Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M135i: 320 koní a 3 dveře pro novou jedničku
24.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Divize M Performance má nového člena. Zatím coby konceptu, ale M135i můžete brát rovnou jako nový soft-hot-hatch divize M.
O BMW M135i jsme několikrát psali jako o hotové věci. Jenže vždycky je něco jiného mít to podloženo pokoutně pořízenými fotkami vozu kdesi na ulici, který může vypadat všelijak, jen ne jako výsledný produkt a pořádně naleštěným skutečným strojem snažícím se nechat vyniknout své nejlepší detaily.
Typickým příkladem budiž další stroj z nové sportovní řady M Performance, která byla v provozu přistihnuta několikrát. Až teď tedy máme možnost adekvátně srovnat, jak se budou od sebe navzájem vizuálně odlišovat sériové jedničky vybavené optickým paketem M Performance a skutečným, komplexněji upraveným M135i.
Rozdíly jsou naprosto markantní. Jiné nárazníky, prahy, kola i rychlé pruhy - místo decentnějších černých nejostřejší mnichovská trikolora divize M GmbH.
Co tedy vůz, který se společně s 1 M Coupé nově postaví Audi RS3 a který se před veřejností ukáže za necelé dva týdny v Ženevě nejdříve jako koncept, přináší po konstrukční stránce? Tak předně bych rád upozornil, že před sebou máme první oficiální fotografie nové řady 1 v třídveřovém provedení - podle kódu jde o BMW F21 a už jsme jej viděli v zakamuflované podobě i na obrázcích patentového úřadu.
Tohle je zatím nový výkonový vrchol řady 1, a přestože se nejedná o plnohodnotné auto oddělení M, za jedničkou M Coupé nebude příliš zaostávat. Pod kapotou pracuje přeplňovaný řadový šestiválec s přímým vstřikováním, BMW ale nezveřejnilo, jestli se jedná o novější verzi N55 s jedním turbodmychadlem typu twin-scroll, anebo poněkud starší verze N54 s dvojicí turbodmychadel. Také parametry si nechávají zatím pro sebe a do tiskové zprávy napsali „výkon přes 300 koní“. Podle dostupných informací to ale bude přes 320 koňských sil a točivý moment až 450 newtonmetrů.
Malý hatchback s odhadovanou hmotností těsně pod 1,5 tuny by měl být schopen akcelerovat na stovku za 4,9 sekundy, na 200 km/h se dostat za 17,3 s a nejvyšší rychlost bude mít elektronicky omezenou na tradičních 250 km/h. Tyto hodnoty by měly být blízké M135i s pohonem zadních kol, údaje pro M135i xDrive se systémem 4x4 jsou prozatím utajovány trochu lépe.
Ve spojení s výkonnější pohonnou jednotkou byl značně přepracován také snížený podvozek využívající tužší pružiny, tlumiče a silentbloky a nová osmnáctipalcová kola ukrývající upgrade brzdového systému - přední kotouče mají průměr 360 mm, zadní 350 mm.
Koncept, který je ale blíže sériovému vozu, než jeho dočasné zařazení napovídá, se v Ženevě postaví bok po boku s BMW M550d xDrive, X5 M50d a X6 M50d.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Živé fotky M135i ze Ženevy
Trikolóra M GmbH zavazuje, od M135i budou rozhodně očekávány nadstandardní jízdní vlastnosti i výkony - dosavadní eko-image nové jedničky bude muset stranou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel