Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 CS je venku, sepraná GTS přibrala výkon, shodila kila
19.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tak trochu polovičaté GTS dostalo do vínku 460 koní a karbonovou dietu. Stovku tak zvládne za 3,9 sekundy, má ale i své stinné stránky.
To, že M4 Coupe dostane ostřejší verzi, není žádným tajemstvím. Jedna už vznikla, říkalo se jí GTS, ovšem nebyla pro každého. Proto BMW připravovalo neomezenou variantu, která by od GTS pochytila pár triků. V základu hlavně vyšší výkon a nižší hmotnost. Jinými slovy, do hry by se vrátila verze CS. Již v únoru se potvrdilo, že to BMW myslí vážně, když se tuto verzi podařilo nafotit.
V tu chvíli jsme očekávali premiéru v Ženevě, BMW si však své trumfy schovalo až do Šanghaje. Pokud si přitom uvědomíte, kolik již bylo na čínské motor show odhaleno novinek, pak je zřejmé, že se tamní autoshow stala jednou z nejdůležitějších akcí tohoto typu. O souběžně probíhajícím newyorském autosalonu vlastně ani nevíme, na Šanghaj se soustředí celý motoristický svět.
Také proto se tam ukázalo BMW M4 CS. To ve výsledku nebude až tak běžným modelem, byť mnichovská automobilka nejspíše nebude limitovat počet kusů - místo toho výrobu omezí časově, přičemž mezníkem je polovina příštího roku. To by ale mohli olivnit zákazníci. Pokud budou přicházet objednávky, BMW výrobu jistě neutne.
Velkému zájmu bychom se rozhodně nedivili, za cenu 116 900 EUR (cca 3,19 milionu korun) toho CS nabízí opravdu hodně. Či respektive méně, neboť ve srovnání se základním kupé toho na kila dostanete méně. Vedle střechy je z karbonu také spoiler na zádi, difuzor a čelní splitter. Odlehčení dočkaly i dveřní panely, o 25 % je lehčí i kapota motoru. Celkově CS shodilo 32 kilogramů
Pohon stále zajišťuje přeplňovaný třílitrový šestiválec, jeho výkon a točivý moment ale narostl o 10 koní a 50 Nm. Výsledkem je 460 koní a 600 Nm, které na zadní kola bude přenášet výlučně sedmistupňový dvouspojkový automat. Zrychlení z klidu na stovku zabere pouze 3,9 sekundy, ve srovnání s 450koňovou variantou M4 Competition Package je tedy verze CS rychlejší o tři desetiny. Kromě toho se zvládá maximálně rozjet na 280 km/h, kdy ke slovu přichází omezovač.
Vedle vyššího výkonu a nižší hmotnosti dostalo CS tužší pružiny, tlumiče a stabilizátory a 19" přední a 20" zadní kola. Ta byla samozřejmě odlehčena, další kilogramy - ty neodpružené - lze zahodit instalací příplatkových karbonových brzd se šestipístky vpředu a čtyřpístky vzadu.
O vizuálních změnách de facto již byla řeč, jde o ony karbonové doplňky. Kromě toho dorazily i koncovky výfuku s 80milimetrovým průměrem. Nabídka barev bude omezena, zákazníci si mohou vybírat mezi odstíny Lime Rock Grey, Alpine White, San Marino Blue, Sapphire Black a Frozen Dark Blue II.
BMW M4 CS má Nordschleife zvládnout za 7 minut a 38 sekund. Je tak sice o deset sekund pomalejší než provedení GTS, ale zároveň stejně rychlé jako Porsche 911 991 Carrera S a především o podstatných 14 sekund rychlejší než běžné M4 Coupe osazené taktéž automatickou převodovkou M DCT.
BMW M4 CS dostalo více koní a méně kilogramů. Na Ringu tak oproti standardu zrychlilo o 14 sekund
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis