Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7
26.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Vrcholná verze vlajkového mnichovského sedanu byla definitivně uložena k ledu. Tento prostor na trhu podle BMW vyplňuje obdobný model od Alpiny.
V našem testu posledního BMW M5 jsme konstatovali, že tento vůz představuje zcela výjimečné spojení komfortu a rychlosti, na něž konkurence už léta hledá recepty. Ale nejde jít ještě dále? Tuhle otázku si pokládáme neustále, ostatně rozdíly v rozměrech a hmotnosti řady 7 a poslední generace řady 5 zdaleka nejsou propastné, jako dříve, a tak by se něco takového jistě mohlo objevit. To něco by se jistě jmenovalo M7 a s jeho pomocí by se Mnichov mohl postavit Mercedesu S 63 AMG a Audi S8, dost možná i Panameře od Porsche.
Diskuze ohledně jeho potenciálního vzniku v posledních měsících přitom rozdmýchala sama automobilka modrobílé vrtule poté, co vyvinula pro Saudskou Arábii model 760Li M V12 Bi-Turbo, který mohl příchod em-sedmičky zvěstovat. O to více nás v tom utvrzovalo předchozí tvrzení šéfa divize M, jenž se přiznal, že by pro „nejluxusnější sporťák“ od BMW potenciál na trhu viděl. Třebaže vyšší priority přiřadil jiným produktům, už jsme se v hloubi duše těšili, že takový model vznikne. Jenomže, bylo by divné, kdyby šlo vše tak snadno, že?
Tato mezera na trhu bude ještě podle lidí z amerického managementu značky v blízké budoucnosti nadále prázdná. Paul Ferraiolo, manažer produktového plánování a strategií, to zdůvodňuje tím, že si není jistý dostatečnou poptávkou po sedmičce „na okruhy“, zejména když je tu tak dobrá Alpina B7. Není obvyklé, aby se zástupci značky odkazovali na společnost, která sice vyrábí na jejich linkách, ale přece jen si od ní drží jistý odstup.
Ať už je to jakkoliv, s ohledem na místo tohoto prohlášení - USA je největším trhem pro modely s M ve znaku - můžeme s poměrně vysokou pravděpodobností počítat, že jakákoliv M7 prostě definitivně nebude. To spíše vzniknou nová díla postavená na základech elektrických modelů i3 a i8. Pokud si můžeme něco tipnout (i když to je opravdu jen z naší hlavy), pak očekáváme v roce 2016 (při příležitosti 100 let od založení BMW) něco jako supersportovní M8, která použije z i8 jen to nejlepší.
Takže se pro spravení nálady raději přesuňme do Buchloe, kde vzniká největší sedan s ostrými proprietami již dlouho dobu, a sice pod názvem B7 Bi-Turbo. Ten v současné době využívá služeb osmiválcového přeplňovaného motoru s objemem 4,4 litru (například z modelů 550i a 750i), který díky dvojici větších turbodmychadel, kovaných pístů a řady dalších úprav disponuje výkonem 540 koní (397 kW) a točivým momentem 730 Nm.
Pokud si objednáte verzi s pohonem zadních kol, pak dostanete stejně jako v ostatních případech i osmistupňovou automatickou převodovku ZF Swich-Tronic s upraveným softwarem, který se stará o co nejhladší změny převodů. Takto vybavené BMW řady 7 umí sprintovat na stovku za 4,6 sekundy a rozjet se až na 312 km/h. Pokud přeci jen patříte mezi současnou klientelu BMW, jistě se budete ptát i po verzi s pohonem všech kol, která srazí zrychlení o desetinu sekundy a maximální rychlost o dva km/h.
Kromě toho je k mání také varianta s delším rozvorem a karoserií nataženou o 14 centimetrů na 5,23 metru. Spotřeba přitom v kombinovaném režimu nemá ani v jednom případě přesáhnout 10,5 l/100 km a vůz je v každém případě cestovat po dálnici až 310 km/h. Tento kolos na 21palcových kolech vás však vyjde minimálně na 3,45 až 3,71 milionu korun. O ryze sportovní model v pravém slova smyslu ale nejde ani v nejmenším.
Alpina B7 Bi-Turbo s výkonem 540 koní údajně supluje roli M7. BMW se tedy k tvorbě něčeho podobného uchýlit nechystá
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před hodinou - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před hodinou - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera - Britové chtěli udělat z nepotřebných telekomunikačních boxů u silnic dobíjecí stanice pro všechny. Zůstali u jednoho, který rozeberou
včera - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
včera - Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva