Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M1 se opět dostalo do řečí, možná se vrátí díky hybridnímu sporťáku i8
13.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová řada mnichovské automobilky nepřinesla pouze nižší spotřebu paliva, ale především odlehčené materiály. A ty jsou pro sportovní model ideálem.
BMW M GmbH momentálně vyvíjí nové generace modelů X5 M a X6 M, díky čemuž nemá kapacity na další novinky. To ovšem neznamená, že by o nich šéf divize Dr. Friedrich Nitschke nemohl spekulovat. Momentálně se tak znovu do řečí dostala nová generace supersportu M1, jež by konkurovala Audi R8 a Mercedesu SLS AMG (respektive jeho nástupci AMG GT). O jejím znovuzrození se sice hovořilo již v minulosti, nyní ovšem mnichovská automobilka konečně má k dispozici podloží, na kterém může svou novinku vystavět. Zajímavé přitom je, že k tomu přispělo BMW i8.
Elektromotoru pod kapotou M1 se ovšem neobávejte, řeč je nyní o kompozitních materiálech, které jsou pro stavbu lehkého sportovního vozu Alfou i Omegou. „S modelem i8 jsme ukázali, co umíme. Je to přitom zcela nový krok... krok do budoucna, díky kterému bychom v rámci divize M mohli využít některé díly a technologie,“ dodává Nitschke. Zároveň však jedním dechem potvrzuje, že finální rozhodnutí ještě nepadlo.
Šéf divize ovšem rovněž naznačuje, že zmíněné zkušenosti by značce mohli pomoci v deklasování konkurence. „Myslím, že modely „M“ a „i“ jsou vrcholy v nabídce BMW. S prvními jsme uspěli na závodní dráze, s druhými pak v rámci redukce spotřeby paliva. A jelikož veškeré jejich technologie spadají pod jednu střechu, můžeme je použít při vývoji nových konceptů, to je naše výhoda.“
Dá se tedy předpokládat, že minimálně systém start/stop a rekuperaci brzdné energie na palubě zvažovaného modelu M1 dostaneme, ať již chceme nebo ne. Otázkou je ovšem pohonná jednotka - v tomto směru se ovšem loni spekulovalo o BMW M8, které by bylo duchovním nástupcem „eM-jedničky“ a jež by pod kapotou nabídlo 4,4litrový osmiválec o minimálním výkonu 600 koní.
Ani tento fakt prozatím nebyl potvrzen, přestože hmotností okolo 1 250 kilogramů by zmíněný model dokonale zapadl do výše zmíněné rovnice. Uvidíme tedy, jak se v příštích měsících správní rada BMW rozhodne. Jak ovšem Nitschke dodává, sportovní divize po nové generaci M1 touží a je připravena okamžitě začít s vývojem.
BMW M1 bylo před několika lety připomenuto konceptem Hommage. Ten nakonec svými tvary přispěl ke vzniku hybridu i8 - ten by nyní naopak mohl posloužit ke zrodu nové generace M1
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 4 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 6 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 7 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 9 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel