Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 GTS je tu. Má 500 koní na 1,5 tuny, Ring dá za 7:28
7.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) GTS je nejrychlejší BMW silnic, které kdy vzniklo. Výkon šel nahoru i díky vstřikování vody, s nižší hmotností dá stovku za 3,8 s.
O příchodu BMW M4 GTS se mluví již hezky dlouho. V půli srpna jsme se na Pebble Beach dočkali konceptu, který však měl očividně blízko k produkčnímu modelu. Mnichovská automobilka však v ten moment nepustila do světa to hlavní, tedy technické parametry modifikovaného přeplňovaného třílitrového šestiválce. Aktuálně ovšem byl model M4 GTS virtuálně odhalen před svým živým debutem na tokijské motor show, pročež můžeme sejmout roušku i z tohoto tajemství.
Jak asi jistě velmi dobře víte, pohonná jednotka s kódovým označením S55 dostala navíc vůči standardu technologii vstřikování vody do sacího traktu. Ačkoliv jde o systém, který je již hezky dlouho znám, BMW je aktuálně jedinou automobilkou, jenž jej využívá. A takový Mercedes-Benz uvedl, že v něm nevidí takové benefity, aby se jimi zabýval. Při pohledu na technické parametry M4 GTS však tento postoj nepůsobí moc přesvědčivě.
Namísto základních 431 koní a 550 Nm točivého momentu tu totiž aktuálně máme 500 koní a 600 Nm, pročež stovku nyní mnichovské kupé zvládne již za 3,8 sekundy, tedy o tři desetiny rychleji než běžný model. Kromě toho pak jeho rozlet neškrtí omezovač, atakovat tak můžete metu 305 km/h. Automobilka přitom udává, že dané modifikace neměly vliv na spotřebu, která tak zůstává na průměru 8,3 litru na sto kilometrů.
Kromě těchto parametrů zde máme také oficiálně udávaný čas ze Severní smyčky Nürburgringu, kterou modifikované kupé pokoří za pouhých 7 minut a 28 sekund. Tedy o poznání rychleji než nová Alfa Romeo Giulia QV, k čemuž ovšem fanoušci italského vozu dozajista uvedou, že Němci disponují pouze jedním párem dveří a Quadrifoglio Verde dvěma. Kromě toho má M4 GTS ve vínku automat M DCT, zatímco Alfa se pyšní manuálem.
Daný spor nechť si ovšem vyřeší oba tábory mezi sebou. My se budeme dále věnovat mnichovskému vozu, který se kromě upraveného pohonného ústrojí pyšní rovněž agresivnějším bodykitem. Máme tu tedy kupříkladu nové stavitelné čelní lízátko nárazníku, přeprofilovanou kapotu motoru nebo stavitelné karbonové zadní křídlo, které trůní na „nožičkách” vyfrézovaných z hliníku a víku zavazadelníku z uhlíkových vláken.
Dále tu máme karbonový difuzor, titanový výfukový systém a kovaná kola 666 M Styling v 19palcovém předním a 20palcovém zadním rozměru, která obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 265/35, respektive 285/30. V neposlední řadě se pak M4 GTS může pochlubit čelními LEDkami a zadními organickými diodami, které se na produkčním voze objevují poprvé a jimiž BMW vzalo vítr z plachet Audi. Opět.
Uvnitř je možné počítat se sportovním volantem potaženým Alcantarou, která se v kombinaci s kůží Merino objevuje také na karbonových skořepinách. Odlehčena byla i středová konzole či dveřní panely, které zahrnují poutka místo klasických klik. Zadní sedadla zmizela a na jejich místě trůní karbonovými vlákny zesílený panel, který opětovně pokrývá Alcantara.
Zákazníci budou mít šanci sáhnout také po paketu Clubsport, který zahrnuje ochrannou klec natřenou stejně jako ona kovaná kola oranžovou barvou Acid Orange. Dále sada zahrnuje šestibodové pásy či hasicí přístroj, takové karbon-keramické brzdy nebo stavitelný podvozek jsou ale již opět součástí standardní výbavy.
Cenu BMW aktuálně nezmiňuje, dodává však, že M4 GTS je nejrychlejším produkčním modelem, jaký kdy vypustilo na silnice. Na tom se dozajista podílí kromě výše zmíněných modifikací i hmotnost 1 510 kg (bez řidiče, ovšem s náplněmi). Dá se tedy předpokládat, že všech 700 exemplářů zmizí rychleji než pára nad hrncem.
BMW M4 GTS je nejrychlejším produkčním vozem značky, s 500 koňmi pokoří stovku za 3,8 sekundy a Ring za 7 minut a 28 sekund
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch