Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M Performance: až 200 „fabrických” koní pro diesely 120d, 320d a 520d
18.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka hodlá na autosalonu potěšit hlavně příznivce nafty. Modelům 120d, 320d a 520d totiž zvedne výkon ze 184 na 200 koní.
Začínáme mít takový pocit, že jestli BMW nepřijde s nějakým utajeným konceptem, jehož vzhled a výkony nám srazí čelist až na zem, velký „otoč” na stánku mnichovské automobilky nebude. Koncept Active Tourer představující budoucí řadu 1 GT asi není tím, co by automobilové nadšence bralo u srdce, a tříválcové motory či elektrická řada také prozatím mnoho obdivovatelů nemají. Dnešní informaci o rozšíření nabídky oddělení M Performance bychom tak měli brát jako opravdu příznivou. Kdyby ovšem nešlo o parafrázi na jednookého krále mezi slepými.
V rámci techniky se totiž jedná pouze o „upgrade” dvoulitrového turbodieselu, který je k mání v modelech 120d, 320d a 520d. Pokud vám tedy standardních 184 koní a 380 Nm točivého momentu nestačí, můžete objednávkou výkonnostního kitu tyto hodnoty zvednout na 200 koní a 422 Nm. Akcelerace z klidu na stovku se v tu chvíli urychlí o sekundu, zatímco spotřeba by měla zůstat na stejných hodnotách jako před zásahem.
Díky tomu, že se jedná o tovární úpravu, samozřejmě nepřijdete o záruku. Což platí i o sadě doplňků, kterou na fotografiích představuje BMW 335i. Ty se skládají z 20palcových litých kol, dekoru zpětných zrcátek imitujícího karbon, nových nárazníků, černé masky a designových polepů.
Možná lepší zprávou bude zařazení podvozkového a brzdového paketu do nabídky řady 1 a řady 3. Jejich základem jsou upravené tlumiče a pružiny, které doplňují kotouče o průměru 345 mm svírané vpředu čtyřpístkovými a vzadu dvoupístkovými třmeny.
Tím výčet pařížských „tuningových” novinek BMW končí. Zrovna úprava patrně nejprodávanějšího motoru jistě zaujme spoustu lidí, ale asi bychom na autosalonu tohoto významu očekávali něco působivějšího. Také byste raději viděli na stánku značky třeba nástupce M1?
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.






Úpravy pro řady 1, 3 a 5 od divize M Performance nejsou ničím novým, vylepšení naftového čtyřválce se ale mezi nimi objevuje poprvé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 7 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 8 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 10 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 11 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva