Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M2 xDrive: nejmenší eMko je další pán na „čtyřkolkové holení”
25.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW už překročilo Rubikon a oznámilo, že sedany a kupé divize M s pohonem 4x4 přjijdou. Teď už je jen otázkou, kdy dorazí ten který z nich.
Nad změnami, které BMW provádí ve své nabídce v posledních letech, pravidelně hořekujeme, neboť se nám prostě nelíbí. Může se to zdát nesmyslné, zbytečně upjaté, nemístně konzervativní. Však automobilka přece pouze rozšiřuje nabídku, co je na tom špatného? Kdyby věc stála takto, špatného na tom není jistě nic. BMW ale nabídku nerozšiřuje, ono ji mění. A pokud něco dorazí jako rozšíření, je to jen znamením budoucí podstatné změny, která se někomu líbit může, ve výsledku ale jen dá přednost jedněm na úkor druhých - zpravidla těch, kteří auta značky kupovali po léta či dekády předtím. A to se nikomu soudnému zamlouvat nemůže.
Pokud se vám zdá, že mluvíme příliš nekonkrétně, můžeme být faktičtější. Například příchod automatického řazení jako alternativy pro ten či onen model nemusí vadit nikomu, naopak, pokud ovšem postupně nepřejde v nabídku řazení pouze samočinného. Postup BMW tímto směrem se může zdát logický, však poté zjistilo, že manuální řazení kupuje tu 40, tu 15, tu třeba jen pár procent zákazníků. Ale je to dost málo, zvláště pak v jeho případě, kdy má k dispozici tolik rozličné techniky, že může osadit manuálem prakticky jakýkoli model bez podstatných vícenákladů? Není, BMW by mohlo nabízet manuál za zvláštní příplatek klidně jednotkám lidí, ale ono to často nedělá, ani když ho běžné vyrábí, natož pak jindy. Manuály prostě najednou nejsou, i když by je dost lidí chtělo a klidně si za ně zaplatilo.
Prakticky stejný výsledek měla prakticky všechna podobná „doplnění nabídky”, a to nejen u BMW. Proč se tedy máme obávat eMek s pohonem všech kol (nebo předokolek, malých turbomotorů, hybridů...), když vůbec nemusí být špatná? Protože toto rozšíření může snadno vést k tomu, že brzy nebudou žádná jiná. A zadokolky budou nám - a jistě nejen nám - chybět.
Proto na už potvrzené čtyřkolky pro eMka hledíme s určitou skepsí a nadšeně jsme nevítali ani prototyp M5 xDrive. Kdy dorazí em-pětka „ve čtyřkolce”, je zatím nejasné, jisté ale je, že v tom nebude sama. Dalším pánem na holení má být v tomto případě též potvrzená M2, která se jej má dočkat též.
V tomto případě dosud nejde o potvrzenou informaci, ale spekulaci britských novinářů. Ti jsou ovšem obvykle dobře informování, navíc nás nenapadá jediný důvod, proč by se BMW mělo u některých modelů M xDrive bránit a u jiných ne. Pokud se tedy nestane nic zvláštního, můžeme si připravit červený koberec i pro BMW M2 xDrive, jež dorazí na trh už letos.
Čtyřkolka se ale nemá objevit v nabídce hned od začátku, nejprve bude k mání jen zadokolka. Varianta xDrive přibude až o rok později (přelom let 2016 a 2017), prý na vybraných trzích. Co přesně to bude znamenat, nevíme, dá se ale očekávat, že bude k dispozici spíše v chladnějších destinacích.
Další detaily prozatím chybí, vůz ale bude pochopitelně citelně těžší než standardní M2 (ta má vážit do 1 530 kg), přesto by mohl s totožným výkonem (jistě méně než M4, ale více než M135i, tipujeme 360-380 koní) nabídnout o něco lepší akceleraci z klidu na 100 km/h, hovoří se o časech mezi 4 a 4,5 sekundy pro obě varianty. Maximální rychlost bude omezena na 250 km/h.
Na další podrobnosti si budeme muset počkat, nedivili bychom se ale, kdyby během pár let nabízela pohon všech kol všechna M od BMW. A pak... No nebudeme se opakovat, čas ukáže.
BMW M2 bylo už mnohokrát přistiženo při testech. Že dorazí již brzy, je jisté, že i jako čtyřkolka, pravděpodobné
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis