Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M3 F80 a M4 F82 dostanou minimálně 425 koní, hmotnost spadne k 1 500 kg
24.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinky M-divize počítají s větším množstvím karbonu, který kromě hmotnosti sníží i těžiště. Dynamika předchozí M3 E92 tak dostane na frak.
Tak tu máme další kolo spekulací zaměřených na výkon chystaných BMW M3 a M4. Pokud jste ovšem doufali v sílu vyšší než 450 či dokonce 460 koní, pak vás trochu zklameme. Mnichovská automobilka s největší pravděpodobností tak vysoko nezamíří, neboť o působivou dynamiku chce dosáhnout především nízkou hmotností a nízkým těžištěm. Proto prý dostaneme karbonovou střechu, karbonové víko zavazadelníku, karbonová přední sedadla a karbon-keramické brzdy. Ty ovšem nebudou součástí standardní, nýbrž příplatkové výbavy.
Cílem je podle zdrojů ze zákulisí hmotnost generace M3 E46, což by znamenalo nějakých 1 500 kg. Tedy o dost méně než u BMW M3 E92. Ve srovnání s tím by pak výkon šestiválcového motoru (s pravděpodobným kódovým označením S55) měl narůst jen nepatrně na minimálních 425 koní. Točivý moment by se ovšem díky přeplňování měl pohnout na více než 500 Nm, přičemž k dispozici prý bude v širším pásmu otáček.
Otázkou samozřejmě je, nakolik daným zvěstem můžeme věřit. Přeci jen spekulací o pohonné jednotce M3 F80 a M4 F82 tu již bylo několik. Některé se dokonce zabývají tou hypotézou, že by objem motoru měl činit 3,3 litru. Další pak naznačují, že daných 425 koní dostane pouze čtyřdveřový sedan, zatímco kupé nabídne o nějakých deset koní méně. S ohledem na plánovanou nižší hmotnost to ale prý dynamiku této verze nepoškodí.
Uvidíme tedy v lednu na autosalonu v Detroitu, nakolik se nejnovější spekulace potvrdí. Jisté by ovšem mělo být jarní zahájení výroby, přičemž první exempláře by k zákazníkům měly dorazit někdy před začátkem letních prázdnin 2014. BMW se přitom cenu snaží udržet na úrovni již ukončeného modelu M3 E92, s ohledem na vyšší plánovanou rychlost a větší množství karbonu však spíše počítáme s lehčím navýšením.








BMW prý modely M3 F80 a M4 F82 testuje již od roku 2011, zejména u kupé by tak vrcholná dynamika měla být zárukou
Zdroj: BimmerPost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez včera 15:23
- V Moto2 PP pro Gonzaleze, 10. Salač včera 14:28
- Pole Position získal v Moto3 v Jerezu Rueda včera 13:40
- Pole Position si v Jerezu vyjel překvapivě Fabio Quartararo včera 10:53
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky 25.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 11 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB