Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným
8.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už na motor M3 CS je radost pohledět a řadu karbonových dílů najdeme i na zbytku vozu. K mání bude od ledna, ale jen pro 1 200 lidí z celého světa.
BMW se na dubnovém autosalonu v Šanghaji blýsklo modelem M4 ve verzi CS. Pod touto zkratkou se skrývá označení Club Sport a auta jej nesoucí u BMW tradičně jsou upravena pro lepší jízdní výkony. V případě současné generace mají vyšší výkon i nižší hmotnost, zároveň i upravený vzhled a podvozek.
Půl roku po kupé přichází na trh i sedan BMW M3 CS. Dostal stejné úpravy jako jako jeho dvoudveřový sourozenec. Pohonná jednotka, tedy přeplňovaný třílitrový šestiválec TwinPower Turbo, prošla továrním tuningem a zároveň ji doplnil speciálně naladěný výfukový systém. Výkon tak vzrostl na 460 koní v 6 250 otáčkách, točivý moment činí 600 Nm. O přenos se přitom stará sedmistupňový automat M DCT, který je pro tuto verzi bohužel jedinou volbou.
Vyšší výkon vhodně doplňuje nižší hmotnost, jíž bylo dosaženo použitím karbonových dílů karoserie. Je z něj kapota motoru, která je vůči běžné lehčí o 25 procent, v případě střechy dosáhlo BMW snížení hmotnosti hned o šest kilo. Kromě toho je také daleko nižší těžiště, ve výsledku tak vůz vykáže na vahách 1 585 kg. Jedná se přitom o hmotnost se všemi náplněmi. Vůči základu tak CS zhublo o cca 50 kilo.
Tyto úpravy se projevily na jízdní dynamice, zrychlení z klidu na stovku tak sedan zvládne stejně jako dvoudveřové BMW M4 za 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost nekončí obligátní německou dvěstěpadesátkou, neboť standardem je paket M Driver‘s Package, díky kterému lze počítat s maximem 280 km/h. Pokud vás pak zajímá normovaná spotřeba a emise, vězte, že činí 8,3 litru na sto kilometrů a 194 gramů CO2 na kilometr.
Přesunout se můžeme k standardně dodávanému podvozku Adaptive M Suspension, se kterým kooperuje aktivní diferenciál. Počítat lze přitom s jízdními režimy Comfort, Sport a Sport+, v případě systému DSC pak stojí za pozornost mód M Dynamic, který dovoluje větší prokluz zadních kol. BMW M3 lze tak snadněji dostat do lehkého přetáčivého smyku bez ztráty kontroly nad vozem.
Vzhledové změny jsou spojeny s tvarováním zmíněných karbonových dílů doplněných novým čelním spoilerem, difuzorem a jinou odtrhovou hranu zavazadelníku. Součástí kompletu jsou také 19palcová přední a 20palcová zadní kovaná kola, která jsou standardně obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 265/35, resp. 285/30.
Dovnitř se nastěhovala odlehčená sportovní sedadla, která jsou stejně jako zbytek interiéru čalouněna kůží Merino (v kombinaci odstínů černá/Silverstone) a Alcantarou. Nechybí ani kontrastní šedé prošívání, jež zdobí rovněž specifický volant s páskou označující středovou polohu, a manžetu ruční brzdy. Ve finále tu pak máme ještě červené startovací tlačítko či exkluzivní dekorační a prahové lišty.
Cena momentálně oznámena nebyla, nicméně BMW M4 CS startovalo na sumě 3,2 milionu korun. Čtyřdveřový sourozenec na tom bude podobně, přičemž k mání má být jen v 1 200 exemplářích pro celý svět. To není zrovna mnoho, uvážíme-li, že skoro polovina, 550 vozů, je určena pro USA. Pokud máte zájem, objednávky se rozjedou v lednu 2018...

















BMW M3 CS se stejně jako dvoudveřový sourozenec dočkalo vyššího výkonu, nižší hmotnosti i specifického bodykitu a podvozku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins