Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M3 F80 a M4 F82 dostanou minimálně 425 koní, hmotnost spadne k 1 500 kg
24.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinky M-divize počítají s větším množstvím karbonu, který kromě hmotnosti sníží i těžiště. Dynamika předchozí M3 E92 tak dostane na frak.
Tak tu máme další kolo spekulací zaměřených na výkon chystaných BMW M3 a M4. Pokud jste ovšem doufali v sílu vyšší než 450 či dokonce 460 koní, pak vás trochu zklameme. Mnichovská automobilka s největší pravděpodobností tak vysoko nezamíří, neboť o působivou dynamiku chce dosáhnout především nízkou hmotností a nízkým těžištěm. Proto prý dostaneme karbonovou střechu, karbonové víko zavazadelníku, karbonová přední sedadla a karbon-keramické brzdy. Ty ovšem nebudou součástí standardní, nýbrž příplatkové výbavy.
Cílem je podle zdrojů ze zákulisí hmotnost generace M3 E46, což by znamenalo nějakých 1 500 kg. Tedy o dost méně než u BMW M3 E92. Ve srovnání s tím by pak výkon šestiválcového motoru (s pravděpodobným kódovým označením S55) měl narůst jen nepatrně na minimálních 425 koní. Točivý moment by se ovšem díky přeplňování měl pohnout na více než 500 Nm, přičemž k dispozici prý bude v širším pásmu otáček.
Otázkou samozřejmě je, nakolik daným zvěstem můžeme věřit. Přeci jen spekulací o pohonné jednotce M3 F80 a M4 F82 tu již bylo několik. Některé se dokonce zabývají tou hypotézou, že by objem motoru měl činit 3,3 litru. Další pak naznačují, že daných 425 koní dostane pouze čtyřdveřový sedan, zatímco kupé nabídne o nějakých deset koní méně. S ohledem na plánovanou nižší hmotnost to ale prý dynamiku této verze nepoškodí.
Uvidíme tedy v lednu na autosalonu v Detroitu, nakolik se nejnovější spekulace potvrdí. Jisté by ovšem mělo být jarní zahájení výroby, přičemž první exempláře by k zákazníkům měly dorazit někdy před začátkem letních prázdnin 2014. BMW se přitom cenu snaží udržet na úrovni již ukončeného modelu M3 E92, s ohledem na vyšší plánovanou rychlost a větší množství karbonu však spíše počítáme s lehčím navýšením.








BMW prý modely M3 F80 a M4 F82 testuje již od roku 2011, zejména u kupé by tak vrcholná dynamika měla být zárukou
Zdroj: BimmerPost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 4 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
Hezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
před 2 hodinamiEU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
před 3 hodinamiBrutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 4 hodinamiDodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
před 5 hodinamiZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva