Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12
12.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nové BMW M6 se představuje s velkým předstihem před Ženevou a rovnou v obou karosářských verzích. Má spoustu koní i kilogramů.
Včera jsme vám díky úniku obrázků z katalogu náhradních dílů mohli ukázat, jak budou pozměněny vnější detaily nového BMW M6, které se mělo v premiéře odhalit až za pár týdnů na ženevském autosalonu. Netrvalo to ani den a můžeme potvrdit, že vše bylo autentické - automobilka nepočkala ani na období těsně před výstavou a zveřejnila spoustu fotografií včetně všech důležitých údajů o kupé i kabrioletu.
Vnější design obou M vozů byl tradičně upraven vcelku decentně a dotkl se v podstatě jen partií, které jsou obvykle měněny třeba při faceliftu. Takže tu máme jiný přední nárazník se zvětšeným nasáváním a lízátkem kvůli účinnějšímu chlazení a aerodynamice, černé lamely v ledvinkách doplněné písmenem M, nástavce prahů, jiný design kol, jinak tvarovaná vnější zpětná zrcátka a nový zadní nárazník se čtyřmi koncovkami výfukového systému. A asi bychom neměli zapomenout, že kupé dostalo po vzoru svých předchůdců od M GmbH střechu vyrobenou z plastu zesíleného uhlíkovými vlákny (CFRP - carbon-fiber-reinforced polymer).
Jelikož se BMW netají tím, že šestka stojí na základech řady 5 již nějakou tu generaci, předem bylo nasnadě, jaká technika se v M6 objeví. V některých kruzích se možná hloubalo pouze o tom, jestli bude 4,4 V8 twin-turbo nějakým způsobem odlišně naladěna. Není. Nejrychlejší šestka produkuje stejných 560 koní při 6 000 až 7 000 ot./min. a 680 newtonmetrů od 1 500 ot./min. jako BMW M5. Přímovstřikový motor je schopen rozpohybovat klikovou hřídel na 7 200 otáček, což je oproti 8 250 otáčkám atmosférického pětilitrového desetiválce o dost méně, někomu ale může imponovat, že dvě turbodmychadla typu twin-scroll dokážou vyrobit o deset procent vyšší výkon a o třicet procent zvednout hodnotu nejvyššího točivého momentu.
Základ z pětky je pro náklady na vývoj požehnáním, značným neštěstím je ale pro hmotnost. Kupé váží masivních 1 850 kg a kabriolet je se svými 1 980 kg ještě těžší. A to přesto, že M6 má hliníkové dveře i kapotu a kompozitové víko zavazadelníku a jedná se o hodnoty čisté pohotovostní hmotnosti bez normovaného eurořidiče s jeho normovanými eurozavazadly.
Jak se to projeví v zatáčkách na agilitě vyladěného podvozku se standardně montovanými adaptivními tlumiči a tvrdšími pružinami a pevnějšími silentbloky, zatím vědí pouze testovací piloti v BMW, jisté ale je, že v přímce bude tato dvojka hodně, hodně rychlá. Kupé dokáže akcelerovat na stoku za 4,2 sekundy, kabriolet potřebuje o desetinu vteřiny více času. Na 200 km/h potřebují 12,6, respektive 13,1 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, s paketem M Driver bude možné ji posunout na 305 km/h.
Udávaná kombinovaná spotřeba je v případě M6 hodnotou z ranku „za kolik určitě jezdit nebudete”. V případě kupé jde o 9,9 litru benzinu na 100 km, u kabrioletu si máme přidat čtyři deci benzínu na sto. O jak nereálné hodnoty se jedná můžete sami posoudit už třeba srovnáním s udávanou spotřebou BMW 116i, která je jen o čtyři litry nižší. Z praxe s o 153 koní slabší 650i xDrive přitom víme, že při ostré jízdě se spotřeba pohybuje mezi 50 a 60 litry benzinu na 100 km a u M6 jistě nebude nižší. Ale vraťme se ještě k jiným jízdním projevům.
Za tou nesporně úchvatnou dynamiku v přímce mnichovské superstroje vděčí i aktivnímu samosvornému diferenciálu a sedmistupňové dvouspojkové převodovce M-DCT, která nabízí možnost řadit pádly pod zcela novým tříramenným volantem. Jinak kabina vypadá vcelku konvenčně, pokud tedy opomeneme karbonové panely na palubní desce a středovém tunelu, sportovní, docela komfortně vyhlížející sedačky, vyšší koncentraci písmena M a novou páku voliče převodovky.
BMW M6 i M6 Cabriolet budou standardně napakovány bohatou výbavou obsahující 19“ kola s pneumatikami 265/40 R19 vpředu a 295/35 R19 vzadu (dvacítky budou za příplatek), xenonová světla s LED či duální klimatizaci a bezpočet prvků za doplatek, nicméně jedna z extra položek stojí za zmínku více, než ty ostatní. Šestku od divize M bude možné vůbec poprvé pořídit s karbon-keramickými kotouči. Přední mají průměr 410 mm a nechají do sebe „kousat“ šestipístkové třmeny a zadní mají v průměru 396 mm a pracují s jednopístkovými brzdiči lakovanými ve zlatém odstínu.
Jak už bylo uvedeno, světová premiéra BMW M6 se odehraje v Ženevě, ale podle dostupných informací se tam ukáže pouze kupé. Kabriolet možná bude čekat na své veřejné představení až do dubna na autosalon v New Yorku.
Základní technická data
BMW M6 Coupe 2012 F13
Motor
Zážehový vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly typu twin-scroll, přímé vstřikování paliva do válce, nahrazení škrtící klapky systémem Valvetronic, proměnné časování sacích i výfukových ventilů Double Vanos.
Objem: 4 395 cm2
Nejvyšší výkon: 412 kW/560 koní při 5 750 - 7 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 680 Nm při 1 500 - 5 750 ot./min.
Omezovač otáček: 7 200 ot./min.
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu
Dvouspojková automatická převodovka M-DCT se sedmi převodovými stupni, pohon zadních kol, samosvorný diferenciál.
Dynamika a spotřeba
Zrychlení 0 - 100 km/h: 4,2 s
Zrychlení 0 - 200 km/h: 12,6 s
Nejvyšší rychlost: 250 km/h (el. omezena, s M-Drivers Package na 305 km/h)
Kombinovaná spotřeba paliva: 9,9 l/100 km
Hmotnost
Pohotovostní hmotnost: 1 850 / 1 925 kg (DIN/EU)
BMW M6 Cabrio 2012 F12
Motor
Zážehový vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly typu twin-scroll, přímé vstřikování paliva do válce, nahrazení škrtící klapky systémem Valvetronic, proměnné časování sacích i výfukových ventilů Double Vanos.
Objem: 4 395 cm2
Nejvyšší výkon: 412 kW/560 koní při 5 750 - 7 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 680 Nm při 1 500 - 5 750 ot./min.
Omezovač otáček: 7 200 ot./min.
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu
Dvouspojková automatická převodovka M-DCT se sedmi převodovými stupni, pohon zadních kol, samosvorný diferenciál.
Dynamika a spotřeba
Zrychlení 0 - 100 km/h: 4,3 s
Zrychlení 0 - 200 km/h: 13,1 s
Nejvyšší rychlost: 250 km/h (el. omezena, s M-Drivers Package na 305 km/h)
Kombinovaná spotřeba paliva: 10,3 l/100 km
Hmotnost
Pohotovostní hmotnost: 1 980 / 2 055 kg (DIN/EU)
Kompletní galerie snímků BMW M6 Coupe 2012 F13
Kompletní galerie snímků BMW M6 Cabriolet 2012 F12
BMW překvapivě odhalilo obě karosářské verze, ačkoli veřejná prezentace M6 kupé proběhne v Ženevě a kabrioletu v New Yorku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 9 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před hodinou - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 3 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 4 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 6 hodinami - Jaguar poprvé ukázal své přelomové auto a fanoušci běsní. Šéfdesignér přísahá, že vedení nejede na drogách
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva