Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M5 2016: nová M5 nabídne 626 koní a pohon 4x4, standard více luxusu
27.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na tříválce prý máme zapomenout, dorazí ale částečné autonomní řízení a s M550d už 4x přeplňovaný diesel.
O nové generaci BMW řady 5, která by měla dorazit v roce 2016, jsme již delší dobu nemluvili. Dnes vám ovšem můžeme menší absenci článků bohatě vynahradit, neboť k dispozici máme nové informace. Ty sice nepocházejí přímo z automobilky, našemu kolegovi Georgu Kacherovi se ovšem velmi často daří pronikat do zákulisí, odkud následně přináší detaily, které jen zřídkakdy minou terč. Dá se tedy předpokládat, že pravdu má i tentokráte.
Začneme přitom standardními modely, u kterých se očekává jistá forma autonomního řízení. Je sice otázkou, co přesně pod daným označením BMW chystá, zřejmě však půjde o vylepšený adaptivní tempomat, který kromě udržování rychlosti, plného zastavení a opětovného rozjetí zvládne i zatahat za volant, pokud to bude potřeba. S ohledem na stávající legislativu však kontrola bude muset i nadále zůstat v rukou řidiče.
Dá se ovšem předpokládat, že půjde pouze o první krok, který následně povede k plně autonomnímu systému, kdy vůz zvládne změnu jízdních pruhů i předjížděcí manévry bez vás. Opomenut pak nezůstane ani automatický parking, stejně jako se BMW hodlá zaměřit na vylepšení materiálů v interiéru. Ten by měla stanovit nová měřítka ve svém segmentu, což znamená především souboj s Audi a Mercedesem.
Ačkoliv novinka chce být luxusnější a nabídne rozměrný touchpad či vylepšené hlasové ovládání, hmotnost by měla poklesnout o nějakých 100 kilogramů, a to hlavně díky většímu podílu hliníku a kompozitních prvků. BMW však naštěstí nově odmítá implementaci tříválce, pročež i nadále bude nejmenším agregátem pod kapotou dvoulitrový čtyřválec.
Tato pohonná jednotka naladěná na 240 koní by ovšem měla být spárována s elektromotorem, který produkuje 109 koní. Dalšími agregáty v řadě pak budou třílitrové šestiválce, kdy ten benzinový nabídne 354 koní a 500 Nm, zatímco u dieselu lze očekávat 347 koní a 660 Nm. U obou se přitom očekává přítomnost elektricky řízeného přeplňování.
Tím máme probranou spodní, respektive střední část nabídky, a můžeme se zaměřit na vrchol. Zde bude v rámci dieselových motorů figurovat BMW M550xd, které sice taktéž dostane třílitrový šestiválec, ovšem přeplňovaný hned čtyřmi turbodmychadly. Počítat tedy máme s 408 koňmi a 750 Nm, které zamíří na všechna čtyři kola.
Systém 4x4 by pak měl být doplňkovou výbavou také u příští generace M5. Ta by si přitom mohla ponechat 4,4litrový benzinový osmiválec, jeho výkon však naroste někam k 626 koním. V kombinaci s plánovanou nižší hmotností se tak zjevně dočkáme působivé jízdní dynamiky, na konkrétní data je však třeba nějaký ten pátek vyčkat.
Nové BMW řady 5 se již ukázalo na neoficiálních ilustracích. Realita by zcela jiná být nemusela
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva