Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny
11.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nová eMka disponují výkonem 431 koní, točivým momentem 550 Nm a zrychlují z nuly na stovku za 4,1 sekundy. Cena startuje na částce 1 960 000 Kč u M3.
Tip: Projděte si již podrobné oficiální představení obou nových bavorských M.
Novou M3, ze které se stává už jen sedan, a M4 Coupé jsme s velkým očekáváním sledovali už v ranné fázi vývoje. Po řadě videí z Nordschleife a další sadě s minimem maskování, prvních snímcích uniklých z natáčení reklam tu máme konečně fotografie finálních produktů divize M. Ke všem možným rozborům se sluší dodat už jen to, co nám ke kompletní sbírce chybí a to jsou technické údaje a ceny. Je to lepší, než jsme čekali.
Pod kapotou se nachází řadový benzinový šestiválec TwinPower Turbo o objemu 2 979 cm3 (shodný obsah s 335i), který u F80 a F82 disponuje výkonem 431 koní. Do motoru foukají vrchovatou měrou ne jedno, ale hned dvě turbodmychadla s technikou Mono-Scroll (twin-scroll se nekoná). Točivý moment 550 Nm na zadních kolech znamená o 40 % více než v případě předchozí osmiválcové atmosférické jednotky generace E92. Čtyřlitr je dosahoval při 3 900 otáčkách, novinka však díky přeplňování dokáže daleko vyšší porci prodávat zadním kolům v rozpětí 1 800-5 390. Dotočit se údajně zvládá až do maximalních 7 600 otáček.
Pravdou je, že je to sice o šest stovek méně, ale na přeplňovaný motor úctyhodně vysoké číslo. Spotřeba, kterou výrobce uvádí na papíře, klesla o 25 % na hodnotu 8,4 litru, respektive emise se usadily v průměru na 194 g CO2/km. M4 se pyšní ve srovnání s M3 E92 úbytkem 80 kilogramů hmotnosti a podle metodiky DIN jí tedy naměříme 1 497 kilo (1 572 kg na eurozpůsob).
Sprint z klidu na sto kilometrů v hodině M3 i M4 Coupé absolvují za bryskních 4,1 sekundy a to při volbě manuální šestistupňové i o stupeň bohatší dvouspojkové skříně. Standardem bude omezovač na velmi populárních 250 km/h, za příplatek vám ho hned v továrně přeštělují na 280 km/h. Zajímvaý způsob, jak dát zákazníkům pokyn si ještě připlatit. Nakonec nezbývá než prozradit ceny. U dvoudvéřové M4 startuje v Německu na 72 200 Eurech (cca 1 980 000 Kč), o pár bohatší M3 se dostává o zanedbatelných 700 Euro níže (cca 1 960 000 Kč).
BMW M3 F80














BMW M4 Coupé F82
Kromě přeplňování dostanou ostři hoši z Mnichova také netradiční Launch control pro zahřátí pneumatik a dále výfukové klapky pro utišení motoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 8 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 4 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 5 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 7 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 8 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 20:56 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07