Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 2014: to je ono, uniklo vše o nástupci M3
15.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno, + videa) Uhlíkové vlákno je zásadním prvkem novinky divize M. Vyroben něj je třeba i difuzor či brzdy schované za 20palcovými koly.
Doplněno 16.8. 09:00 Koncepční BMW M4 Coupe je venku oficiálně. Přispět tak můžeme i sadou o chloupek kvalitnější fotografií, s jejímž zveřejněním má co dělat automobilka, i několika dalšími informacemi. Tou asi nejzásadnější jsou náznaky, že by by nová generace modelu M3 (i když v tomto případě s jiným názvem) vůbec poprvé v historii nedorazila s manuálem, ale jen s dvouspojkovým automatem z modelu M5 nebo M6. BMW sice ručně řazenou převodovku v minulosti slíbilo jako naprostou jistotu, tu ale mít nemůžeme. Ostatně podobnou budoucnost kdysi Porsche slibovalo pro novou 911 GT3 a výsledek známe všichni.
Zajímavé přitom bude, že zatímco název M3 zůstane vyhrazen jen novému sedanu, jméno M4 bude užívat jak kupé, tak kabriolet a dokonce i čtyřdveřové Gran Coupe. Novinka tak bude kopírovat větší M6, která ji ovlivnila také vizuálně. Ve srovnání s tímto modelem ale bude M4 působit jako atlet - hmotnost se totiž má držet někde okolo 1 500 kg. Jistotou je pak pohon zadních kol, i když o čtyřkolce BMW jeden čas uvažovalo. Nakonec ale byl tento systém M-divizí zamítnut.
O motorovém prostoru se nadále jen spekuluje, proto raději počkáme na Detroit 2014 na ověřené informace. Krátce poté by jak M3, tak i M4 měly jít do prodeje, přičemž po stránce cenové by kupé mělo stát stejně jako stávající M3 Coupe. Tedy nějakých 1,8 milionu korun.
Na slovo „únik“ již začínáme být alergičtí a věříme, že v tom nejsme sami. Bohužel jej ale musíme použít znovu a opět v tom hlavní roli hraje koncepční BMW M4, které se naživo ukáže během přehlídky Concours d’Elegance v americkém Pebble Beach. Jenže oficiální cestou snímky i informace týkající se nového bavorského kupé nešly, o ničem jiném než o úniku tak opravdu nelze hovořit. Samotný zdroj ale asi nemá smysl zbytečně pitvat a proto se raději pojďme podívat, co nového M-divize stvořila.
„Koncepční BMW M4 Coupe je ideálním zosobněním naší filozofie. Ve formě velmi emotivního modelu totiž kombinuje geny motorsportu a ničím neomezenou každodenní praktičnost. Již čtyři generace BMW M3 takto na silnici přenesly vlastnosti okruhového speciálu a nové Coupe jen kráčí v jejich šlépějích. Ostatně, ideálně o tom referuje již jeho název M4,“ říká o německé novince pyšně Dr. Friedrich Nitschke, prezident a CEO divize BMW M GmbH.
Šéfdesignér značky Adrian Van Hooydonk pak dodává, že „každý stylistický detail je založen na funkci“. Proto ostatně na výrobu konceptu M4 použilo BMW pomalu více karbonu než na všechna svá předchozí vozidla. Z uhlíkových vláken totiž není jen tradiční střecha nebo brzdy ukryté za 20palcovými koly, ale také přední nárazník, zadní difuzor a dokonce i kvarteto koncovek výfuku.
Klasickým střihem - tedy velmi krátkými převisy, dlouhou kapotou a dlouhým rozvorem - pak nový koncept velmi připomíná předminulé BMW M3 E46. Tento dojem jen umocňuje použitá barva zvaná Aurum Dust (zlatý prach). Obdobné propojení pak můžeme očekávat také v motorovém prostoru, o technice ale v Mnichově momentálně mlčí. Jisté je tak pouze užití přeplňovaného šestiválce.
Více informací bohužel únikovým východem od BMW nevyrazilo, po stránce výkonu tak můžeme jen spekulovat. Podle všeho bychom se ale měli dočkat 450 koní a 550 Nm točivého momentu, což by BMW M4 mělo stačit ke sprintu z klidu na stovku za 4,2 sekundy. Nejvyšší rychlost pak dozajista narazí v 250 km/h na omezovač, za příplatek vám jej ale značka ráda vymontuje.
Tím se dnes zřejmě již definitivně můžeme s mnichovským konceptem rozloučit a namísto zbytečných slov vás necháme kochat se samotnými obrázky. Jak sami uznáte, s tradiční „eMkovou“ trikolorou a patřičně nafouklými blatníky (o kterých si verze E92 mohla nechat zdát) vypadá novinka opravdu skvěle.













„Koncept” BMW M4 už se představil i oficiálně. Tvary vozu sice velkým překvapením nejsou, fanoušky značky ale k židli dozajista přikovají
První živé fotky z Pebble Beach od Jense Meinerse
Sada uniklých fotek už dříve odhalila vše
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 6 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 8 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 9 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před 11 hodinamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19