Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 DTM 2014: speciál s výkonem 487 koní a fantastickou aerodynamikou
2.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové M4 pro seriál DTM odstartuje do sezóny 2014. Hmotnost dosahuje i s řidičem jen 1 110 kilogramů, výkon 487 koní produkuje atmosférická V8.
O očekávaném kupé M4 z Mnichova jste si toho u nás mohli přečíst nespočet, od úniků přes detaily o technice a podrobné oficiální představení až po první videa se zvukem výfuků nebo nedávné fotografie z jízd na sněhu. Jenomže nyní se dostává na scénu také závodní derivát M4 pro DTM. Ten je poháněn atmosféricky plněným osmiválcem, nikoli tedy třílitrovým řadovým šestiválcem S55 B30 přeplňovaným dvojicí turbodmychadel, jaký vozí pod přední kapotou sériové M3 Sedan a M4 Coupé.
Vývoj nového závoďáku začal před loňskou sezonou a nyní je definitivně připraven představit se na konci března při příležitosti oficiálních testů v Budapešti. Poté bude před ostrými starty k vidění ještě jednou v polovině dubna na německém okruhu Hockenheim. Fandové motorsportu a na něj odkazující divize M BMW mají důvod k oslavě. Rozhodně se bude na co koukat, jelikož nový speciál pro závody Deutsche Tourenwagen Masters postavený na základech BMW M4 váží s použitím lehké konstrukce pouhých 1 110 kilogramů a to dokonce s řidičem za volantem. K tomu přičtěte nezbytně dechberoucí aerodynamické vlastnosti a přítlak, který bude držet vůz na dráze doslova jako přilepený.
Závodní vůz z Mnichova je 4 775 milimetrů dlouhý, 1,95 metrů vysoký a jen 1,2 metru vysoký, přičemž stojí na osmnáctipalcových kovaných kolech omotaných pneumatikami Hankook. Ty zadní bude pořádně trápit přeplňování prostý čtyřlitrový osmiválec P66 o výkonu 480 koní a točivém momentu 500 Nm, který vozu umožňuje zrychlit z klidu na stokilometrovou rychlost za méně než 3 sekundy. Točivý moment přenáší na zadní kola šestistupňová sekvenční převodovka, které samozřejmě nechybějí pádla na volantu. V pravém slova smyslu bychom to čistokrevným volantem nenazvali, ale s náležitě ostrým řízením bude asi fungovat dobře.
Na trati bude M4 DTM těžit ze stavitelného podvozku s dvojitými lichoběžníky a zavěšením pushrod. Tlumiče samozřejmě také bude moci závodní tým nastavovat. Jiné než famózní nemůže být hydraulicky ovládaná brzdová soustava s větranými kotouči a lehkými brzdovými třmeny. Při nahlédnutí do interiéru se samozřejmě dočká pozorovatel jen a pouze toho nejnutnějšího, tedy pedálů, volantu, telemetrických přístrojů, bezpečnostního rámu a sedačky. Oficiální závodní premiéry se tahle nekompromisní M4 dočká 4. května na Hockenheimu, při příležitosti startu nové sezóny šampionátu DTM.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Nový závodní speciál od BMW se jmenuje M4 DTM, pod kapotou vozí atmosférický osmiválec s výkonem 487 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 4 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před hodinou - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 2 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 4 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera - Britové chtěli udělat z nepotřebných telekomunikačních boxů u silnic dobíjecí stanice pro všechny. Zůstali u jednoho, který rozeberou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva