Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 s plnou salvou doplňků M Performance je show k pohledání
2.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Roztočená modrobílá vrtule ukazuje svoje vrcholné schopnosti individualizací pro novou M4. Karbon má i na výfukovém potrubí Akrapovič.
V posledních měsících nás od BMW nepřestávají bombardovat tiskovými zprávami na téma nové výzbroje pro veškeré myslitelné modely, jejímž vymýšlením se zobírá individualizační subdivize M Performance. Naposledy jsme tu v souvislosti s ním měli všechny vrcholné crossovery, své o tom v nedávné době řekla také černá vyzbrojená verze M235i a není to tak dávno, co jsme se zmiňovali o ostré dvojici M3 a M4, na kterých však sportovnější doplňky nevypadaly ani v nejmenším špatně. No a právě M4 z tohoto posledního zmíněného vrhu se teď veřejnosti předvádí do detailu.
Čtyřmístné dvoudveřové sportovní kupé z divize M snad mohlo samo o sobě v některých vzbuzovat pocity z nedostatku charakteru a originality, a tak u M Performance navrhli podstatně lákavější závodní kombinézu, do níž ho ihned navlékli. Ve výsledku se koukáme na vůbec nejdražší M4, jaká dosud opustila továrnu. A v čem je tedy tak výjimečná?
Celý příběh začíná u exteriéru. Zatímco černá devatenáctipalcová kola se zlatými brzdovými třmeny karbon-keramických brzd dostanete na vůz při konfiguraci bez použití katalogu M Performance, na téhle konkrétní specifikaci vás spíše trkne do očí přední lízátko nárazníku s karbonovými dekory, které lemují vstupy pro vzduch k mezichladičům před předními koly.
Černé ledvinky a karbonové kryty zrcátku už nás tolik nepřekvapují, ale opomenout bychom neměli nástavce prahů nebu trikoloru divize M nalepenou na bocích, a sice hned ve dvou úrovních. Na zádi pak pozorovatelé odhalí nejen karbonový spoiler přilepený na víku zavazadelníku, ale také ze stejného materiálu vyrobený difuzor obklopený koncovkami výfuků od slovinského Akrapoviče, na nichž je patrná snaha o harmonii se zbytkem zadních partií - tedy karbon i na koncovkách samotných. Uvnitř už je hra s dozdobením také podobná všem, které jsme dosud viděli.
V prvé řadě je tedy třeba zmínit karbonové obložení palubní desky, středového tunelu, volantu a voliče dvouspojkové převodovky, kterým zde navíc asistuje i podobně provedené madlo ruční brzdy s alcantarou. Dominantou jsou však kovem zdobené pedály a semišový volant, jenž se může pochlubit LED na indikaci blížícího se omezovače otáček motoru a mezi nimi uložený displej, který vyjma teplot jednotlivých kapalin a zařazeného převodového stupně nabídne i možnost změřit si sprint na stovku, čas potřebný ke zdolání 400 metrů či přetížení, kterému řidič čelí v zatáčkách.
V případě zbytku si musíte vystačit se standardem, ale co překvapí - vůz dostal pro lepší zvuk reálnější výfuk, nikoli softwarovou modifikací... O pohon se však i nadále stará třílitrový řadový šestiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, který disponuje výkonem 431 koní (317 kW) a maximálním točivým momentem 550 Nm. Zrychlení na stokilometrovou rychlost této zadokolky tedy nadále bude probíhat za něco málo přes čtyři sekundy a omezovač rychlosti vás v rozletu zastaví zřejmě na 280 km/h.
Při té vší parádě si ale M Performance odsaje z vašeho konta klidně o stovky tisíc korun vyšší částku, než na kterou vás vyjde standardní M4. Pokud žádáte i lepší dynamiku, pak bude třeba využít nabídky některého z tunerů, pokud vám ale stačí jen zmíněné, věřte, že se dá tato výzbroj pořídit i na sedan M3 a kabriolet.
BMW M4 s plnou salvou prvků M Performance, to je v podstatě maximum, které mohou sportovci extroverti u mnichovské automobilky pořídit bez nutnosti využití tunerů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva