BMW M opravdu osadí M5 pohonem 4x4, s manuály už moc nepočítá

Sportovní divize BMW vidí v systému 4x4 značný prodejní potenciál. V rámci budoucnosti pak hovoří pouze o automatických převodovkách.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW M opravdu osadí M5 pohonem 4x4, s manuály už moc nepočítá

6.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW M opravdu osadí M5 pohonem 4x4, s manuály už moc nepočítá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sportovní divize BMW vidí v systému 4x4 značný prodejní potenciál. V rámci budoucnosti pak hovoří pouze o automatických převodovkách.

O budoucnosti sportovní divize německé automobilky jsme si mnohé řekli již včera, kdy se naše pozornost stočila na možnou elektrifikaci. Její příchod je sice nezbytný, hned tak k němu ovšem nedojde. Pokud ovšem budeme mluvit o rozšíření pohonu xDrive, pak již máme tu čest s mnohem bližším časovým úsekem. Šéf produktového oddělení BMW M Carsten Pries totiž uvedl, že rovná třetina modelů řady 1 a 2, za které je zodpovědné oddělení M Performance, má ve vínku právě systém pohonu všech kol.

Pokud navíc do dané rovnice dosadíme úspěch Mercedesu-AMG, který má právě s modely osazenými systémem 4x4, pak je asi nad slunce jasné, proč hodlá značka z Mnichova, respektive její divize z Garchingu, nabízet plnohodnotnou konkurenci. Nejpravděpodobnější první vlaštovkou je přitom příští a možná i současná generace BMW M5, u které 75 extra kilogramů, jež systém xDrive váží, nebude až tak velkým problémem. Sedan je hodně těžký bez něj.

Méně jistý si je ovšem Pries příchodem pohonu všech kol pod kapotu menších modelů, neboť u M3 a M4 zákazníci preferují právě co nejnižší hmotnost. Zajímavé ovšem je, že to se již netýká týmu, který má na starosti převodovky. Jeden z členů tohoto oddělení, Brend Barbisch, totiž aktuálně hovoří pouze o automatických převodovkách. Tedy těch skříních, které váží o poznání více než manuál, se kterým se v budoucnosti u BMW počítá čím dál tím méně.

Barbisch totiž uvedl, že v rámci příštích modelů M divize se značka bude rozhodovat zejména mezi běžným osmistupňovým automatem a dvouspojkovou sedmistupňovou verzí. První z nich sluší zejména BMW X5 M a X6 M, neboť umožňuje plynulejší jízdu ve městě v nízkých rychlostech, zatímco sedanům a kupátkům padne lépe do noty automat M DCT, který je lehčí a zároveň řadí o nějakých sto milisekund rychleji.

Neznamená to ovšem, že by BMW automaticky u příštích generací těchto modelů sáhlo vždy po té převodovce, kterou byl osazen předchůdce. Barbisch dodává, že volba je vždy individuální, přičemž tým se rozhoduje pokaždé nanovo při vývoji nového vozu. Klidně je tedy možné, že za pár let dojde k prohození či rozšíření osmistupňového automatu kvůli vyššímu nabízenému komfortu. Otázkou ovšem je, zda zákazníci skutečně upřednostní pohodlí před lepším zrychlením.


BMW M opravdu osadí M5 pohonem 4x4, s manuály už moc nepočítá - 1 - BMW X5 M a X6 M 2015 oficialni sada 01BMW M opravdu osadí M5 pohonem 4x4, s manuály už moc nepočítá - 2 - BMW X5 M a X6 M 2015 oficialni sada 02BMW M opravdu osadí M5 pohonem 4x4, s manuály už moc nepočítá - 3 - BMW X5 M a X6 M 2015 oficialni sada 03BMW M opravdu osadí M5 pohonem 4x4, s manuály už moc nepočítá - 4 - BMW X5 M a X6 M 2015 oficialni sada 04BMW M opravdu osadí M5 pohonem 4x4, s manuály už moc nepočítá - 5 - BMW X5 M a X6 M 2015 oficialni sada 05BMW M opravdu osadí M5 pohonem 4x4, s manuály už moc nepočítá - 6 - BMW X5 M a X6 M 2015 oficialni sada 06
Prozatím jsou systémem xDrive osazeny pouze modely BMW X5 M a BMW X6 M. Značka však plánuje rozšíření pohonu všech kol také pro M5. Zároveň již příliš nepočítá s manuální převodovkou

Zdroj: Car Advice poprvé a podruhé

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.