Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7
26.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Vrcholná verze vlajkového mnichovského sedanu byla definitivně uložena k ledu. Tento prostor na trhu podle BMW vyplňuje obdobný model od Alpiny.
V našem testu posledního BMW M5 jsme konstatovali, že tento vůz představuje zcela výjimečné spojení komfortu a rychlosti, na něž konkurence už léta hledá recepty. Ale nejde jít ještě dále? Tuhle otázku si pokládáme neustále, ostatně rozdíly v rozměrech a hmotnosti řady 7 a poslední generace řady 5 zdaleka nejsou propastné, jako dříve, a tak by se něco takového jistě mohlo objevit. To něco by se jistě jmenovalo M7 a s jeho pomocí by se Mnichov mohl postavit Mercedesu S 63 AMG a Audi S8, dost možná i Panameře od Porsche.
Diskuze ohledně jeho potenciálního vzniku v posledních měsících přitom rozdmýchala sama automobilka modrobílé vrtule poté, co vyvinula pro Saudskou Arábii model 760Li M V12 Bi-Turbo, který mohl příchod em-sedmičky zvěstovat. O to více nás v tom utvrzovalo předchozí tvrzení šéfa divize M, jenž se přiznal, že by pro „nejluxusnější sporťák“ od BMW potenciál na trhu viděl. Třebaže vyšší priority přiřadil jiným produktům, už jsme se v hloubi duše těšili, že takový model vznikne. Jenomže, bylo by divné, kdyby šlo vše tak snadno, že?
Tato mezera na trhu bude ještě podle lidí z amerického managementu značky v blízké budoucnosti nadále prázdná. Paul Ferraiolo, manažer produktového plánování a strategií, to zdůvodňuje tím, že si není jistý dostatečnou poptávkou po sedmičce „na okruhy“, zejména když je tu tak dobrá Alpina B7. Není obvyklé, aby se zástupci značky odkazovali na společnost, která sice vyrábí na jejich linkách, ale přece jen si od ní drží jistý odstup.
Ať už je to jakkoliv, s ohledem na místo tohoto prohlášení - USA je největším trhem pro modely s M ve znaku - můžeme s poměrně vysokou pravděpodobností počítat, že jakákoliv M7 prostě definitivně nebude. To spíše vzniknou nová díla postavená na základech elektrických modelů i3 a i8. Pokud si můžeme něco tipnout (i když to je opravdu jen z naší hlavy), pak očekáváme v roce 2016 (při příležitosti 100 let od založení BMW) něco jako supersportovní M8, která použije z i8 jen to nejlepší.
Takže se pro spravení nálady raději přesuňme do Buchloe, kde vzniká největší sedan s ostrými proprietami již dlouho dobu, a sice pod názvem B7 Bi-Turbo. Ten v současné době využívá služeb osmiválcového přeplňovaného motoru s objemem 4,4 litru (například z modelů 550i a 750i), který díky dvojici větších turbodmychadel, kovaných pístů a řady dalších úprav disponuje výkonem 540 koní (397 kW) a točivým momentem 730 Nm.
Pokud si objednáte verzi s pohonem zadních kol, pak dostanete stejně jako v ostatních případech i osmistupňovou automatickou převodovku ZF Swich-Tronic s upraveným softwarem, který se stará o co nejhladší změny převodů. Takto vybavené BMW řady 7 umí sprintovat na stovku za 4,6 sekundy a rozjet se až na 312 km/h. Pokud přeci jen patříte mezi současnou klientelu BMW, jistě se budete ptát i po verzi s pohonem všech kol, která srazí zrychlení o desetinu sekundy a maximální rychlost o dva km/h.
Kromě toho je k mání také varianta s delším rozvorem a karoserií nataženou o 14 centimetrů na 5,23 metru. Spotřeba přitom v kombinovaném režimu nemá ani v jednom případě přesáhnout 10,5 l/100 km a vůz je v každém případě cestovat po dálnici až 310 km/h. Tento kolos na 21palcových kolech vás však vyjde minimálně na 3,45 až 3,71 milionu korun. O ryze sportovní model v pravém slova smyslu ale nejde ani v nejmenším.
Alpina B7 Bi-Turbo s výkonem 540 koní údajně supluje roli M7. BMW se tedy k tvorbě něčeho podobného uchýlit nechystá
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 49 minutami - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 2 hodinami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 3 hodinami - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 5 hodinami - Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovku
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 10:11 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis