Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 GTS F82 nakonec opravdu vznikne, bude lehčí a výkonnější
4.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Spekulace ohledně ostré edice se potvrdily, M4 s nižší hmotností a vyšším výkonem nakonec skutečně vznikne. Dostane přes 450 koní a více karbonu.
V nedávném testu nového BMW M3 resp. kupé M4 jsme vážně naznačovali, že bychom se v budoucnu měli dočkat jeho lehčí limitované edice, která by o něco zlepšila čas zajetý na Severní smyčce Nürburgringu a která by také potěšila všechny příznivce okruhového ježdění. Proti tomuto tvrzení stály jen dřívější zprávy proklamující, že nová eMková dvojčata jsou už tak lehká, jak jen to je možné. Spolehlivé zdroje ovšem hovoří o opaku - limitovaná edice M4 GTS je prý na cestě.
Mnichovská divize Motorsport pravděpodobně pro dosažení dalších úspor hmotnosti využije ve větší míře plastu vyztuženého karbonovými vlákny, který v současnosti najdeme například na víku zavazadelníku a kapotě. Hovoří se také o vyjmutí zadní lavice a integraci bezpečnostní klece, která by výrazně zvýšila celkovou tuhost karoserie. Dieta se má dotknou také zvukově-izolačních materiálů a sedadel, jenž by opět nahradila alternativa se šestibodovými pásy. Nedá nám spát ani myšlenka absence klimatizace, navigace a dalších pro čistou sportovní jízdu zcela zbytečných komponent. Pokud vezmeme v potaz úspory, jakých bylo dosaženo u M3 GTS E92, kde se podařilo tvůrcům shodit 136 kilogramů, u nové M4 GTS by redukce mohla odhadem dosahovat alespoň 100 kilogramů.
Zatímco předchozí model disponoval s převrtaným atmosférickým motorem o objemu 4,4 litru silou 450 koní - ze čtyř decilitrů oproti základu nabízel 30 koní k dobru - v novince se přímo nabízí pracovat s tlakem dvojice turbodmychadel, které z šestiválcového třílitru servírují v základu 431 koní. Meta 460 koní a 600 Nm tak bude zřejmě bezpečně pokořena. Spolu s tím by se změny obtiskly v podobě vylepšené dvouspojkové převodovky a agresivnějšího nastavení zadního samosvoru, nabízí se ještě přepracování zavěšení kol a keramické brzdy v základní výbavě.
Současné GTS je jedním z nejlépe jezdících BMW na okruhy, mělo ovšem jednu výraznější vadu na kráse, kterou byla pořizovací cena. Každý z 250 vyrobených kusů vycházel v přepočtu na zhruba tři miliony korun, což byl nárůst pro kohokoliv jiného než zarytého fandu s kupou peněz neakceptovatelný. Přesto se GTS vyprodalo během několika prvních minut. Z tohoto důvodu se asi nedají čekat nějaké změny, neboť půjde opět o limitovanou edici, za kterou si nechají pořádně zaplatit. M4 s hmotností 1 380 kilogramů a výkonem 460 koní bez zbytečných věcí na palubě ale bude i tak určitě parádní stroj. Uvidíme, co z něho nakonec vyleze.
Nové BMW M4 GTS bude zřejmě nejsportovnějším modelem mnichovské nabídky. To se jistě výrazně projeví také na jeho ceně
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před hodinou - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva