BMW M4 GTS F82 nakonec opravdu vznikne, bude lehčí a výkonnější

Spekulace ohledně ostré edice se potvrdily, M4 s nižší hmotností a vyšším výkonem nakonec skutečně vznikne. Dostane přes 450 koní a více karbonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW M4 GTS F82 nakonec opravdu vznikne, bude lehčí a výkonnější

4.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

BMW M4 GTS F82 nakonec opravdu vznikne, bude lehčí a výkonnější

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Spekulace ohledně ostré edice se potvrdily, M4 s nižší hmotností a vyšším výkonem nakonec skutečně vznikne. Dostane přes 450 koní a více karbonu.

V nedávném testu nového BMW M3 resp. kupé M4 jsme vážně naznačovali, že bychom se v budoucnu měli dočkat jeho lehčí limitované edice, která by o něco zlepšila čas zajetý na Severní smyčce Nürburgringu a která by také potěšila všechny příznivce okruhového ježdění. Proti tomuto tvrzení stály jen dřívější zprávy proklamující, že nová eMková dvojčata jsou už tak lehká, jak jen to je možné. Spolehlivé zdroje ovšem hovoří o opaku - limitovaná edice M4 GTS je prý na cestě.

Mnichovská divize Motorsport pravděpodobně pro dosažení dalších úspor hmotnosti využije ve větší míře plastu vyztuženého karbonovými vlákny, který v současnosti najdeme například na víku zavazadelníku a kapotě. Hovoří se také o vyjmutí zadní lavice a integraci bezpečnostní klece, která by výrazně zvýšila celkovou tuhost karoserie. Dieta se má dotknou také zvukově-izolačních materiálů a sedadel, jenž by opět nahradila alternativa se šestibodovými pásy. Nedá nám spát ani myšlenka absence klimatizace, navigace a dalších pro čistou sportovní jízdu zcela zbytečných komponent. Pokud vezmeme v potaz úspory, jakých bylo dosaženo u M3 GTS E92, kde se podařilo tvůrcům shodit 136 kilogramů, u nové M4 GTS by redukce mohla odhadem dosahovat alespoň 100 kilogramů.

Zatímco předchozí model disponoval s převrtaným atmosférickým motorem o objemu 4,4 litru silou 450 koní - ze čtyř decilitrů oproti základu nabízel 30 koní k dobru - v novince se přímo nabízí pracovat s tlakem dvojice turbodmychadel, které z šestiválcového třílitru servírují v základu 431 koní. Meta 460 koní a 600 Nm tak bude zřejmě bezpečně pokořena. Spolu s tím by se změny obtiskly v podobě vylepšené dvouspojkové převodovky a agresivnějšího nastavení zadního samosvoru, nabízí se ještě přepracování zavěšení kol a keramické brzdy v základní výbavě.

Současné GTS je jedním z nejlépe jezdících BMW na okruhy, mělo ovšem jednu výraznější vadu na kráse, kterou byla pořizovací cena. Každý z 250 vyrobených kusů vycházel v přepočtu na zhruba tři miliony korun, což byl nárůst pro kohokoliv jiného než zarytého fandu s kupou peněz neakceptovatelný. Přesto se GTS vyprodalo během několika prvních minut. Z tohoto důvodu se asi nedají čekat nějaké změny, neboť půjde opět o limitovanou edici, za kterou si nechají pořádně zaplatit. M4 s hmotností 1 380 kilogramů a výkonem 460 koní bez zbytečných věcí na palubě ale bude i tak určitě parádní stroj. Uvidíme, co z něho nakonec vyleze.


BMW M4 GTS F82 nakonec opravdu vznikne, bude lehčí a výkonnější - 1 - BMW M4 GTS F82 nakonec opravdu vznikne, bude lehčí a výkonnější - 2 - BMW M4 GTS F82 nakonec opravdu vznikne, bude lehčí a výkonnější - 3 - BMW M4 GTS F82 nakonec opravdu vznikne, bude lehčí a výkonnější - 4 - BMW M4 GTS F82 nakonec opravdu vznikne, bude lehčí a výkonnější - 5 - BMW M4 GTS F82 nakonec opravdu vznikne, bude lehčí a výkonnější - 6 - BMW M4 GTS F82 nakonec opravdu vznikne, bude lehčí a výkonnější - 7 - BMW M4 GTS F82 nakonec opravdu vznikne, bude lehčí a výkonnější - 8 - BMW M4 GTS F82 nakonec opravdu vznikne, bude lehčí a výkonnější - 9 - BMW M4 GTS F82 nakonec opravdu vznikne, bude lehčí a výkonnější - 10 -
Nové BMW M4 GTS bude zřejmě nejsportovnějším modelem mnichovské nabídky. To se jistě výrazně projeví také na jeho ceně

Zdroj: Auto Evolution

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.