Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12
12.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nové BMW M6 se představuje s velkým předstihem před Ženevou a rovnou v obou karosářských verzích. Má spoustu koní i kilogramů.
Včera jsme vám díky úniku obrázků z katalogu náhradních dílů mohli ukázat, jak budou pozměněny vnější detaily nového BMW M6, které se mělo v premiéře odhalit až za pár týdnů na ženevském autosalonu. Netrvalo to ani den a můžeme potvrdit, že vše bylo autentické - automobilka nepočkala ani na období těsně před výstavou a zveřejnila spoustu fotografií včetně všech důležitých údajů o kupé i kabrioletu.
Vnější design obou M vozů byl tradičně upraven vcelku decentně a dotkl se v podstatě jen partií, které jsou obvykle měněny třeba při faceliftu. Takže tu máme jiný přední nárazník se zvětšeným nasáváním a lízátkem kvůli účinnějšímu chlazení a aerodynamice, černé lamely v ledvinkách doplněné písmenem M, nástavce prahů, jiný design kol, jinak tvarovaná vnější zpětná zrcátka a nový zadní nárazník se čtyřmi koncovkami výfukového systému. A asi bychom neměli zapomenout, že kupé dostalo po vzoru svých předchůdců od M GmbH střechu vyrobenou z plastu zesíleného uhlíkovými vlákny (CFRP - carbon-fiber-reinforced polymer).



Jelikož se BMW netají tím, že šestka stojí na základech řady 5 již nějakou tu generaci, předem bylo nasnadě, jaká technika se v M6 objeví. V některých kruzích se možná hloubalo pouze o tom, jestli bude 4,4 V8 twin-turbo nějakým způsobem odlišně naladěna. Není. Nejrychlejší šestka produkuje stejných 560 koní při 6 000 až 7 000 ot./min. a 680 newtonmetrů od 1 500 ot./min. jako BMW M5. Přímovstřikový motor je schopen rozpohybovat klikovou hřídel na 7 200 otáček, což je oproti 8 250 otáčkám atmosférického pětilitrového desetiválce o dost méně, někomu ale může imponovat, že dvě turbodmychadla typu twin-scroll dokážou vyrobit o deset procent vyšší výkon a o třicet procent zvednout hodnotu nejvyššího točivého momentu.
Základ z pětky je pro náklady na vývoj požehnáním, značným neštěstím je ale pro hmotnost. Kupé váží masivních 1 850 kg a kabriolet je se svými 1 980 kg ještě těžší. A to přesto, že M6 má hliníkové dveře i kapotu a kompozitové víko zavazadelníku a jedná se o hodnoty čisté pohotovostní hmotnosti bez normovaného eurořidiče s jeho normovanými eurozavazadly.
Jak se to projeví v zatáčkách na agilitě vyladěného podvozku se standardně montovanými adaptivními tlumiči a tvrdšími pružinami a pevnějšími silentbloky, zatím vědí pouze testovací piloti v BMW, jisté ale je, že v přímce bude tato dvojka hodně, hodně rychlá. Kupé dokáže akcelerovat na stoku za 4,2 sekundy, kabriolet potřebuje o desetinu vteřiny více času. Na 200 km/h potřebují 12,6, respektive 13,1 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, s paketem M Driver bude možné ji posunout na 305 km/h.
Udávaná kombinovaná spotřeba je v případě M6 hodnotou z ranku „za kolik určitě jezdit nebudete”. V případě kupé jde o 9,9 litru benzinu na 100 km, u kabrioletu si máme přidat čtyři deci benzínu na sto. O jak nereálné hodnoty se jedná můžete sami posoudit už třeba srovnáním s udávanou spotřebou BMW 116i, která je jen o čtyři litry nižší. Z praxe s o 153 koní slabší 650i xDrive přitom víme, že při ostré jízdě se spotřeba pohybuje mezi 50 a 60 litry benzinu na 100 km a u M6 jistě nebude nižší. Ale vraťme se ještě k jiným jízdním projevům.
Za tou nesporně úchvatnou dynamiku v přímce mnichovské superstroje vděčí i aktivnímu samosvornému diferenciálu a sedmistupňové dvouspojkové převodovce M-DCT, která nabízí možnost řadit pádly pod zcela novým tříramenným volantem. Jinak kabina vypadá vcelku konvenčně, pokud tedy opomeneme karbonové panely na palubní desce a středovém tunelu, sportovní, docela komfortně vyhlížející sedačky, vyšší koncentraci písmena M a novou páku voliče převodovky.
BMW M6 i M6 Cabriolet budou standardně napakovány bohatou výbavou obsahující 19“ kola s pneumatikami 265/40 R19 vpředu a 295/35 R19 vzadu (dvacítky budou za příplatek), xenonová světla s LED či duální klimatizaci a bezpočet prvků za doplatek, nicméně jedna z extra položek stojí za zmínku více, než ty ostatní. Šestku od divize M bude možné vůbec poprvé pořídit s karbon-keramickými kotouči. Přední mají průměr 410 mm a nechají do sebe „kousat“ šestipístkové třmeny a zadní mají v průměru 396 mm a pracují s jednopístkovými brzdiči lakovanými ve zlatém odstínu.
Jak už bylo uvedeno, světová premiéra BMW M6 se odehraje v Ženevě, ale podle dostupných informací se tam ukáže pouze kupé. Kabriolet možná bude čekat na své veřejné představení až do dubna na autosalon v New Yorku.
Základní technická data
BMW M6 Coupe 2012 F13
Motor
Zážehový vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly typu twin-scroll, přímé vstřikování paliva do válce, nahrazení škrtící klapky systémem Valvetronic, proměnné časování sacích i výfukových ventilů Double Vanos.
Objem: 4 395 cm2
Nejvyšší výkon: 412 kW/560 koní při 5 750 - 7 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 680 Nm při 1 500 - 5 750 ot./min.
Omezovač otáček: 7 200 ot./min.
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu
Dvouspojková automatická převodovka M-DCT se sedmi převodovými stupni, pohon zadních kol, samosvorný diferenciál.
Dynamika a spotřeba
Zrychlení 0 - 100 km/h: 4,2 s
Zrychlení 0 - 200 km/h: 12,6 s
Nejvyšší rychlost: 250 km/h (el. omezena, s M-Drivers Package na 305 km/h)
Kombinovaná spotřeba paliva: 9,9 l/100 km
Hmotnost
Pohotovostní hmotnost: 1 850 / 1 925 kg (DIN/EU)
BMW M6 Cabrio 2012 F12
Motor
Zážehový vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly typu twin-scroll, přímé vstřikování paliva do válce, nahrazení škrtící klapky systémem Valvetronic, proměnné časování sacích i výfukových ventilů Double Vanos.
Objem: 4 395 cm2
Nejvyšší výkon: 412 kW/560 koní při 5 750 - 7 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 680 Nm při 1 500 - 5 750 ot./min.
Omezovač otáček: 7 200 ot./min.
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu
Dvouspojková automatická převodovka M-DCT se sedmi převodovými stupni, pohon zadních kol, samosvorný diferenciál.
Dynamika a spotřeba
Zrychlení 0 - 100 km/h: 4,3 s
Zrychlení 0 - 200 km/h: 13,1 s
Nejvyšší rychlost: 250 km/h (el. omezena, s M-Drivers Package na 305 km/h)
Kombinovaná spotřeba paliva: 10,3 l/100 km
Hmotnost
Pohotovostní hmotnost: 1 980 / 2 055 kg (DIN/EU)
Kompletní galerie snímků BMW M6 Coupe 2012 F13
Kompletní galerie snímků BMW M6 Cabriolet 2012 F12
BMW překvapivě odhalilo obě karosářské verze, ačkoli veřejná prezentace M6 kupé proběhne v Ženevě a kabrioletu v New Yorku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
před 10 hodinamiNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
včeraKia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
včera
Nejčtenější články
Ikonickou Škodu Fabia RS TDI jde pořád koupit krásnou a sotva jetou za málo, dojet si pro ni ale musíte 1 400 km daleko
28.2.2025Levné čínské Porsche rychlejší než to skutečné je nakonec ještě o ranec levnější. Tohle je na hození ručníku do ringu
28.2.2025Je to tady, šéf Škody říká, že se firma zbaví 20 procent lidí, aby mohla tratit na dalších elektrických modelech včetně Octavie
1.3.2025Iluze o dopravě v Evropě zajišťované elektrickými autobusy se rozplývá, v Nizozemsku je ve velkém nahrazují zpět dieselovými
1.3.2025Nová levná Lada kompletně odhalila svůj finální interiér a poprvé i kufr. Při jejích cenách to bude obrovský hit
1.3.2025
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 17:11 - pavproch
- Rychlodotazy 03.30. 17:04 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 03.30. 12:01 - Zajda
- Rady k výběru auta? 03.29. 14:54 - SRQ89
- Detektory policejních radarů 03.29. 14:13 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 03.28. 21:26 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.28. 17:37 - řidičBOB