Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 2014: to je ono, uniklo vše o nástupci M3
15.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno, + videa) Uhlíkové vlákno je zásadním prvkem novinky divize M. Vyroben něj je třeba i difuzor či brzdy schované za 20palcovými koly.
Doplněno 16.8. 09:00 Koncepční BMW M4 Coupe je venku oficiálně. Přispět tak můžeme i sadou o chloupek kvalitnější fotografií, s jejímž zveřejněním má co dělat automobilka, i několika dalšími informacemi. Tou asi nejzásadnější jsou náznaky, že by by nová generace modelu M3 (i když v tomto případě s jiným názvem) vůbec poprvé v historii nedorazila s manuálem, ale jen s dvouspojkovým automatem z modelu M5 nebo M6. BMW sice ručně řazenou převodovku v minulosti slíbilo jako naprostou jistotu, tu ale mít nemůžeme. Ostatně podobnou budoucnost kdysi Porsche slibovalo pro novou 911 GT3 a výsledek známe všichni.
Zajímavé přitom bude, že zatímco název M3 zůstane vyhrazen jen novému sedanu, jméno M4 bude užívat jak kupé, tak kabriolet a dokonce i čtyřdveřové Gran Coupe. Novinka tak bude kopírovat větší M6, která ji ovlivnila také vizuálně. Ve srovnání s tímto modelem ale bude M4 působit jako atlet - hmotnost se totiž má držet někde okolo 1 500 kg. Jistotou je pak pohon zadních kol, i když o čtyřkolce BMW jeden čas uvažovalo. Nakonec ale byl tento systém M-divizí zamítnut.
O motorovém prostoru se nadále jen spekuluje, proto raději počkáme na Detroit 2014 na ověřené informace. Krátce poté by jak M3, tak i M4 měly jít do prodeje, přičemž po stránce cenové by kupé mělo stát stejně jako stávající M3 Coupe. Tedy nějakých 1,8 milionu korun.
Na slovo „únik“ již začínáme být alergičtí a věříme, že v tom nejsme sami. Bohužel jej ale musíme použít znovu a opět v tom hlavní roli hraje koncepční BMW M4, které se naživo ukáže během přehlídky Concours d’Elegance v americkém Pebble Beach. Jenže oficiální cestou snímky i informace týkající se nového bavorského kupé nešly, o ničem jiném než o úniku tak opravdu nelze hovořit. Samotný zdroj ale asi nemá smysl zbytečně pitvat a proto se raději pojďme podívat, co nového M-divize stvořila.
„Koncepční BMW M4 Coupe je ideálním zosobněním naší filozofie. Ve formě velmi emotivního modelu totiž kombinuje geny motorsportu a ničím neomezenou každodenní praktičnost. Již čtyři generace BMW M3 takto na silnici přenesly vlastnosti okruhového speciálu a nové Coupe jen kráčí v jejich šlépějích. Ostatně, ideálně o tom referuje již jeho název M4,“ říká o německé novince pyšně Dr. Friedrich Nitschke, prezident a CEO divize BMW M GmbH.
Šéfdesignér značky Adrian Van Hooydonk pak dodává, že „každý stylistický detail je založen na funkci“. Proto ostatně na výrobu konceptu M4 použilo BMW pomalu více karbonu než na všechna svá předchozí vozidla. Z uhlíkových vláken totiž není jen tradiční střecha nebo brzdy ukryté za 20palcovými koly, ale také přední nárazník, zadní difuzor a dokonce i kvarteto koncovek výfuku.
Klasickým střihem - tedy velmi krátkými převisy, dlouhou kapotou a dlouhým rozvorem - pak nový koncept velmi připomíná předminulé BMW M3 E46. Tento dojem jen umocňuje použitá barva zvaná Aurum Dust (zlatý prach). Obdobné propojení pak můžeme očekávat také v motorovém prostoru, o technice ale v Mnichově momentálně mlčí. Jisté je tak pouze užití přeplňovaného šestiválce.
Více informací bohužel únikovým východem od BMW nevyrazilo, po stránce výkonu tak můžeme jen spekulovat. Podle všeho bychom se ale měli dočkat 450 koní a 550 Nm točivého momentu, což by BMW M4 mělo stačit ke sprintu z klidu na stovku za 4,2 sekundy. Nejvyšší rychlost pak dozajista narazí v 250 km/h na omezovač, za příplatek vám jej ale značka ráda vymontuje.
Tím se dnes zřejmě již definitivně můžeme s mnichovským konceptem rozloučit a namísto zbytečných slov vás necháme kochat se samotnými obrázky. Jak sami uznáte, s tradiční „eMkovou“ trikolorou a patřičně nafouklými blatníky (o kterých si verze E92 mohla nechat zdát) vypadá novinka opravdu skvěle.
„Koncept” BMW M4 už se představil i oficiálně. Tvary vozu sice velkým překvapením nejsou, fanoušky značky ale k židli dozajista přikovají
První živé fotky z Pebble Beach od Jense Meinerse
Sada uniklých fotek už dříve odhalila vše
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva