Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M135i: 320 koní a 3 dveře pro novou jedničku
24.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Divize M Performance má nového člena. Zatím coby konceptu, ale M135i můžete brát rovnou jako nový soft-hot-hatch divize M.
O BMW M135i jsme několikrát psali jako o hotové věci. Jenže vždycky je něco jiného mít to podloženo pokoutně pořízenými fotkami vozu kdesi na ulici, který může vypadat všelijak, jen ne jako výsledný produkt a pořádně naleštěným skutečným strojem snažícím se nechat vyniknout své nejlepší detaily.
Typickým příkladem budiž další stroj z nové sportovní řady M Performance, která byla v provozu přistihnuta několikrát. Až teď tedy máme možnost adekvátně srovnat, jak se budou od sebe navzájem vizuálně odlišovat sériové jedničky vybavené optickým paketem M Performance a skutečným, komplexněji upraveným M135i.
Rozdíly jsou naprosto markantní. Jiné nárazníky, prahy, kola i rychlé pruhy - místo decentnějších černých nejostřejší mnichovská trikolora divize M GmbH.
Co tedy vůz, který se společně s 1 M Coupé nově postaví Audi RS3 a který se před veřejností ukáže za necelé dva týdny v Ženevě nejdříve jako koncept, přináší po konstrukční stránce? Tak předně bych rád upozornil, že před sebou máme první oficiální fotografie nové řady 1 v třídveřovém provedení - podle kódu jde o BMW F21 a už jsme jej viděli v zakamuflované podobě i na obrázcích patentového úřadu.
Tohle je zatím nový výkonový vrchol řady 1, a přestože se nejedná o plnohodnotné auto oddělení M, za jedničkou M Coupé nebude příliš zaostávat. Pod kapotou pracuje přeplňovaný řadový šestiválec s přímým vstřikováním, BMW ale nezveřejnilo, jestli se jedná o novější verzi N55 s jedním turbodmychadlem typu twin-scroll, anebo poněkud starší verze N54 s dvojicí turbodmychadel. Také parametry si nechávají zatím pro sebe a do tiskové zprávy napsali „výkon přes 300 koní“. Podle dostupných informací to ale bude přes 320 koňských sil a točivý moment až 450 newtonmetrů.
Malý hatchback s odhadovanou hmotností těsně pod 1,5 tuny by měl být schopen akcelerovat na stovku za 4,9 sekundy, na 200 km/h se dostat za 17,3 s a nejvyšší rychlost bude mít elektronicky omezenou na tradičních 250 km/h. Tyto hodnoty by měly být blízké M135i s pohonem zadních kol, údaje pro M135i xDrive se systémem 4x4 jsou prozatím utajovány trochu lépe.
Ve spojení s výkonnější pohonnou jednotkou byl značně přepracován také snížený podvozek využívající tužší pružiny, tlumiče a silentbloky a nová osmnáctipalcová kola ukrývající upgrade brzdového systému - přední kotouče mají průměr 360 mm, zadní 350 mm.
Koncept, který je ale blíže sériovému vozu, než jeho dočasné zařazení napovídá, se v Ženevě postaví bok po boku s BMW M550d xDrive, X5 M50d a X6 M50d.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012





Živé fotky M135i ze Ženevy
Trikolóra M GmbH zavazuje, od M135i budou rozhodně očekávány nadstandardní jízdní vlastnosti i výkony - dosavadní eko-image nové jedničky bude muset stranou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Zkrachovalý dealer Maserati rozprodává zbylá skladová auta. Pryč půjdou za téměř jakoukoli cenu
24.1.2025VW letos nepřijde s jediným novým elektromobilem. Ty stávající bude prodávat leda pod cenou, s vidinou 38miliardové pokuty
24.1.2025Nejprodávanější auta Evropy za rok 2024 zpochybňují teze o všeobjímající popularitě SUV, o alternativních pohonech ani nemluvě
24.1.2025Neúspěšný německý kancléř nepochopil vůbec nic. Chce ještě víc popírat realitu celoevropskými dotacemi na elektromobily
24.1.2025Policie objevila les plný ukradených Land Roverů, byla v něm víc než polovina loni odcizených aut
24.1.2025
Živá témata na fóru
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan