Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 GTS bude, ostřejší verze se vstřikováním vody dorazí již v srpnu
9.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě ostřejší M4 dorazí s nižší hmotností i rozměrným křídlem safety caru. Pod kapotou pak přidá více koní, pamatovat ale bude i na sklerotiky.
Mnichovská automobilka nám letos představila hned dvě novinky založené na BMW M4. Zatímco v lednu se jednalo o koncept Iconic Light, který na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas „zamrkal“ svými organickými diodami, ženevský autosalon byl pro změnu svědkem debutu safety caru pro šampionát MotoGP. Obě tyto novinky by přitom podle nejnovějších informací měli mít vliv na budoucnost značky, zejména pak na příchod modelu, který jistojistě rozzáří oči všem nadšencům.
V srpnu na Concours d'Elegance v americkém Pebble Beach má totiž BMW představit koncepční verzi modelu BMW M4 GTS, která do vínku dostane nejen ony OLEDky, ale také vstřikování vody do sacího traktu, čímž se pyšnil výše zmíněný safety car. Toto řešení snižuje teplotu ve spalovací komoře, což dále napomáhá účinnosti motoru a tedy i vyššímu výkonu. Souběžně s tím ovšem vyžaduje také větší péči, což bylo vždy podstatným limitem pro jeho širší rozšíření.
Abychom upřesnili, o co jde, pak v rychlosti zmíníme, že implementace nové technologie si vyžádala umístění pětilitrové nádržky s vodou do zavazadlového prostoru. Tento objem má safety caru vystačit na jeden závod, silniční provedení by však mělo natáhnout daný interval až na patero natankování palivové nádrže. Pokud však v takové chvíli vodu nedolijete, nic špatného se nestane. Tedy nic, s čím byste museli následně do servisu.
Místo toho elektronika přehodí naladění motoru na méně agresivní mapu, respektive jej vrátí do stavu, s jakým počítá i standardní BMW M4. To dostalo do vínku 431 koní a 550 Nm točivého momentu, což je výkon, která je v případě verze osazené šestistupňovým manuálem spárována s hmotností 1 497 kg. Stovku tak daný model pokoří za 4,3 sekundy a varianta s automatem M DCT dokonce ještě o dvě desetiny rychleji.
Provedení GTS by však s i bez vstřikování vody mělo být rychlejší než základní kupé. Očekává se, že jeho hmotnost ještě více poklesne, zejména s ohledem na okleštěný interiér. Vyjma toho dojde k poladění podvozku, přičemž sériové pneumatiky nahradí semi-slicky. Kromě toho se dočkáme i agresivnějšího bodykitu, jemuž má vévodit rozměrné zadní křídlo jako u safety caru a nízko položený spoiler čelního nárazníku.
Pokud ke všemu řečenému přihodíme ještě organické diody, které se pyšní lepší svítivostí a menší spotřebou energie, pak zde máme opravdu přitažlivé kombo. Již dopředu lze proto počítat s nemalým zvýšením pořizovací ceny, zvláště pokud BMW stejně jako v minulé generaci pustí daný model do světa pouze v limitované edici.
Dá se ale předpokládat, že pro movité zájemce půjde jen o drobnou pihu na kráse. A všem ostatním by náladu mohl spravit dlouho proklamovaný příchod modelu M2. Ten se má ukázat rovněž v Pebble Beach, přičemž do prodeje zamíří ještě před koncem roku. Danou techniku sice bude postrádat, vše ale vykompenzuje ještě nižší hmotností.















Chystané BMW M4 GTS dostane technologii i vzhled safety caru pro šampionát MotoGP
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 5 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 7 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 8 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 10 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva