 225i (s výkonem kolem 230 koní a maximálkou 235 km/h) bohužel také ne. Ale neházejme flintu do žita příliš brzy. Podle předběžných odhadů bude mít „polovičaté“ BMW úspěch nejen v Evropě, ale také na asijském a severoamerických trzích.
BMW s předním pohonem, ještě dražší Mini, modulární platforma. No nevíme, zda se mají fandové Mnichova a nového Mini na co těšit
Pětimístný model 2 Active Tourer uvidíme naživo již na březnové Ženevě
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie