Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M235i Track Edition si na to, co naznačuje názvem, jen hraje
19.7.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Skutečnou okruhovou edici si představujeme jinak. BMW ale zřejmě má za to, že M235i je už ve standardu tak dobrá, že ani pro okruh vylepšit nepotřebuje.
Vzhledem k tomu, co dokáže předvést BMW M135i na Severní smyčce německého Nürburgringu nelze očekávat, že by se ještě ostřejší M235i měla na jakékoli závodní trati ztratit. Přesto máme za to, že provedení tohoto vozu s označením Track Edition, tedy okruhová edice, by si zasloužilo trochu více úprav, než jaké takto nazvaný vůz od BMW dostal.
Inspirací Mnichovu by přitom mohla být třeba M235i Manhart. Pravda, jejích 430 koní a další modifikace už výrazně zasahují do teritorií nové M3, BMW se ale přece nemuselo zaměřit na výkon motoru. Vůz mohl dostat lepší brzy, upravený podvozek nebo lepivější pneumatiky, ale z tohoto ranku nemá upravená M235i k dispozici vůbec nic.
M235i Track Edition vstupuje v tuto chvíli do prodeje v Nizozemsku coby oficiální produkt tamního zastoupení, ke kterému ale vydala tiskovou zprávu i samotná automobilka ve vícero jazycích. Není to tedy žádné „garážové dílo”, přesto tak trochu působí. Oproti standardnímu provedení se totiž liší spíše druhotnými drobnostmi, však posuďte sami.
Ačkoli automobilka o voze hovoří jako o exkluzivním a sportovním, je to nakonec jen standardní M235i ověšená pár doplňky divize M Performance. Konkrétně se jedná hlavně o doplňky karoserie sestávající z předního lízátka, nástavců prahů a čemusi, co BMW nazývá difuzorem. Bude to ale jen kus jinak tvarovaného karbonu. Černá mřížka chladiče situaci nezachraňuje, zadní přítlačné křídlo, 19" kola a nový výfuk by mohly, zásadní trumf v rozehrané karetní partii ale neznamenají.
Ani uvnitř se nedějí zázraky - hliníkové nášlapy pedálů, karbonová krytka madla ruční brzdy nebo alcantarový volant s displejem, měřením dynamiky či ukazateli přeřazení nejsou to, co na okruhu budete potřebovat především. Také zbytek techniky pak zůstává zcela sériový - třílitrový motor o výkonu 326 koní navíc v tomto případě doplňuje výhradně automatická převodovka.
Nazvali bychom to spíše „Wannabe Track Edition” pro lidi, kteří mají entuziasmus za volantem spojený s obdivnými pohledy okolí, ale proč ne, M235i bude dobrá i tak. Horší je to s cenou a počtem vyrobených kusů - pro Holandsku vznikne jen 12 takových vozů s cenovkou 83 000 Eur, skoro 2,28 milionu Kč. Za nedostupnost téhle nabídky v České republice, pokud na ní dojde, asi truchlit nebudeme...






































































Okruhovou edici jinak schopného BMW si představujeme docela jinak. Kde je samosvor, lepší brzy, specifický podvozek, manuální převodovka...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
včeraUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025Muž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
5.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Pirelli Dutch Round včera 12:45
- Honda Test Days 2025: otestujte motocykly Honda včetně novinek včera 10:02
- Startovní listina Le Mans 2025 včera 10:00
- Šéf Trackhouse Marks: „To je důvod, proč jsme přivedli Oguru“ 5.4.2025
- Cremona: Test WorldWCR 2. den 4.4.2025
Nejnovější články
Novou obří jachtu majitele Astonu Martin přesouvali prťavými kanály nizozemského městečka, perle za 4,5 miliardy klestili cestu 4 dny
včeraPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
včeraČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
včeraŠéf Seatu náhle skončil, těsně před tím ale v rozhovoru popsal, jak na tom dnes automobilka je
včeraMalá automobilka asi zapomněla, že je rok 2025, představila nový nejsilnější motor V12 historie silničních aut
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva